Po včerejším prosluněném kvalifikačním závodě se dnes na okruh v Nogaru opět vrátil déšť. Jelikož se start odehrál za Safety Carem, mnoho napínavých v
Po včerejším prosluněném kvalifikačním závodě se dnes na okruh v Nogaru opět vrátil déšť. Jelikož se start odehrál za Safety Carem, mnoho napínavých věcí nepřinesl. Nicméně závod samotný byl velmi zajímavý a přinesl velmi překvapivé momenty.
Sébastien Loeb si na začátku závodu s velkým přehledem hlídal svou první pozici před Nikim Mayrem-Melnhofem. Oba však jeli o dost rychleji, než třetí Max Buhk a ten už po deseti minutách závodu zaostával o 5 sekund. Velký souboj se odehrával o několik míst za nimi. Andreas Zuber s druhým McLarenem týmu Sébastiena Loeba předjel Ricarda Zontu a dostal se na sedmou pozici. Ve stejný okamžik se totéž podařilo Sergei Afanasievovi, který se dostal před Ford Matheuse Stumpfa a ukořistil jeho devátou pozici. Rus Afanasiev se okamžitě snažil dostat před Zontu, jenže ten ho nepustil. Afanasiev ztratil rychlost při výjezdu na dlouhou rovinku a Stumpf se ho snažil předjet z pravé strany, jenže Afanasiev mu zatarasil cestu a vytlačil Brazilce až na trávu, ten se však se štěstím vrátil na trať. Poté přišel Afanasiev do kontaktu s dalším Brazilcem-tentokrát Ricardem Zontou. Nejdřív strčil Rus do Zonty a ten mu to poté oplatil poněkud více a Afanasiev vyletěl z trati. Těsně před zastávkami v boxech se dostal Mayr-Melnhof na dostřel Sébastienu Loebovi, ale neriskoval a zůstal raději v pozadí. Ve třicáté minutě vyráží jako první do boxů Sébastien Loeb a předává McLaren Alvarovi Parentemu. Okolo později je následuje posádka Mayr-Melnhof/Rast týmu WRT, jenže mají problém s levou zadní pneumatikou. Problém byl ale velmi rychle vyřešen, a protože mechanici týmu WRT jsou velmi rychlí, René Rast se při výjezdu z boxů dostává skvělým manévrem před Parenteho.
Už už to vypadalo, že se bude opakovat včerejší scénář, když Parente nedokázal předjet Rasta. Portugalec to nakonec vyřešil po svém, když v jedné ze zatáček lehce strčil do Rastovi Audi a ta se poroučela do hodin. Oba poté pokračovali v závodě, jako by se nechumelilo, i když Parente měl lehce poškozený předek svého vozu. Necelých 15 min. před koncem závodu probíhá velká bitva mezi Alonem Dayem a Edwardem Sandströmem. Švéd je už po dvou kolech souboje velmi netrpělivý a velmi tvrdě se dostává před Daye. I když se Sandström dostal mimo trať, dostal se také před Daye. Mezitím se schyluje k bitvě o první místo, protože René Rast dojel Alvara Parenteho. Bitva však končí ještě dřív, než mohla začít, jelikož posádka Loeb/Parente právě obdržela penalizaci průjezdu boxy. Nikoliv však za manévr Parenteho, ale protože Loeb se uvolnil z pásů při zastávce v boxech příliš brzy. Poněkud přísná penalizace, ale pravidla jsou pro všechny stejná. Parente se nakonec propadá na páté místo, za Alona Daye a Enza Ideho. Ide se snaží dostat před Daye a všechno hladově sleduje Parente, jenže si musí nechat zajít chuť, neboť se k němu po několika kolech přiřítil Laurens Vanthoorn. Ten si nejdřív smlsnul na Portugalci a na svoje vrcholné číslo si počkal do posledního kola. Belgičan předjíždí v rychlé první zatáčce Enza Ideho a už už se sápe po Dayovi. Dostane se před něj po té dlouhé rovince? Rychlost na to má, snaží se co to jde, jenže Day se ubránil, ale při výjezdu z pomalejší zatáčky je přece jen Belgičan rychlejší. Bojuje se tvrdě bok po boku několik zatáček a nakonec se před Izraelce dostal. Souboj byl velmi tvrdý, ale také velmi férový.
Tak nějak v pozadí se raduje z vítězství v hlavním závodě René Rast, druhý končí Edward Sandström a triple týmu WRT zkompletoval Laurens Vanthoorn.
Ondřej Laušman
Foto: FIA GT Series