Tolik očekávaný prototyp Strakka Dome nakonec ve slavném francouzském závodě neuvidíme. Důvodem je havárie ve Spa a nedostatek času na opravu šasi.
Tolik očekávaný prototyp Strakka Dome nakonec ve slavném francouzském závodě neuvidíme. Důvodem je havárie ve Spa a nedostatek času na opravu šasi.
Danny Watts během testování na belgickém okruhu Spa-Francorchamps tvrdě havaroval a prototyp vážně poškodil. Watts vyvázl z nehody nezraněn, ale oprava šasi a výroba nových náhradních dílů zabere nějaký čas. Z toho důvodu se Strakka společně s výrobcem Dome dohodli stáhnout přihlášku z letošní čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
„K nehodě došlo hned první testovací den v Eau Rouge. Pokud v tomto místě vyjedete z dráhy, poškození auta vás nemine,“ popisoval týmový manažer Karl Patman.
Přestože se Strakka Racing v Le Mans neobjeví, je pravděpodobné, že do šampionátu FIA WEC nastoupí v dalším závodě, který se pojede až v září v americkém Austinu.
Uvolněné místo po Strakka Racing zaplní stáj Krohn Racing s vozem Ferrari 458, připravovaný týmem Risi Competizione. Za volantem se budou střídat Tracy Krohn, Nic Jonsson a Ben Collins.
Aleš Sirný
Foto: Strakka Racing
COMMENTS
Velká śkoda! V Eau Rouge jestli jde auto doleva nebo nahoře doprava vždy problém. Před léty se přímo pod nás trefil Christopher Bouchut s vozem LMP2, byla to rána jako kdyby vybuchla bomba. Naštěstí odešel po svých!
Škoda, ale co se dá dělat. Pokud byl hnutý monokok, tak je to vážný a musí se to transportovat do Japonska, což je časově zcela mimo možnost stihnout to. Aspoň že to fyzicky existuje a není to stejná blamáž jako Lotus (jednou německý, podruhý český, potřetí rumunský, počtvrtý možná ázerbajdžánský…). 🙂
Ale i tak se počet LMP-2 vyšplhal na 19 aut, což bude určitě velký boj v Le Mans!
Je to škoda, kluci se snažili.Jinak co říkáte vstupu Nissanu příští sezónu.To je moc dobrá zpráva.
Nissan má v angažovanosti v motorsportu fakt za 1! Už teď je vidět co udělal vstup Porsche do LMP-1. Jen mám trošku obavy, že zbytek pole LMP-2 a GTE pokud nějakým zásahem neporychlí bude hybridům jen za kompars. U LMP-2 podle nových předpisu o uzavřených vozech šance je, ale GTE by mohla jed jako GT-1 i DP by se ve WEC hodily, i když už vlastně po bezpečnostní stránce končí.
NISSAN se fakt snaží.Doufám, že mu jeho záměr vyjde lépe než při jeho poslední účasti s R 390.To bylo sice krásné auto, ale rychlostně nestačilo.A kdo další z automobilek se připojí?Tak nějak by se mi tam líbil Jaguar.