Zdá se, jakoby letošní sezona japonského šampionátu Super GT kopírovala tu loňskou seriálu Formule 1, kde se v prvních sedmi závodech sezony radovalo
Zdá se, jakoby letošní sezona japonského šampionátu Super GT kopírovala tu loňskou seriálu Formule 1, kde se v prvních sedmi závodech sezony radovalo sedm rozdílných pilotů. I v šestém závodě Super GT, který hostil stejnojmenný okruh pod horou Fuji, se totiž radovala z vítězství posádka, která v předešlých podnicích nezvítězila.
S náročnými podmínkami, kdy se počasí střídalo, jak na běžícím pásu a trať tak nebyla prakticky nikdy v průběhu závodu ani kompletně suchá, ani kompletně mokrá, se nejlépe vyrovnala už prakticky odepisovaná dvojice mladíku Kohei Hirate s Yuchim Tachikawou. Červený Lexus týmu Zent v posledních třech závodech ani jednou nespatřil cíl a vítězství ve Fuji přišlo jako blesk z čistého nebe. I když výkony Hirateho s Tachikawou po celý víkend naznačovaly, že jsou stále oba velmi rychlí. Vždyť do závodu startovali z pole position.
Vedení v závodě však ztratili při zastávkách v boxech, kdy se před ně dostalo duo Motoyama/Sekiguchi s černým Nissanem týmu Reito Mola. Sekiguchi však musel záhy opět do boxů kvůli penalizaci a přenechal tak první místo Tachikawovi. Sekichuchi v závěru závodu ještě pořádně potěšil fanoušky parádním soubojem o osmé místo s Yanagidou na Nissanu týmu Motul. V posledních kolech ještě mocně dotahoval Tsukahoshi vedoucího Tachikawu, jenže ze zničených pneumatik už nedokázal vymáčknout maximum a musel se spokojit s druhým místem. Třetí místo ve třídě GT500 získal Ito s Caldarellim.
Závod ve Fuji opět pořádně zamíchal kartami v průběžném pořadí a dva závody před koncem se může o titul porvat hned 11 posádek. Nejlépe je na tom prozatím Makowiecki s Yamamotem a Matsuda s Oliveirou, kteří mají shodně 46 bodů. Nicméně rozdíly mezi ostatními jsou naprosto minimální.
Výsledky 6. závodu GT500:
Po | No | Machine | Driver | Time | Laps | Best Lap | Tire | WH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 38 | ZENT CERUMO SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Yuji Tachikawa Kohei Hirate |
1:53\’20.347 | 66 | 1\’34.633 | BS | 46 |
2 | 17 | KEIHIN HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Koudai Tsukakoshi Toshihiro Kaneishi |
2.862 | 66 | 1\’35.368 | BS | 52 |
3 | 37 | KeePer TOM\’S SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Daisuke Ito Andrea Caldarelli |
8.247 | 66 | 1\’35.192 | BS | 58 |
4 | 6 | ENEOS SUSTINA SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Kazuya Oshima Yuji Kunimoto |
21.705 | 66 | 1\’35.591 | BS | 48 |
5 | 18 | Weider Modulo HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Naoki Yamamoto Frederic Makowiecki |
29.431 | 66 | 1\’35.292 | MI | 80 |
6 | 12 | CALSONIC IMPUL GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Tsugio Matsuda J.P.Lima De Oliveira |
37.231 | 66 | 1\’36.400 | BS | 82 |
7 | 1 | REITO MOLA GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Satoshi Motoyama Yuhi Sekiguchi |
44.094 | 66 | 1\’35.465 | MI | 32 |
8 | 8 | ARTA HSV-010 Honda HSV-010 GT / HR10EG |
Ralph Firman Kosuke Matsuura |
47.62 | 66 | 1\’35.781 | BS | 56 |
9 | 23 | MOTUL AUTECH GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Masataka Yanagida Ronnie Quintarelli |
49.414 | 66 | 1\’35.900 | MI | 84 |
10 | 24 | D\’station ADVAN GT-R NISSAN GT-R / VRH34B |
Hironobu Yasuda Michael Krumm |
1\’09.683 | 66 | 1\’35.742 | YH | 12 |
11 | 39 | DENSO KOBELCO SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Juichi Wakisaka Hiroaki Ishiura |
1Lap | 65 | 1\’35.394 | BS | 74 |
12 | 36 | PETRONAS TOM\’S SC430 LEXUS SC430 / RV8KG |
Kazuki Nakajima James Rossiter |
1Lap | 65 | 1\’35.436 | BS | 68 |
V kategorii GT300 není situace natolik vyrovnaná, nicméně i zde jsou pokaždé k vidění skvělé závody. Vítězům minulého závodu v Suzuce tentokrát nebylo přáno a Yamano se Sasakim dokončili závod ve Fuji až na devátém místě. Z prvního vítězství v sezoně se radovala posádka Taniguchi/Takaoka s BMW týmu GSR HATSUNEMIKU. V průběžném hodnocení stále vede Mutoh/Nakaiama s hybridní Hondou CR-Z
