Zatím ani nezačala sezona TCR International Series a už se objevují další národní šampionáty TCR. K USA, Itáli, Portugalsku, Asii a Beneluxu by měli p
Zatím ani nezačala sezona TCR International Series a už se objevují další národní šampionáty TCR. K USA, Itáli, Portugalsku, Asii a Beneluxu by měli přibýt šampionáty v Rusku, Španělsku, Číně, Thajsku, Dominikánské Republice nebo třeba ve Střední Americe.
“Obdrželi jsme mnoho žádosti od různých autoklubů po celém světě. Ty společně s automobilkami studovali všechno o našem šampionátu, jelikož první půlrok to bylo jen mé slovo, že budeme opravdu existovat. Někteří budou závodit už letos a pro jiné bude logičtější přidat se až v příštím roce,” prozradil Marcello Lotti, šéf TCR.
“Jsou tu pak další možnosti. Např. v Itálii se pojede vlastní šampionát. Letos to bude ještě CITE (Campionato Italiano Turismo Endurance), ale příští rok zde bude řádný a samostatný šampionát TCR Italian Series. Jiní zas budou mít TCR jako vnořenou kategorii, tak jako např. v Číně, kde se pojede společně s čínským šampionátem cestovních vozů CTCC.”
TCR si zakládá především na velkém obsazení pohárových vozů Seat Leon Racer, které jsou vlastně zatím jediné existující vozy pro šampionát. Díky velkému zájmu by se tak TCR mohlo stát nejběžněji používaným modelem pro závody cestovních vozů.
FIA však nedávno zveřejnila technické specifikace pro nové vozy TCN-1 (základem jsou vozy BTCC) a TCN-2 (základem jsou vozy argentinského seriálu Turismo Nacional Championship) pro národní šampionáty.
“Oni šli do světa s jejich nápadem tak, jak jsme šli my s naším nápadem. Musím podotknout, že my nejdeme proti FIA, jelikož, když oni o tom teprve přemýšleli, my už jsme měli všechno na papíře. Takže, když jsme představili naši ideu cestovních vozů, zaplnili jsme volné místo na trhu,” podotkl Lotti.
COMMENTS
Kde je možnost dohledat článek FIA o specifikacích TCN-1 a TCN-2? Lotti se bojí BTCC a co WTCC? Ten jeho cup bude jezdit i některé závody společně s F-1, GP-2, GP-3 a Supercupem? Nevěřím, proto ty tři otazníky!
Předpisy pro vozy TCN-1, tedy BTCC známé pod zkratkou NGTC (Next Generation Touring Cars) naleznete zde: http://www.btccpages.com/btcc/regs_ngtc.php
Stejné je to pak pro TCN-2, kde budou velice podobné nebo stejné předpisy jako v Turismo Nacional Championship.
Jinak už na konci října bylo potvrzeno, že TCR pojede společně se třemi závody Formule 1, více zde: http://www.old.ceskeokruhy.cz/singapur-argentina-rakousko-a-dalsi-tc3-series-predstavila-kalendar/
Děkuji pane Laušman, přehledné, srozumitelné. Nejsem pesimista, ale v případě Lottiho šampionátu si myslím více se píše, ale prozatím jsem viděl prakticky jen cupový Golf a Seat. Řěž jako BTCC to určitě nebude, WTCC se příchodem Citroenu díky jeho rozpočtu, se kterým by patřil spíše do WEC s vozem LMP-1 dostává řekl bych do slepé uličky, pozitivum značky je předání loňských vozů S. Loebovi. Takže pozitivní je nápad pana Lottiho, jen jestli to není jen takový truc za WTCC, totiž všeho moc je spíše na škodu a ty plánované závody po celém světě, které privátní týmy to finančně zvládnou? Poslední roky bylo v různých šampionátech také přeformulováno a výsledek třeba Auto GP na startu je někdy jen deset aut. Konkurence je věc dobrá, kdyby se ale někteří promotéři domluvili a spojili své síly a nápady dohromady no jak jsem řekl méně je někdy více, vyčkejme co se z toho nápadu Lottiho vyvrbí.
Přesně jak píšete, počkejme si, jak to vůbec bude vypadat. Zatím jsou to pouze slova. Nicméně já nerozumím jedné věci. Proč FIA dovolí jít TCR do závodů F1. TCR tak díky tomu bude mít mnohem větší mediální zájem (alespoň v určitých částech sezony), než WTCC. To mi přijde hrozně nezodpovědné, i když Lotti sám říkal, že proti WTCC nejde a TCR má být údajně vstupní šampionát do světa velkých cestovních závodů. Potom je také podivné, že FIA zavedla nové třídy TCN-1 a TCN-2.
Nicméně šampionát vypadá velmi slibně. Podle slov Lottiho i týmů je finančně mnohem méně náročný jak právě WTCC a to by mohlo přilákat spoustu týmů i automobilek a třeba i nějaké zajímavé jezdce….
Rychlá reakce FIA na zavedení TCN-1 a TCN-2? Jak dlouho trvalo než našli společnou řeč FIA, ACO a USCC? A společné závody s F-1? To možné je tam kde nejedou GP-2 a GP-3. Prostě uvidíme co bude! Je ve světě trend globalizovat k vůli úsporám, že jsou finanční problémy vidíme i ve F-1, DTM fůzuje s GT 500, 18 aut na startu v DTM i WTCC je dost málo, budoucnost australských V-8 je také ve hvězdách, BTCC jede svoji ligu a do toho nový šampionát cestovních vozů? Nevím.