Po krátké přestávce se na Středoevropskou okruhovou scénu vrací nejlepší slovenský závodník Štefan Rosina, který absolvuje letošní sezónu ESET V4 Cupu
Po krátké přestávce se na Středoevropskou okruhovou scénu vrací nejlepší slovenský závodník Štefan Rosina, který absolvuje letošní sezónu ESET V4 Cupu za volantem vozu BMW Alpina u slovenského týmu Racing Trevor.
Štofi, Váš návrat bude jistě velkým zpestřením. Co stojí z rozhodnutím vrátit se zpět na závodní trať?
Nejedna sa o to, ze by som sa nejaky sposobom vracal naspat na zavodnu trat. Vzdy som avizoval, ze po odchode zo sveta profesionalneho motorsportu a pozicie továrenského pilota sa budem věnovat okruhom z pozicie neprofika na prilahlych okruhoch slovenska – a v tomto mi sampionat ESET Cup uplne vyhovuje. Takze aj moja priprava na tohtorocnu sezonu je uplne ina ako v predoslych sezonach, nakolko sa venujem uz civilnímu povolaniu. Tym padom si vyslovene chcem tuto sezonu užívat a dobre sa povozit. Motorsport vzdy bol a bude aj mojim hobby.
S Alpinou jste v minulosti již několikrát startoval. Proč padla volba právě na tento vůz?
Tento voz uz prakticky poznam a s majitelom tejto stajne si dobre rozumieme. Tesim sa na nove skusenosti, predsa posledne 3roky som startoval z Lamborghini, tak sa tesim aj na no nove kilometre s novym vozom a dufam, ze si budeme rozumiet.
ESET V4 Cup má v letošním kalendáři šest okruhů, jsou to Hungaroring, Red Bull Ring, Poznaň, Most, Slovakia Ring a Brno. Na který ze závodů se nejvíce těšíte a která z těchto tratí Vám nejvíce sedí?
Tesim sa na vsetky okruhy, ale hlavne sa asi tesim na MOST a BRNO, na těchto okruhoch som vyrastal a uz si ani poriadne nepamatam, kedy som naposledy jazdil v Brne – uz to moze byt viac ako 3roky, takze si ozivim spomienky na stare casy J
Lze předpokládat, že celá motoristická veřejnost od Vás nebude očekávat nic menšího než titul, nicméně s jakým cílem do sezóny vstupujete Vy?
S pokorou, uvidíme po prvých pretekoch a zalezi ake auta vytiahnu superi, uvital by som keby vsetci startujeme s rovnakou technikou GT3. Je mi jasne, ze to pre niektorych neni mozne, nakolko tato technika nieje lacna a uz maju zakupene ine vozy. Pamatam si ale viem z minulych ucasti (vtedy ale nebolo BOP), ze aj stare vozy GT1 atd. Fungovali v niektorych miestach lepsie ako GT3. Mne ide hlavne o to si to uzit.
Mimo to jste se pro letošní rok stal patronem slovenského družstva pro mezinárodní soutěž RaceStar (více informací na www.racestar.sk). Jak vnímáte tento projekt a co od něj očekáváte?
Velmi sa z toho tesim ze nieco taketo na slovensku vzniklo, nakolko sam viem ako to je bojovat na zapade s jazdcami, ktori za sebou maju podobne projekty resp. Akademie. Takisto musim povedat, ze ma tesi, ze sa tymto naskyta sanca takmer pre celu motoristicku obec vyhrat cely rocnik v motoristickom sporte. Motoristicky sport sa tymto dostane blizsie ludom a ja sam seba uz skor vidim v pozicii odovzdania skusenosti mladsim pilotom, to je to co by ma momentalne najviac naplnalo.
COMMENTS