Super GT: Vítězství ve Fuji katapultovalo Hirateho a Tachikawu k boji o titul

Super GT: Vítězství ve Fuji katapultovalo Hirateho a Tachikawu k boji o titul

Zdá se, jakoby letošní sezona japonského šampionátu Super GT kopírovala tu loňskou seriálu Formule 1, kde se v prvních sedmi závodech sezony radovalo

WEC zvažuje posunutí závodu 6h Fuji, kvůli Alonsovi
Finální kalendář WEC pro 2018/19 potvrzuje přesun Fuji
ARC Bratislava vo Fudži na 4. mieste

Zdá se, jakoby letošní sezona japonského šampionátu Super GT kopírovala tu loňskou seriálu Formule 1, kde se v prvních sedmi závodech sezony radovalo sedm rozdílných pilotů. I v šestém závodě Super GT, který hostil stejnojmenný okruh pod horou Fuji, se totiž radovala z vítězství posádka, která v předešlých podnicích nezvítězila.

S náročnými podmínkami, kdy se počasí střídalo, jak na běžícím pásu a trať tak nebyla prakticky nikdy v průběhu závodu ani kompletně suchá, ani kompletně mokrá, se nejlépe vyrovnala už prakticky odepisovaná dvojice mladíku Kohei Hirate s Yuchim Tachikawou. Červený Lexus týmu Zent v posledních třech závodech ani jednou nespatřil cíl a vítězství ve Fuji přišlo jako blesk z čistého nebe. I když výkony Hirateho s Tachikawou po celý víkend naznačovaly, že jsou stále oba velmi rychlí. Vždyť do závodu startovali z pole position.

\"1378643339_1043561990\"

Vedení v závodě však ztratili při zastávkách v boxech, kdy se před ně dostalo duo Motoyama/Sekiguchi s černým Nissanem týmu Reito Mola. Sekiguchi však musel záhy opět do boxů kvůli penalizaci a přenechal tak první místo Tachikawovi. Sekichuchi v závěru závodu ještě pořádně potěšil fanoušky parádním soubojem o osmé místo s Yanagidou na Nissanu týmu Motul. V posledních kolech ještě mocně dotahoval Tsukahoshi vedoucího Tachikawu, jenže ze zničených pneumatik už nedokázal vymáčknout maximum a musel se spokojit s druhým místem. Třetí místo ve třídě GT500 získal Ito s Caldarellim.

Závod ve Fuji opět pořádně zamíchal kartami v průběžném pořadí a dva závody před koncem se může o titul porvat hned 11 posádek. Nejlépe je na tom prozatím Makowiecki s Yamamotem a Matsuda s Oliveirou, kteří mají shodně 46 bodů. Nicméně rozdíly mezi ostatními jsou naprosto minimální.


Výsledky 6. závodu GT500:

Po No Machine Driver Time Laps Best Lap Tire WH
1 38 ZENT CERUMO SC430
LEXUS SC430 / RV8KG
Yuji Tachikawa
Kohei Hirate
1:53\’20.347 66 1\’34.633 BS 46
2 17 KEIHIN HSV-010
Honda HSV-010 GT / HR10EG
Koudai Tsukakoshi
Toshihiro Kaneishi
2.862 66 1\’35.368 BS 52
3 37 KeePer TOM\’S SC430
LEXUS SC430 / RV8KG
Daisuke Ito
Andrea Caldarelli
8.247 66 1\’35.192 BS 58
4 6 ENEOS SUSTINA SC430
LEXUS SC430 / RV8KG
Kazuya Oshima
Yuji Kunimoto
21.705 66 1\’35.591 BS 48
5 18 Weider Modulo HSV-010
Honda HSV-010 GT / HR10EG
Naoki Yamamoto
Frederic Makowiecki
29.431 66 1\’35.292 MI 80
6 12 CALSONIC IMPUL GT-R
NISSAN GT-R / VRH34B
Tsugio Matsuda
J.P.Lima De Oliveira
37.231 66 1\’36.400 BS 82
7 1 REITO MOLA GT-R
NISSAN GT-R / VRH34B
Satoshi Motoyama
Yuhi Sekiguchi
44.094 66 1\’35.465 MI 32
8 8 ARTA HSV-010
Honda HSV-010 GT / HR10EG
Ralph Firman
Kosuke Matsuura
47.62 66 1\’35.781 BS 56
9 23 MOTUL AUTECH GT-R
NISSAN GT-R / VRH34B
Masataka Yanagida
Ronnie Quintarelli
49.414 66 1\’35.900 MI 84
10 24 D\’station ADVAN GT-R
NISSAN GT-R / VRH34B
Hironobu Yasuda
Michael Krumm
1\’09.683 66 1\’35.742 YH 12
11 39 DENSO KOBELCO SC430
LEXUS SC430 / RV8KG
Juichi Wakisaka
Hiroaki Ishiura
1Lap 65 1\’35.394 BS 74
12 36 PETRONAS TOM\’S SC430
LEXUS SC430 / RV8KG
Kazuki Nakajima
James Rossiter
1Lap 65 1\’35.436 BS 68

 

