Stejné prototypy pro WEC i IMSA? Dozvíme se už v Le Mans

Stejné prototypy pro WEC i IMSA? Dozvíme se už v Le Mans

Současná pravidla LMP1 slouží pouze pro přechodné období, než přijde nová éra pro vytrvalostní závody. WEC se v posledních letech potýkalo s odlivem a

Finální pravidla hypervozů představena
Závod 24h Le Mans objektivem Jiřího Nezdařila – 1. část
24h Le Mans – Noční hodiny přinesly další drama v LMP2

Současná pravidla LMP1 slouží pouze pro přechodné období, než přijde nová éra pro vytrvalostní závody. WEC se v posledních letech potýkalo s odlivem automobilek a výrobců vozů, s čímž je potřeba něco udělat. Jedním z kroků by pak mohla být spolupráce mezi šampionáty WEC a IMSA.

O tom nyní jednají prezident ACO Pierre Fillon a ředitel série FIA WEC Gerard Neveu v Daytoně s představiteli IMSA WeatherTech Sports Car Championship. Konkrétně se hovoří o adaptaci pravidel pro společnou platformu prototypů od roku 2022, podobně jak to funguje u vozů GT.

Uvedení této platformy by umožnilo, aby do obou šampionátů, WEC a IMSA, nastupovaly stejné vozy. Ty by se tak mohly představit na závodech v Le Mans, Daytoně či Sebringu.

„Musíme se o to pokusit, protože je logické, aby ACO a IMSA spolupracovaly. Chceme a doufáme, že se nám podaří najít společnou cestu. Je to v zájmu všech v paddocku, protože máme stejné klienty, stejné závodníky, stejné týmy i stejné výrobce,“ řekl Neveu.

„Ale také hodláme respektovat různá specifika obou paddocků. I proto tady tento víkend vidíte inženýry z ACO, a naopak při našich závodech či jednáních o nových pravidlech narazíte na inženýry z IMSA,“ dodal.

Jedním z plánů ACO by bylo zavést určité designové prvky produkčních vozů, díky kterým by bylo na vozech více reklamního prostoru. To by pomohlo týmům získat více peněz. Velkým tématem je rovněž celkové snížení nákladů, což by přilákalo zpět automobilky a výrobce závodních speciálů.

Nejtěžší část jednání se však týká hybridních motorů. Podle Neveua je řada amerických výrobců striktně proti adaptaci těchto systémů vzhledem k jejich vysokým cenám. Cílem je však najít takový kompromis, aby mohly hybridní i nehybridní vozy spolu závodit v jedné kategorii.

Výsledky těchto jednání, a tedy i budoucnost pro prototypy ve vytrvalostních závodech, bychom se měli dozvědět již letos, a to při příležitosti závodu 24h v Le Mans. Sami zástupci FIA a WEC potřebují, aby k odhalení došlo co nejdříve, aby měli všichni dost času se novinkám přizpůsobit.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 7 years ago

    Je na čase ještě více prohloubit spolupráci. Prototypy je třeba celosvětově zlevnit a zatraktivnit, neboť obzvláště v Americe má motorsport velkou televizní konkurenci v podobě Super-bowl, Baketball, Baseball a Ice-Hockey. Jednotlivé motoristické disciplíny si dnes již nemohou dovolit mezi sebou zase až tak moc vzájemně soupeřit. A v Americe tato skutečnost platí ještě mnohem více než v Evropě.

  • DISQUS: 0