STEJNĚ JAKO LONI JSOU PRO VELKOU CENU USA NOMINOVÁNY STŘEDNĚ TVRDÉ PNEUMATIKY P ZERO WHITE A MĚKKÉ PNEUMATIKY P ZERO YELLOW

STEJNĚ JAKO LONI JSOU PRO VELKOU CENU USA NOMINOVÁNY STŘEDNĚ TVRDÉ PNEUMATIKY P ZERO WHITE A MĚKKÉ PNEUMATIKY P ZERO YELLOW

Circuit of the Americas se v roce 2012 stal desátým okruhem, který hostil Velkou cenu USA a od té doby se těší velké popularitě. Je známý divácky atra

WTCC chce využít budoucí konflikty jezdců
V8 Supercars: Vládu Holdenu přetnul Will Davidson s Fordem
V8 Supercars: Poslední kraťas před zkouškou vytrvalosti

Circuit of the Americas se v roce 2012 stal desátým okruhem, který hostil Velkou cenu USA a od té doby se těší velké popularitě. Je známý divácky atraktivními stoupáními a klesáními s rozdílem až 40 metrů, především pak výjezdem k první ostré zatáčce. Trať obsahuje celou škálu různých zatáček, které obsahují to nejlepší ze zatáček jiných okruhů a představují tak pro pneumatiky rozsáhlou výzvu, která otestuje jejich výkonnost v každém ohledu. Podobně proměnlivé je také počasí. Odpoledne bývá obvykle teplo, ale po ránu často chladno a přesné čtení podmínek na trati je značně obtížné. Letos stejně jako loni byly nominovány univerzální měkké a středně tvrdé pneumatiky P Zero.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Spojené státy nám vždy připravují velice vřelé přivítání a fantastický závodní víkend. Stejně jako v případě dalších podílníků F1 pro nás Spojené státy představují klíčový trh a je proto důležité tady závodit. Je to okruh, který nabízí od všeho kousek ve smyslu toho, co můžete od pneumatik požadovat. Proto jsme přivezli středně tvrdé a měkké pneumatiky, které jsou dostatečně univerzální, aby se vypořádaly se širokou škálou požadavků a podmínek. Šampionát vstupuje do rozhodující fáze a nemůžeme si přát lepší místo na předvedení toho, o čem F1 je. Konfigurace okruhu a výběr pneumatik nabízejí celou řadu možností k předjíždění a strategií, včetně velice malé ztráty času při průjezdu extrémně krátké boxové uličky. Musíme tak být připraveni na nepředvídatelný závod, což je přesně to, co diváci chtějí vidět. Jak jsme loni díky několika různým strategiím viděli, bude to až nezvykle otevřené závodění.“

Největší výzva pro pneumatiky:
Okruh obsahuje celkem 20 různých zatáček, včetně složitého brzdění do kopce ve výjezdu do první zatáčky (nejvyšší bod okruhu). Společně s jízdou proti směru hodinových ručiček to pro jezdce znamená zcela odlišný pocit. Trať je v zatáčkách celkem široká, aby podpořila volbu různých stop průjezdu a nabídla příležitosti k předjíždění.

Na okruhu jsou tři dlouhé rovinky, kde mají pneumatiky tendenci chladnout a následné brzdění je kritické, protože teplota pneumatik je nepatrně nižší. Ovlivňuje to také chování pneumatik v nájezdech do zatáček, protože se směs musí velice rychle dostat zpět na provozní teplotu. V minulosti se teplota trati během dne měnila v rozmezí 18-37 °C a udržení provozní teploty pneumatik tak bylo velice důležitou dovedností jezdců.

Nastavení nabízí spíše střední úroveň přítlaku a to klade důraz na mechanický grip pneumatik, především těch předních při rychlých změnách směru jízdy, které charakterizují první polovinu okruhu. Zhruba 60 % délky okruhu jedou jezdci na plný plyn a během kola musí desetkrát intenzivně brzdit: to jsou průměrné hodnoty. Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Loni zvítězil Lewis Hamilton s Mercedesem, když startoval ze druhého místa na startovním roštu a jel se strategií dvou zastávek v boxech (v předchozích závodech v Austinu jeli vítězové jen na jeden pit stop). Do 56 kol dlouhého závodu startoval na měkkých pneumatikách a následně v 16. a 33. kole přezouval na středně tvrdé. Jeho strategii ovlivnilo vyjetí safety caru v úvodu závodu.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 0,8 sekundy na kolo
Tým Pirelli si zvolil svá závodní čísla: 13, Greg Thomas, inženýr GP2
„Je to jednoduché: 13. V motorsportu se mu všichni vyhýbají, protože si myslí, že nosí smůlu. Já ale věřím, že přináší své vlastní štěstí. A navíc v Itálii a Číně je 13 považována za šťastné číslo.

Koho tento týden sledujeme na Twitteru: @baronvonclutch. “Baron” je plodný motoristický a F1 tweeter, který nějakým způsobem získává přístup k zákulisním informacím, fotkám a zprávám a servíruje je spolu s vlastními zábavnými postřehy.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0