V kategorii GT300 není situace natolik vyrovnaná, nicméně i zde jsou pokaždé k vidění skvělé závody. Vítězům minulého závodu v Suzuce tentokrát nebylo přáno a Yamano se Sasakim dokončili závod ve Fuji až na devátém místě. Z prvního vítězství v sezoně se radovala posádka Taniguchi/Takaoka s BMW týmu GSR HATSUNEMIKU. V průběžném hodnocení stále vede Mutoh/Nakaiama s hybridní Hondou CR-Z
\"1378643100_1513821117\"

Výsledky 6. závodu GT300:

 

Po No Machine Driver Time Laps Best Lap Tire WH
1 4 GSR HATSUNEMIKU BMW
BMW Z4 GT3 / P65B44
Nobuteru Taniguchi
Tatsuya Kataoka
1:54\’00.235 62 1\’41.666 YH 44
2 31 Panasonic apr PRIUS GT
TOYOTA PRIUS / RV8K
Morio Nitta
Koki Saga
47.884 62 1\’42.142 YH 40
3 86 CRYSTAL CROCO LAMBORGHINI GT3
GALLARDO GT3 / CEH
Kouji Yamanishi
Shinya Hosokawa
53.269 62 1\’42.383 YH 26
4 62 LEON SLS
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159
Haruki Kurosawa
Tsubasa Kurosawa
54.931 62 1\’42.389 YH 56
5 3 S Road NDDP GT-R
NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT
Kazuki Hoshino
Daiki Sasaki
1Lap 61 1\’41.901 YH 12
6 10 GAINER Rn-SPORTS DIXCEL SLS
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159
Tetsuya Tanaka
Masayuki Ueda
1Lap 61 1\’42.118 DL 12
7 11 GAINER DIXCEL SLS
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159
Katsuyuki Hiranaka
Bjorn Wirdheim
1Lap 61 1\’41.792 DL 84
8 16 MUGEN CR-Z GT
Honda CR-Z / J35A
Hideki Mutoh
Yuhki Nakayama
1Lap 61 1\’41.831 BS 114
9 61 SUBARU BRZ R&D SPORT
SUBARU BRZ GT300 / EJ20
Tetsuya Yamano
Kota Sasaki
1Lap 61 1\’41.958 MI 88
10 52 OKINAWA-IMP SLS
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159
Hironori Takeuchi
Takeshi Tsuchiya
1Lap 61 1\’42.461 YH 84
11 5 MACH GoGoGo SYAKEN GT-R
NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT
Tetsuji Tamanaka
Junichiro Yamashita
1Lap 61 1\’41.778 YH
12 30 IWASAKI OGT Racing GT-R
NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT
Yuki Iwasaki
Igor Sushko
1Lap 61 1\’41.773 YH 12
13 21 ZENT Audi R8 LMS ultra
Audi R8-LMS ultra / CJJ
Akihiro Tsuzuki
Richard Lyons
1Lap 61 1\’43.025 HK 6
14 2 EVA RT TEST-01APPLE MP4-12C
McLaren MP4-12C GT3 / M838T
Kazuho Takahashi
Hiroki Katoh
1Lap 61 1\’42.252 YH
15 33 HANKOOK PORSCHE
PORSCHE 911 GT3 R / M97/79
Masami Kageyama
Tomonobu Fujii
1Lap 61 1\’42.747 HK 10
16 55 ARTA CR-Z GT
Honda CR-Z / J35A
Shinichi Takagi
Takashi Kobayashi
1Lap 61 1\’41.924 BS 80
17 22 GREENTEC SLS AMG GT3
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159
Hisashi Wada
Masaki Jyonai
1Lap 61 1\’43.326 YH
18 50 Exe Aston Martin
Aston Martin V12 Vantage GT3 / V12
Masaki Kano
Hideto Yasuoka
2Laps 60 1\’42.194 YH 8
19 0 ENDLESS TAISAN PORSCHE
PORSCHE / M97/79
Kyosuke Mineo
Naoki Yokomizo
2Laps 60 1\’42.947 YH 34
20 87 LA SEINE LAMBORGHINI GT3
GALLARDO GT3 / CEH
Hideki Yamauchi
Hiroki Yoshimoto
2Laps 60 1\’41.865 YH 42
21 9 NAC KOUKAKUKIDOUTAI ARISE DR PORSCHE
PORSCHE 911 GT3 R / M97/79
Shogo Mitsuyama
Yu Yokomaku
3Laps 59 1\’43.073 YH
22 96 DIJON WAKO\’S ENDLESS Z06R GT3
CALLAWAY CORVETTE Z06R GT3 / LS7
Masaki Tanaka
Makoto Ikegami
4Laps 58 1\’45.828 YH
23 360 RUN UP GROUP GT-R
NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT
Takuya Shirasaka
Atsushi Tanaka
9Laps 53 1\’43.370 YH

 

CZO – Ondřej Laušman
Foto: Super GT

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar

    Docela pěkná auta ty GT 500 i rychlost oproti GT-3 dobrá,zajímalo by mě srovnání s DTM které se tak nějak plánovalo jenže na to nedošlo. Japonci si prostě jedou svoji ligu,pryč jsou ty časy kdy na startu skupiny C bylo 20 vozů ze světa proti 18 vozům z Japonska!

    • comment-avatar
      Ondřej Laušman 12 years ago

      Sjednocení pravidel DTM a Super GT je v plánu od příštího roku. Nedávno byly představeny nové vozy Super GT právě podle nových pravidel, což znamená, že vozy DTM budou moci jezdit v Japonsku a naopak.

  • DISQUS: 0