Trable Dempsey-Proton Racing v letošní super sezóně FIA WEC 2018/19 pokračují. Nejprve FIA připravila tým o pódiové umístění z Fuji za příliš rychlé t
Trable Dempsey-Proton Racing v letošní super sezóně FIA WEC 2018/19 pokračují. Nejprve FIA připravila tým o pódiové umístění z Fuji za příliš rychlé tankování, jen aby komisaři následně přišli na to, že stáj manipulovala se záznamovým zařízením. Za tento prohřešek nyní tým přišel o všechny letos získané body.
Pravidla šampionátu jasně říkají, že vozy GTE Am musí tankovat minimálně po dobu 45 vteřin, což tým ve Fuji porušil. Nejde o žádnou raritu, tým by normálně obdržel časovou penalizaci a super sezóna by pokračovala dál. Jenže FIA na to přišla jinak než běžnou cestou. Normálně tuto informaci posílá záznamové zařízení ve voze, které ovšem hlásilo regulérní pitstop.
Dempsey-Proton Racing totiž měl v obou svých vozech tato zařízení upravená tak, aby se k času strávenému v boxech vždy přičetly dvě vteřiny. Zatímco tedy zařízení komisařům poslalo informaci například o zastávce dlouhé 45 sekund, ve skutečnosti vůz tankoval pouze 43 sekund, což je samozřejmě vážný podvod.
Upravená zařízení prý ve vozech byla od srpnového závodu na okruhu Silverstone. Tým se hájí tím, že zařízení bylo upraveno externím konzultantem, jehož jméno ovšem odhalit nechtějí. To ovšem nedává FIA jinou možnost, než označit za viníka samotný tým.
FIA se tak rozhodla stáji vymazat všechny body, které doposud v super sezóně získala. A to se týká jak poháru týmů, tak mistrovství světa jezdců, ve kterých byl tým na čele ve své třídě. Rozhodnutí se dotklo obou posádek, tedy Matta Campbella, Christiana Rieda a Juliena Andlauera z vozu 77 a Mattea Cairoliho s Giorgiou Rodem z vozu 88.
V šampionátu týmu GTE Am tak nyní před závodem v Šanghaji vede posádka #56 Team Project 1 s trojicí Joerg Bergmeister, Patrick Lindesy a Egidio Perfetti. Dempsey-Proton Racing se hodlá proti tomuto rozhodnutí v nejbližších dnech odvolat.
COMMENTS