O tohtoročných 24 hodinových pretekoch v Le Mans sa toho (aj vďaka Toyote) v médiách pohovorilo viac než dosť. Tak trochu v ich tieni však na tejto tr
O tohtoročných 24 hodinových pretekoch v Le Mans sa toho (aj vďaka Toyote) v médiách pohovorilo viac než dosť. Tak trochu v ich tieni však na tejto trati odštartovalo aj ďalšie kolo seriálu Ferrari Challenge Europe.
Na štart už spomínaných pretekov sa postavil aj jediný slovenský zástupca, Ján Daniš. Výsledkom bolo štvrté miesto v triede a jedenáste absolútneho poradia.
Viac nám o týchto pretekoch povedal Ján Daniš: „Preteky na okruhu Le Mans sú pre každého jedného jazdca niečím úplne iným. Jednoducho tieto preteky sa nedajú zrovnať s nijakými inými. Aj vďaka spomínanej 24 hodinovke sa tribúny v okolí tejto legendárnej, štrnásť kilometrovej trate zaplnili na prasknutie, pričom sa na nich tlačilo odhadom dvestopäťdesiat až tristotisíc divákov. To je neopakovateľná atmosféra, ktorá nikde inde nie je. V rámci pretekárskeho víkendu sme mali v pláne iba jedny preteky. Azda aj to v mojich súperoch vzbudilo neskutočné emócie, ktoré som ešte nezažil. Po ôsmom mieste v kvalifikácii mi celkom dobre nevyšiel štart, ale preteky boli dosť dlhé na to, aby som vedel stratu dohnať. Cítil som totiž, že tunajšia trať mi neskutočne sadla. To, čo sa však dialo na trati v rámci našich pretekov som si nevedel predstaviť ani v najhoršom sne. Počas celých pretekov boli doslova nonstop havárie, pričom dvakrát na trať musel vyraziť aj safety car. V niektorých úsekoch to doslova vyzeralo ako na bojovom poli, všade boli rozhádzané kúsky vozidiel a naozaj bolo treba dávať neskutočný pozor. Samozrejme, ani mňa neobišli havárie, dokonca v jednom momente som schytal odzadu taký neskutočný náraz, že som myslel, že budem musieť odstúpiť. Našťastie auto bolo síce pomuchlané, ale dalo sa s ním pokračovať ďalej. To všetko sa dialo pri rýchlostiach od dvesto kilometrov vyššie, pričom na rovinkách sme dosahovali rýchlosti prevyšujúce tristo kilometrov za hodinu. Nakoniec v mojom prípade z toho bolo štvrté miesto v mojej skupine a celkovo jedenáste. Mohlo to byť aj lepšie, ale pri tom, čo sa na trati dialo, to mohlo skončiť aj podstatne horšie. Za mojim chrbtom skončilo aj množstvo rýchlejších súperov. Celé preteky by som zhodnotil tak, že súperi, ktorí išli síce možno pomalšie tempo, na tom všetkom zarobili a dojazdili lepšie, čo sme na trati medzi sebou vážne súťažili. Na trať do Le Mans by som sa napriek všetkým už spomínaným neduhom rád niekedy v budúcnosti vrátil. Je neskutočne pekná, ale aj poriadne rýchla.“
Miro Majláth
COMMENTS
Hmmm. O čem tu je řeč ?? Vzhledem k jeho výsledkům v MM ČR a MM SK a úrovni zůčastněných ,, borců” , je prezentovaný výsledek na ,, úrovni okresního přeboru” a to ten přebor zřejmě urážím . Kde jaký ,, hobík “s žigulem , je lepší než tito rádoby závodníci.
