Sychravý začátek víkendu v Šanghaji vyšel nejlépe Toyotě

Sychravý začátek víkendu v Šanghaji vyšel nejlépe Toyotě

Tento víkend pokračuje super sezóna FIA WEC svým pátým závodem, a to šestihodinovku v čínské Šanghaje. Páteční úvodní tréninky hodně ovlivnilo počasí,

Toyoty v kvalifikaci opět 1-2, Rebellion jen těsně za nimi
Podle Gavina byly podmínky v závěru 6h Šanghaje až příliš nebezpečné
V Šanghaji čekají nehybridní prototypy další úlevy

Tento víkend pokračuje super sezóna FIA WEC svým pátým závodem, a to šestihodinovku v čínské Šanghaje. Páteční úvodní tréninky hodně ovlivnilo počasí, ale i tak se stáj Toyota Gazoo Racing umístila s oběma vozy na čele obou výsledkových listin. Corvette Racing se pak těší z lehčího vozu díky opravě BoP.

Zatím nejrychlejší čas drží posádka číslo 8 ve složení Fernando Alonso, Kazuki Nakadžima a Sébastien Buemi, když poslední jmenovaný jezdec zajel v prvním tréninku čas 1:54.768. Sesterská sedmička Mika Conwaye, Kamuje Kobajašiho a José Marii Lópeze ztratila přes sekundu a půl.

Nejrychlejším nehybridním vozem ve třídě LMP1 byl SMP Racing s číslem 17. Posádka Stéphana Sarrazina, Egora Orudževa a Matevose Isaakyjana ztratila ovšem na vedoucí Toyotu přes čtyři sekundy.

Mnohem vyrovnanější časy byly ve druhém tréninku. Ten ovládla druhá Toyota s číslem 7, a to časem 2:02.259 a náskokem na osmičku jen 0.245 vteřiny. Na třetí příčce se umístil #3 Rebellion Racing ve složení Thomas Laurent, Mathias Beche a Gustavo Menezes a ztrátou necelých sedm desetin vteřiny na vedoucí Toyotu.

Mezi vozy GTE Pro ovládlo první trénink BMW, konkrétně posádka číslo 81 ve složení Nick Catsburg, Martin Tomczyk a Philipp Eng. Druhý trénink se ovšem nesl ve znamení rudých vozů z Maranella. Ve třídě GTE Pro byla nejrychlejší posádka James Calado a Alessandro Pier Guidi s vozem #51 AF Corse, zatímco v GTE Am nejrychlejší čas zajelo Ferrari s číslem 54 stáje Spirit of Race ve složení Francesco Castellaci, Giancarlo Fisichella a Thomas Flohr.

Došlo také k drobné úpravě BoP (Balace of Performance) u vozu Corvette C7.R. Při výpočtu totiž došlo k chybě a tovární tým dostal úlevu v podobě ubrání 28 kilogramů z minimální váhy vozu. Ta nově činí 1 248 kilogramů.

Corvette Racing si v Číně odbývá svůj debut ve WEC mimo 24h Le Mans. Americkou stáj proto přivezla ty nejlepší lidí ze svých obou týmů, které má v zámořské sérii IMSA. Dvojice Oliver Gavin a Tommy Milner si zatím ve voze číslo 64 vyjela sedmé a páté místo v úvodních tréninchích.

Menší problémy při cestování pak potkaly stáje třídy LMP2 Signatech Alpine a Larbre Competition. Dohromady 21 lidí z těchto stájí a navíc dalších 8 lidí ze strany WEC totiž potkaly při letu technické problémy a trasa Paříž-Šanghaj se protáhla na 60 hodin. Týmy v paddocku však opět ukázaly soudržnost a oběma týmům pomohly ve středu a ve čtvrtek s přípravami.

03_Classification_Free Practice 1

03_Classification_Free Practice 2

COMMENTS

WORDPRESS: 0