Po dvou závodech americké série United SportsCar Championship se tým Muscle Milk Pickett Racing stáhl ze scény a podle všeobecného přesvědčení se hodl
Po dvou závodech americké série United SportsCar Championship se tým Muscle Milk Pickett Racing stáhl ze scény a podle všeobecného přesvědčení se hodlal zapojit do USCC v pozdější fázi sezony. Z USA však přišla nemilá zpráva v podobě oficiálního ukončení činnosti této stáje.
Greg Pickett působil ve světě motorsportu osm let. Se svou stájí Pickett Racing vstoupil v roce 2007 do tehdejšího šampionátu American Le Mans Series a jako závodník/majitel nasazoval prototyp Lola do kategorie P1. Později zkusil štěstí v P2, jen aby se znovu vrátil do P1 a s modely Lola a HPD získal v letech 2012 až 2013 titul.
Pro letošní rok přešel Pickett znovu k prototypům P2, ale v nové sérii USCC vydržel jen dva závody. Zaměstnanci v týmové základně v Indianapolisu byli propuštěni a za příběhem Muscle Milk Pickett Racing se definitivně zavřely dveře.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS
Hodně jsem se na spojené závody USCC těšil, ale mám z dosavad odjetých závodů čím dál více smíšené pocity. Radost nám udělal Honza svým druhým místem v ELMS na okruhu v Imole!
Ono se dalo tušit, že sloučit dvě tak odlišný specifikace prototypů jako LMP2 a DP bude obtížný. A taky se to ukazuje. Z tohoto důvodu nepřekvapí, že stáj zvyklá vítězit nebude nadšená, když se pohybuje v poli a na některých tratích ani nemá šanci bojovat v popředí.
Těm DP docela fandím, sice zastaralejší koncepce no vypadá jako bývalé céčko. Je to spíše o tlaku promotérů, doba kdy tři žluté Porsche LMP-2 porážela Audi je pryč. Stálo by se trošku nad LMP-2 zamyslet, ve WEC je rozdíl mezi nimi a hybridy propastný a v ELMS má LMP dvojka problém předjet i GTE i GT3. V top speedu mají vozy obou GT tříd navrch, to bylo teď v Imole markantně vidět. K předjetí dochází jen na brzdách.Ale pořád mi to připadá zajímavá forma závodění,kde se i předjíždí na rozdíl od BES nebo DTM.
Tohle se vyřeší v poměrně krátký době tím, jak nastoupí nová generace prototypů LMP2 s uzavřeným kokpitem. Aerodynamika otevřených aut je citelně horší, což se projeví nejmarkantněji právě na top speed.
Nemyslím si, že hlavním důvodem odchodu Grega Picketta byly předpisy, ale technické problémy s vozem v obou úvodních závodech (plus asi postupná změna osobních preferencí, o nichž on hovořit nebude, ale asi to vliv mít muselo). USCC postupně upravuje předpisy, aby obě skupiny byly vyrovanější. Uzavřené LMP2 by situaci samu o sobě nespasily, maximální rychlost zase taková východa není, resp. záleží to trať od trati (viz třeba aerodynamičtější Morgany v Imole spíše zaostávaly, třebaže jenom ony byly schopné alespoň vzdáleně na rovině konkurovat vozům GT, které jinak byly v Imole na cílové rovině rychlejší!!).
Co jsem fakt rád, že díky USCC to vypadá, že nová generace vozů LMP2 budou vesměs uzavřená kupé. Z mého pohledu jsou líbivější, a to ještě výrazněji se současnými povinnými ploutvemi na zádi, a jelikož prý američané preferují uzavřené vozy, tak kdo chce prodávat globálně, musí nabízet auto uzavřené (sice je to trochu divné, že dříve právě Acura prosazovala otevřené prototypy, a to jezdila téměř výhradně v USA, na druhou stranu toto zdůvodnění pro rozkvět uzavřených LMP2 jsem si nevymyslel já, ale podaly to tak zahraniční servery 🙂 ). Bohužel doposud všechna kupé v LMP2 byla spíše neúspěšná, Loly obecně málokdy výrazněji uspěly, o Lotusech a současných Mazdách, což jsou vlastně taky Loly, ani nemluvě.
Výstižněji to Martine napsat nešlo, snad se se změnou předpisů začne blýskat na lepší časy!
Jenom faktická poznámka pro upřesnění: auta LMP2 už nově jako otevřená vzniknout ani nemohou, čili nová generace bude uzavřená ne vesměs, ale vždy. 🙂