… hm … ale tak proč se nepochlubíte tím jak jste v Le Mans dopadl Vy? co Vy jste tam dokázal? podělte se o Váš příběh, třeba o něm někdo rád napíše. Co takhle si sehnat ty zkušenosti, prostředky, čas a zkusit to sám a vědět co vše obnáší účastnit se toho “okresního přeboru”. ….. až to uděláte, jsme zvědav co napíšete potom
Josef Hora
Je to stále stejné. Odpovídáte podrážděně tím , že odvádíte obsah mého komentáře na osobvní rovinu. Máte s tím , nějaký problém ??? . Popíšete nám HODNOTNÉ sportovní úspěchy a kariéru pana Daniše a kdo panu Danišovi ,jako ,, talentu” tu kariéru financoval? Nebo se tu bude psát o každém , kdo si vleze do auta se startovním číslem a úspěšně skončí 4. ve třídě ( z kolika ?) a 11 celkově ?? ?? No teda !! Supééér . To tu není jiný a nadějnější závodník ( motokáry , vrchy , okruhy) , kterému by bylo dobré dát prostor , jak rád píšete , zdarma a ve volném čase. ?? P.S. Na to , abych mohl napsat co si myslím pane Horo ,mám , na rozdíl od Vás pár desítek let zkušeností , vynaložených fin. prostředků i osobních obětí v motorsportu za sebou. Na rozdíl od Vás .
Dobrý den,
Je to stále stejné. Odpovídáte podrážděně tím , že odvádíte obsah mého komentáře na osobní rovinu. Máte s tím , nějaký problém ??? Popíšete nám HODNOTNÉ sportovní úspěchy a kariéru pana Daniše a kdo panu Danišovi ,jako ,, talentu“ tu kariéru financoval?
– ano, možná je to trochu podrážděně a ano mám s tím problém. Myslím si, že každý, kdo věnuje závodění energii, čas (osobní čas), prostředky (nemalé prostředky, bez ohledu na to odkud pochází, na to tu ostatně máme úřady). Mám hrozně rád, jak si devět lidí z deseti “hraje na trenéra národního týmu” po nějakém neúspěchu = všude byl, všechno zná a “od všeho má klíče”. Při vší úctě, u mě jste v té devítce. Myslím si, že každý má na své životní čáře tu možnost jít shánět partnery a finanční prostředky a zkusit si závodění na vlastní kůži a je jedno zda v amatérské sérii, nebo v Le Mans.
Nebo se tu bude psát o každém , kdo si vleze do auta se startovním číslem a úspěšně skončí 4. ve třídě ( z kolika ?) a 11 celkově ?? ?? No teda !! Supééér.
– ano bude, resp. píšeme o všem na co nám stačí naše “redakční možnosti”, tam kde na to nestačíme, je stále možnost zaslat TZ, která zde bude uveřejněna. Za 9 let existence CZO, jsme zveřejnili vše co souviselo se závoděním a nebylo v rozporu s “dobrými mravy”. Neb i ten “nejmenší” závodník, na to má mnohem větší nárok a právo, než kdejaký rádoby znalec a odborník.
To tu není jiný a nadějnější závodník ( motokáry , vrchy , okruhy) , kterému by bylo dobré dát prostor , jak rád píšete , zdarma a ve volném čase. ??
– viz. předchozí odstavec, víte-li o někom takovém, napište o něm, rádi uveřejníme
P.S. Na to , abych mohl napsat co si myslím pane Horo ,mám , na rozdíl od Vás pár desítek let zkušeností , vynaložených fin. prostředků i osobních obětí v motorsportu za sebou. Na rozdíl od Vás .
– Vaše zkušenosti a osobní oběti respektuji (google používat umím). Já Vás na rozdíl od Vás ale nesoudím. Co o mě víte? Neznáte mě (nejsem si vědom, že bychom se někdy potkali, nebo byli představeni). Nevíte jak žiji, jak funguji, čemu se věnuji. Za to dokonale víte, co vše děláme špatně a jaký je ten či onen závodník a to že tem si zaslouží více a ten méně.
Tak jako každému i Vám nabízím prostor ujmout se naší práce. Uvítám každý Váš příspěvek, kterým obohatíte naši okruhovou závodní scénu.