Systém DRS a nové pneu v DTM pro sezónu 2013

Systém DRS a nové pneu v DTM pro sezónu 2013

Organizátoři DTM, ITR, potvrdili zavedení systému Drag Reduction System (DRS) a měkčí směs pneumatik pro nadcházející sezónu DTM. \"Společně s

30 let DTM: Premiéra na Norisringu
ARD získalo do svého komentátorského týmu jedinečného experta
Gary Paffett je spojován s debutem ve 24h Spa

Organizátoři DTM, ITR, potvrdili zavedení systému Drag Reduction System (DRS) a měkčí směs pneumatik pro nadcházející sezónu DTM.

\”Společně s DMSB a továrními týmy, jsme se rozhodli zavést nová opatření jako jsou systém DRS a nové pneumatiky. Formule 1 ukázala, že vše může fungovat dobře a potvrdili to i první testy,\” řekl Hans Wernwe Aufrecht, ITR

Týmy měli možnost testovat DRS i pneumatiky během prvního oficiálního testu před pár týdny v Barceloně.

Systém DRS umožňuje jezdci kontrolovat nastavení zadního křídla během závodů, aby získali vyšší rychlost. Systém je aktivní pouze na rovince a vzdálenost mezi jezdci musí být 2 vteřiny (jednou za kolo). Zadní křídlo je možné nastavit prostřednictvím pneumatického systému o cca 15 stupňů, což umožní zvýšení rychlosti o 5-7 km/h. Systém se aktivuje 3 kola po startu a opět se deaktivuje 3 kola před koncem závodu. Systém bude rovněž deaktivován v případě, že se na trati objeví safety car  +3 následující kola.

Nové pneumatiky od Hankook jsou měkčí směs a umožňuje mezičasy o 1-1,5 sekundy rychlejší ve srovnání se současnými pneumatikami. Současně se ale rychleji opotřebovává a je třeba být na ně opatrnější. Na každý závod budou mít jezdci k dispozici jednu sadu. Tuto sadu bude možné použít pouze v závodě, a jejich použití bude povinné. Budou označeny žlutou barvou.

Zastavky v boxech nebudou možné v první a posledních 3 kolech, stejně jako dříve, musí být minimálně dvě.

Sezóna DTM začíná na Hockenheimu  5. května.

DTM
Foto: DTM

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0