Včerejší volný trénink i první kvalifikaci poznamenala spousta zajímavých, ale i nebezpečných momentů. Jak je na tom Audi č. 1 a další novinky se dočt
Včerejší volný trénink i první kvalifikaci poznamenala spousta zajímavých, ale i nebezpečných momentů. Jak je na tom Audi č. 1 a další novinky se dočtete právě zde.
Ve včerejší kvalifikaci vážně havaroval Fernando Rees s Astonem č. 99. Vypadalo to, že vůz bude na dnešní kvalifikace bez problémů připraven, nicméně opak je pravdou. Aston je natolik vážně poškozen, že jej již letos v Le Mans neuvidíme. \”Byla to havárie ve velké rychlosti, takže nejdůležitější je, že je Fernando v pořádku,\” řekl Richard Coleman, šéf týmu Craft-Bamboo.
Mechanici Audi pracovali celou noc velmi tvrdě, aby připravili vůz č. 1 pro dnešní kvalifikace. Práce na voze byly dokončeny poměrně rychle a to už dnes v 8 hodin ráno. Jak jsme již informovali, Loica Duvala nahradí ve voze č. 1 Marc Gené.
Loic Duval, který z vážné nehody vyvázl pouze se škrábanci, strávil minulou noc v nemocnici v Le Mans na pozorování. Podle Allana McNishe by však měl být brzy propuštěn.
Více jak 1/3 ze včerejších šesti tréninkových a kvalifikačních hodin byla ovlivněna červenými vlajkami. Kromě větších havárií Audi č. 1 a Astonu č. 99 měly menší kolize oba vozy týmu IMSA Matmut, č. 41 Greaves Motorsport, č. 90 8Star Motorsport a 37 SMP Racing.
ACO a Toyota dnes potvrdili, že systém ERS je ve vozech TS040 v pořádku dle pravidel. Podle některých byl právě tento systém na \”špatné pozici\”. \”Přečetli jsme pravidla. Upřímně, někdo by si je měl prostudovat ještě více a určitě bude potřebovat vysvětlení. Neděláme nic jiného, než co dělá chytrý systém z F1 spolu s plně mechanickým systémem. Funkčně neděláme nic nového,\” vysvětlil situaci technický šéf Toyoty Pascal Vasselon.
Prezident autoklubu ACO Pierre Fillon řekl, že pro příští rok není v plánu přidávat další nové garáže.
Tovární tým Corvette Racing si dovezl z Ameriky více než 1360 kg nápojů a potravin. Jedná se o takové \”speciality\” jako nápoje Mountin Dew, čokoládové \”pohárky\” plněné arašídovým máslem, samotné arašídové máslo s džemem nebo omáčku na steaky A1. Tomu se říká pohodlí domova!
V Le Mans je také bývalý tovární pilot Audi a Porsche Laurent Aiello. Francouz však závodí v Porsche Carrera Cupu ve stejných barvách ve kterých spolu s Allanem McNishem a Stéphanem Ortellim zvítězili v roce 1998 v Porsche 911 GT1.
Ostatně v britském i francouzském Carrera Cupu nastupují další velmi známí jezdci jako např. Nicolas Armindo, Kevin Estre, Earl Bamber a Khaled al Qubaisi.
Foto: Porsche, Audi
COMMENTS