Populární japonský šampionát Super GT má za sebou již svůj druhý závodní víkend, který se tentokrát konal pod horou Fuji na stejnojmenném okruhu. Zásl
Populární japonský šampionát Super GT má za sebou již svůj druhý závodní víkend, který se tentokrát konal pod horou Fuji na stejnojmenném okruhu. Zásluhou Hironoba Yasudy a Joaa de Oliveiry se z vítězství raduje týmu Calsonic Impul, který nasazuje Nissan GT-R.
Ve Fuji byl na programu závod na 500km nebo chcete-li na 110 kol. Oliveira se díky startu z pole position dostal okamžitě do vedení a ihned si začal budovat náskok. Ten mu však po vyjetí safety caru, který způsobila havárie jednoho z vozů třídy GT300, nebyl nic platný.
I po restartu závodu byl na tom nejlépe Oliveira, nicméně velké problémy měl Nissan týmu Reito Mola, který dokonce skončil v plamenech. Ty však byly včas uhašeny a Motoyama vystoupil z vozu nezraněn. Tento incident nicméně zapříčinil odstoupení jednoho ze tří Nissanů, které byly zrovna na čele závodu.
Ještě před zastávkami v boxech se do čela dostal Lexus týmu Petronas, nicméně po pit stopech na to byl nejlépe Nissan týmu Motul Autech, následován modrým strojem Calsonic Impul a červeným Lexusem týmu Zent Cerumo. Stroj týmu Petronas totiž lehce kolidoval s Mercedesem ze třídy GT300 a propadl se tak o několik míst.
V 57. kole měl menší kontakt Yasuda s Lamborghini třídy GT300, nicméně i tak mohl pokračovat v závodě a vzhledem k tomu, že Nissan týmu Motul Autech závod nedokončil kvůli technickým problémům, dojeli si Yasuda s Oliveirou pro letošní premiérové vítězství. Stupně vítězů doplnily posádky týmů Zent Cerumo a Eneos Sustima s Lexusy.
Ve třídě GT300 zvítězilo BMW s posádkou Taniguchi-Kataoka týmu Goodsmile Hatsune Miku.
Výsledky třída GT500
Po | No | Machine | Driver | Time | Laps | Best Lap | Tire | WH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 12 | CALSONIC IMPUL GT-R NISSAN GT-R / NR20A |
Hironobu Yasuda J.P.L.De Oliveira |
3:07\’18.438 | 110 | 1\’30.498 | BS | 22 |
2 | 1 | ZENT CERUMO RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Yuji Tachikawa Kohei Hirate |
24.568 | 110 | 1\’31.531 | BS | |
3 | 6 | ENEOS SUSTINA RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Kazuya Oshima Yuji Kunimoto |
41.365 | 110 | 1\’31.834 | BS | 30 |
4 | 24 | D\’station ADVAN GT-R NISSAN GT-R / NR20A |
Michael Krumm Daiki Sasaki |
57.798 | 110 | 1\’31.477 | YH | |
5 | 37 | KeePer TOM\’S RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Daisuke Ito Andrea Caldarelli |
1\’00.328 | 110 | 1\’31.367 | BS | 40 |
6 | 39 | DENSO KOBELCO SARD RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Hiroaki Ishiura Oliver Jarvis |
1\’06.836 | 110 | 1\’31.490 | BS | 16 |
7 | 19 | WedsSport ADVAN RC F LEXUS RC F / RI4AG |
Juichi Wakisaka Yuhi Sekiguchi |
1Lap | 109 | 1\’31.972 | YH | |
8 | 23 | MOTUL AUTECH GT-R NISSAN GT-R / NR20A |
Tsugio Matsuda Ronnie Quintarelli |
1Lap | 109 | 1\’30.580 | MI | 8 |
9 | 36 | PETRONAS TOM\’S RC F LEXUS RC F / RI4AG |
James Rossiter Ryo Hirakawa |
1Lap | 109 | 1\’31.088 | BS | |
10 | 18 | Weider Modulo NSX CONCEPT-GT Honda NSX CONCEPT-GT / HR-414E |
