Stáj Muscle Milk Pickett Racing skončila svou činnost

Stáj Muscle Milk Pickett Racing skončila svou činnost

Po dvou závodech americké série United SportsCar Championship se tým Muscle Milk Pickett Racing stáhl ze scény a podle všeobecného přesvědčení se hodl

DTM: Rossi přislíbil budoucí start v Misanu
Z asijské série Le Mans se stane zimní šampionát
ELMS: Na třetí závod do Rakouska, diváci budou mít volný vstup

Po dvou závodech americké série United SportsCar Championship se tým Muscle Milk Pickett Racing stáhl ze scény a podle všeobecného přesvědčení se hodlal zapojit do USCC v pozdější fázi sezony. Z USA však přišla nemilá zpráva v podobě oficiálního ukončení činnosti této stáje.

Greg Pickett působil ve světě motorsportu osm let. Se svou stájí Pickett Racing vstoupil v roce 2007 do tehdejšího šampionátu American Le Mans Series a jako závodník/majitel nasazoval prototyp Lola do kategorie P1. Později zkusil štěstí v P2, jen aby se znovu vrátil do P1 a s modely Lola a HPD získal v letech 2012 až 2013 titul.

Pro letošní rok přešel Pickett znovu k prototypům P2, ale v nové sérii USCC vydržel jen dva závody. Zaměstnanci v týmové základně v Indianapolisu byli propuštěni a za příběhem Muscle Milk Pickett Racing se definitivně zavřely dveře.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 7
  • comment-avatar

    Hodně jsem se na spojené závody USCC těšil, ale mám z dosavad odjetých závodů čím dál více smíšené pocity. Radost nám udělal Honza svým druhým místem v ELMS na okruhu v Imole!

  • comment-avatar
    A. Novák 11 years ago

    Ono se dalo tušit, že sloučit dvě tak odlišný specifikace prototypů jako LMP2 a DP bude obtížný. A taky se to ukazuje. Z tohoto důvodu nepřekvapí, že stáj zvyklá vítězit nebude nadšená, když se pohybuje v poli a na některých tratích ani nemá šanci bojovat v popředí.

  • comment-avatar

    Těm DP docela fandím, sice zastaralejší koncepce no vypadá jako bývalé céčko. Je to spíše o tlaku promotérů, doba kdy tři žluté Porsche LMP-2 porážela Audi je pryč. Stálo by se trošku nad LMP-2 zamyslet, ve WEC je rozdíl mezi nimi a hybridy propastný a v ELMS má LMP dvojka problém předjet i GTE i GT3. V top speedu mají vozy obou GT tříd navrch, to bylo teď v Imole markantně vidět. K předjetí dochází jen na brzdách.Ale pořád mi to připadá zajímavá forma závodění,kde se i předjíždí na rozdíl od BES nebo DTM.

  • comment-avatar
    A. Novák 11 years ago

    Tohle se vyřeší v poměrně krátký době tím, jak nastoupí nová generace prototypů LMP2 s uzavřeným kokpitem. Aerodynamika otevřených aut je citelně horší, což se projeví nejmarkantněji právě na top speed.

    • comment-avatar

      Nemyslím si, že hlavním důvodem odchodu Grega Picketta byly předpisy, ale technické problémy s vozem v obou úvodních závodech (plus asi postupná změna osobních preferencí, o nichž on hovořit nebude, ale asi to vliv mít muselo). USCC postupně upravuje předpisy, aby obě skupiny byly vyrovanější. Uzavřené LMP2 by situaci samu o sobě nespasily, maximální rychlost zase taková východa není, resp. záleží to trať od trati (viz třeba aerodynamičtější Morgany v Imole spíše zaostávaly, třebaže jenom ony byly schopné alespoň vzdáleně na rovině konkurovat vozům GT, které jinak byly v Imole na cílové rovině rychlejší!!).
      Co jsem fakt rád, že díky USCC to vypadá, že nová generace vozů LMP2 budou vesměs uzavřená kupé. Z mého pohledu jsou líbivější, a to ještě výrazněji se současnými povinnými ploutvemi na zádi, a jelikož prý američané preferují uzavřené vozy, tak kdo chce prodávat globálně, musí nabízet auto uzavřené (sice je to trochu divné, že dříve právě Acura prosazovala otevřené prototypy, a to jezdila téměř výhradně v USA, na druhou stranu toto zdůvodnění pro rozkvět uzavřených LMP2 jsem si nevymyslel já, ale podaly to tak zahraniční servery 🙂 ). Bohužel doposud všechna kupé v LMP2 byla spíše neúspěšná, Loly obecně málokdy výrazněji uspěly, o Lotusech a současných Mazdách, což jsou vlastně taky Loly, ani nemluvě.

  • comment-avatar

    Výstižněji to Martine napsat nešlo, snad se se změnou předpisů začne blýskat na lepší časy!

  • comment-avatar
    A. Novák 11 years ago

    Jenom faktická poznámka pro upřesnění: auta LMP2 už nově jako otevřená vzniknout ani nemohou, čili nová generace bude uzavřená ne vesměs, ale vždy. 🙂

  • DISQUS: 0