Výsledky 6. závodu GT300:
Po | No | Machine | Driver | Time | Laps | Best Lap | Tire | WH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | GSR HATSUNEMIKU BMW BMW Z4 GT3 / P65B44 |
Nobuteru Taniguchi Tatsuya Kataoka |
1:54\’00.235 | 62 | 1\’41.666 | YH | 44 |
2 | 31 | Panasonic apr PRIUS GT TOYOTA PRIUS / RV8K |
Morio Nitta Koki Saga |
47.884 | 62 | 1\’42.142 | YH | 40 |
3 | 86 | CRYSTAL CROCO LAMBORGHINI GT3 GALLARDO GT3 / CEH |
Kouji Yamanishi Shinya Hosokawa |
53.269 | 62 | 1\’42.383 | YH | 26 |
4 | 62 | LEON SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Haruki Kurosawa Tsubasa Kurosawa |
54.931 | 62 | 1\’42.389 | YH | 56 |
5 | 3 | S Road NDDP GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Kazuki Hoshino Daiki Sasaki |
1Lap | 61 | 1\’41.901 | YH | 12 |
6 | 10 | GAINER Rn-SPORTS DIXCEL SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Tetsuya Tanaka Masayuki Ueda |
1Lap | 61 | 1\’42.118 | DL | 12 |
7 | 11 | GAINER DIXCEL SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Katsuyuki Hiranaka Bjorn Wirdheim |
1Lap | 61 | 1\’41.792 | DL | 84 |
8 | 16 | MUGEN CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Hideki Mutoh Yuhki Nakayama |
1Lap | 61 | 1\’41.831 | BS | 114 |
9 | 61 | SUBARU BRZ R&D SPORT SUBARU BRZ GT300 / EJ20 |
Tetsuya Yamano Kota Sasaki |
1Lap | 61 | 1\’41.958 | MI | 88 |
10 | 52 | OKINAWA-IMP SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Hironori Takeuchi Takeshi Tsuchiya |
1Lap | 61 | 1\’42.461 | YH | 84 |
11 | 5 | MACH GoGoGo SYAKEN GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Tetsuji Tamanaka Junichiro Yamashita |
1Lap | 61 | 1\’41.778 | YH | |
12 | 30 | IWASAKI OGT Racing GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Yuki Iwasaki Igor Sushko |
1Lap | 61 | 1\’41.773 | YH | 12 |
13 | 21 | ZENT Audi R8 LMS ultra Audi R8-LMS ultra / CJJ |
Akihiro Tsuzuki Richard Lyons |
1Lap | 61 | 1\’43.025 | HK | 6 |
14 | 2 | EVA RT TEST-01APPLE MP4-12C McLaren MP4-12C GT3 / M838T |
Kazuho Takahashi Hiroki Katoh |
1Lap | 61 | 1\’42.252 | YH | |
15 | 33 | HANKOOK PORSCHE PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Masami Kageyama Tomonobu Fujii |
1Lap | 61 | 1\’42.747 | HK | 10 |
16 | 55 | ARTA CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Shinichi Takagi Takashi Kobayashi |
1Lap | 61 | 1\’41.924 | BS | 80 |
17 | 22 | GREENTEC SLS AMG GT3 Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Hisashi Wada Masaki Jyonai |
1Lap | 61 | 1\’43.326 | YH | |
18 | 50 | Exe Aston Martin Aston Martin V12 Vantage GT3 / V12 |
Masaki Kano Hideto Yasuoka |
2Laps | 60 | 1\’42.194 | YH | 8 |
19 | 0 | ENDLESS TAISAN PORSCHE PORSCHE / M97/79 |
Kyosuke Mineo Naoki Yokomizo |
2Laps | 60 | 1\’42.947 | YH | 34 |
20 | 87 | LA SEINE LAMBORGHINI GT3 GALLARDO GT3 / CEH |
Hideki Yamauchi Hiroki Yoshimoto |
2Laps | 60 | 1\’41.865 | YH | 42 |
21 | 9 | NAC KOUKAKUKIDOUTAI ARISE DR PORSCHE PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Shogo Mitsuyama Yu Yokomaku |
3Laps | 59 | 1\’43.073 | YH | |
22 | 96 | DIJON WAKO\’S ENDLESS Z06R GT3 CALLAWAY CORVETTE Z06R GT3 / LS7 |
Masaki Tanaka Makoto Ikegami |
4Laps | 58 | 1\’45.828 | YH | |
23 | 360 | RUN UP GROUP GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Takuya Shirasaka Atsushi Tanaka |
9Laps | 53 | 1\’43.370 | YH |
CZO – Ondřej Laušman
Foto: Super GT
COMMENTS
Docela pěkná auta ty GT 500 i rychlost oproti GT-3 dobrá,zajímalo by mě srovnání s DTM které se tak nějak plánovalo jenže na to nedošlo. Japonci si prostě jedou svoji ligu,pryč jsou ty časy kdy na startu skupiny C bylo 20 vozů ze světa proti 18 vozům z Japonska!
Sjednocení pravidel DTM a Super GT je v plánu od příštího roku. Nedávno byly představeny nové vozy Super GT právě podle nových pravidel, což znamená, že vozy DTM budou moci jezdit v Japonsku a naopak.