Naoki Yamamoto Jean Karl Vernay |
15Laps | 95 | 1\’32.769 | MI | 12 |
Výsledky třída GT300
Po | No | Machine | Driver | Time | Laps | Best Lap | Tire | WH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | GOODSMILE HATSUNE MIKU Z4 BMW Z4 GT3 / P65B44 |
Nobuteru Taniguchi Tatsuya Kataoka |
3:08\’20.267 | 102 | 1\’39.798 | YH | 40 |
2 | 11 | GAINER DIXCEL SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Katsuyuki Hiranaka Bjorn Wirdheim |
1.061 | 102 | 1\’39.552 | DL | 22 |
3 | 0 | MUGEN CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Yuhki Nakayama Tomoki Nojiri |
5.530 | 102 | 1\’39.661 | BS | 4 |
4 | 7 | Studie BMW Z4 BMW Z4 GT3 / P65B44 |
Jorg Muller Seiji Ara |
7.050 | 102 | 1\’39.934 | YH | 30 |
5 | 3 | B-MAX NDDP GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Kazuki Hoshino Lucas Ordonez |
14.701 | 102 | 1\’39.870 | YH | 16 |
6 | 31 | OGT Panasonic PRIUS TOYOTA PRIUS / RV8K |
Morio Nitta Koki Saga |
33.035 | 102 | 1\’39.505 | YH | |
7 | 2 | SYNTIUM APPLE MP4-12C McLaren MP4-12C GT3 / M838T |
Kazuho Takahashi Hiroki Katoh |
1Lap | 101 | 1\’39.337 | YH | |
8 | 65 | LEON SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Haruki Kurosawa Kyosuke Mineo Tsubasa Kurosawa |
1Lap | 101 | 1\’40.308 | YH | 12 |
9 | 67 | STP TAISAN GAIA POWER GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Naoki Yokomizo Shogo Mitsuyama |
1Lap | 101 | 1\’39.733 | YH | |
10 | 30 | IWASAKI apr GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Yuki Iwasaki Masami Kageyama |
1Lap | 101 | 1\’40.101 | YH | |
11 | 22 | GREENTEC SLS AMG GT3 Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Hisashi Wada Takeshi Tsuchiya |
1Lap | 101 | 1\’40.900 | YH | |
12 | 61 | SUBARU BRZ R&D SPORT SUBARU BRZ GT300 / EJ20 |
Kota Sasaki Takuto Iguchi |
1Lap | 101 | 1\’39.737 | MI | |
13 | 9 | Otonokizaka High NAC PORSCHE with DR PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Takuya Shirasaka Yuya Sakamoto Taiyo Iida |
2Laps | 100 | 1\’39.922 | YH | |
14 | 21 | Audi R8 LMS ultra Audi R8-LMS ultra / CJJ |
Tomonobu Fujii Carlo van Dam |
2Laps | 100 | 1\’40.541 | YH | 6 |
15 | 50 | WAKO\’S Exe Aston Martin Aston Martin V12 Vantage GT3 / V12 |
Masaki Kano Hideto Yasuoka N.Indra-Payoong |
2Laps | 100 | 1\’40.789 | YH | |
16 | 360 | OKINAWA IMP-RUN UP GT-R NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Atsushi Tanaka Hiroki Yoshida Ryuju Fuijta |
2Laps | 100 | 1\’40.266 | YH | |
17 | 33 | PUMA KRH PORSCHE PORSCHE 911 GT3 R / M97/79 |
Akihiro Tsuzuki Tim Bergmeister |
2Laps | 100 | 1\’40.332 | YH | |
18 | 55 | ARTA CR-Z GT Honda CR-Z / J35A |
Shinichi Takagi Takashi Kobayashi |
2Laps | 100 | 1\’40.088 | BS | 10 |
19 | 5 | MACH SYAKEN with TRANSFORMERS 30th NISSAN GT-R NISMO GT3 / VR38DETT |
Tetsuji Tamanaka Junichiro Yamashita Kazuya Tsuruta |
2Laps | 100 | 1\’40.916 | YH | |
20 | 10 | GAINER Rn-SPORTS SLS Mercedes-Benz SLS AMG GT3 / M159 |
Masayuki Ueda Hideki Yamauchi |
10Laps | 92 | 1\’39.918 | DL | 2 |
21 | 60 | TWS LM corsa BMW Z4 BMW Z4 GT3 / P65 |
Akira Iida Hiroki Yoshimoto |
16Laps | 86 | 1\’39.688 | YH |
Foto: Super GT
COMMENTS