Štefan Rosina bude tento rok pretekat v seriáli ESET V4 Cup

Štefan Rosina bude tento rok pretekat v seriáli ESET V4 Cup

Po krátké přestávce se na Středoevropskou okruhovou scénu vrací nejlepší slovenský závodník Štefan Rosina, který absolvuje letošní sezónu ESET V4 Cupu

Šenkýř Motorsport veze z Mostu dvě vítězství
Marinšekovi stíhací jízda nevyšla, Raspet vedl od startu do cíle
Posádka Jedlinski-Lisowski dominovala vytrvalostnímu závodu

Po krátké přestávce se na Středoevropskou okruhovou scénu vrací nejlepší slovenský závodník Štefan Rosina, který absolvuje letošní sezónu ESET V4 Cupu za volantem vozu BMW Alpina u slovenského týmu Racing Trevor.

Štofi, Váš návrat bude jistě velkým zpestřením. Co stojí z rozhodnutím vrátit se zpět na závodní trať?

Nejedna sa o to, ze by som sa nejaky sposobom vracal naspat na zavodnu trat. Vzdy som avizoval, ze po odchode zo sveta profesionalneho motorsportu a pozicie továrenského pilota sa budem věnovat okruhom z pozicie neprofika na prilahlych okruhoch slovenska – a v tomto mi sampionat ESET Cup uplne vyhovuje. Takze aj moja priprava na tohtorocnu sezonu je uplne ina ako v predoslych sezonach, nakolko sa venujem uz civilnímu povolaniu. Tym padom si vyslovene chcem tuto sezonu užívat a dobre sa povozit. Motorsport vzdy bol a bude aj mojim hobby.

S Alpinou jste v minulosti již několikrát startoval. Proč padla volba právě na tento vůz?

Tento voz uz prakticky poznam a s majitelom tejto stajne si dobre rozumieme. Tesim sa na nove skusenosti, predsa posledne 3roky som startoval z Lamborghini, tak sa tesim aj na no nove kilometre s novym vozom a dufam, ze si budeme rozumiet.

ESET V4 Cup má v letošním kalendáři šest okruhů, jsou to Hungaroring, Red Bull Ring, Poznaň, Most, Slovakia Ring a Brno. Na který ze závodů se nejvíce těšíte a která z těchto tratí Vám nejvíce sedí?

Tesim sa na vsetky okruhy, ale hlavne sa asi tesim na MOST a BRNO, na těchto okruhoch som vyrastal a uz si ani poriadne nepamatam, kedy som naposledy jazdil v Brne – uz to moze byt viac ako 3roky, takze si ozivim spomienky na stare casy J

Lze předpokládat, že celá motoristická veřejnost od Vás nebude očekávat nic menšího než titul, nicméně s jakým cílem do sezóny vstupujete Vy?

S pokorou, uvidíme po prvých pretekoch a zalezi ake auta vytiahnu superi, uvital by som keby vsetci startujeme s rovnakou technikou GT3. Je mi jasne, ze to pre niektorych neni mozne, nakolko tato technika nieje lacna a uz maju zakupene ine vozy. Pamatam si  ale viem z minulych ucasti (vtedy ale nebolo BOP), ze aj stare vozy GT1 atd. Fungovali v niektorych miestach lepsie ako GT3. Mne ide hlavne o to si to uzit.

Mimo to jste se pro letošní rok stal patronem slovenského družstva pro mezinárodní soutěž RaceStar (více informací na www.racestar.sk). Jak vnímáte tento projekt a co od něj očekáváte?

Velmi sa z toho tesim ze nieco taketo na slovensku vzniklo, nakolko sam viem ako to je bojovat na zapade s jazdcami, ktori za sebou maju podobne projekty resp. Akademie. Takisto musim povedat, ze ma tesi, ze sa tymto naskyta sanca takmer pre celu motoristicku obec vyhrat cely rocnik v motoristickom sporte. Motoristicky sport sa tymto dostane blizsie ludom a ja sam seba uz skor vidim v pozicii odovzdania skusenosti mladsim pilotom, to je to co by ma momentalne najviac naplnalo.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0