TCR Eastern Europe letos čekají změny pravidel

TCR Eastern Europe letos čekají změny pravidel

V šampionátu TCR Eastern Europe letos dojde k několika změnám pravidel. Pro druhý závod víkendu se bude otáčet startovní rošt, bude se započítávat pouze deset nejlepších výsledků, změní se výhradní dodavatel pneumatik a věkový limit pro účast v juniorském hodnocení se zvedne na 23 let.

Třetí podnik TCR Eastern Europe Simracing patřil Polákům
Stolarczyk rozšíří se svým vlastním týmem TCR Eastern Europe
Čížek věří v lepší sezonu než loni

Nová sezona šampionátu TCR Eastern Europe odstartuje o víkendu 16.-18. dubna podnikem na Hungaroringu. Stejně jako v předchozích dvou sezonách se i letos objeví v akci několik českých jezdců. Účast dosud potvrdili Jáchym Galáš, Michal Makeš, Petr Čížek, Radim Adámek, Tomáš Pekař a Richard Meixner. Na ně (stejně jako na všechny další piloty) tento rok čeká mimo jiné i několik změn v pravidlech.

Galáš přestupuje do ACCR Czech Talent Teamu

Pekař se vrací do TCR Eastern Europe

Tou první je otáčení startovního roštu pro druhý závod víkendu. Dosud o pořadí na startu druhé víkendové jízdy rozhodovaly druhé nejlepší výkony jezdců z kvalifikace. Nyní ale budou pro složení jeho roštu klíčové výsledky úvodního závodu. Piloti na několika prvních pozicích ale odstartují v obráceném gardu. Po závodě se bude losovat číslo od šesti do deseti. Pokud losující sáhne po šestce, otočí se nejlepších šest, pokud po sedmičce, otočí se nejlepších sedm a tak dále až do desítky.

Zlepšovali jsme se závod od závodu, říká Michal Makeš

Letošní rok byl pro mě zlomový, říká Meixner

Dále se již nebudou do šampionátu započítávat všechny výsledky. Aby pořadatel pomohl týmům snížit náklady, bude se počítat pouze deset nejlepších výsledků. Každý z jezdců si tak v podstatě bude moci dovolit dva výpadky. Toto pravidlo ale bude platit pouze letos. Od roku 2022 se šampionát plánuje vrátit zpět k započítávání všech závodů.

Nová Cupra má obrovský potenciál, říká Čížek

Ke změnám dojde i v oblasti pneumatik. Jejich výhradním dodavatelem už totiž nebude Yokohama. Nahradí ji Hankook. Navýšen byl i horní věkový limit pro bodování do juniorského hodnocení. Z dosavadních 21 let se posunul na 23 let.

Zdroj: TCR Eastern Europe, úvodní foto: Buggyra Zero Mileage Racing

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0