Německý šampionát cestovních vozů DTM je velmi blízko k uzavření partnerství s japonskou sérii Super GT a přijetí tzv. Class One pravidel. Série DT
Německý šampionát cestovních vozů DTM je velmi blízko k uzavření partnerství s japonskou sérii Super GT a přijetí tzv. Class One pravidel.
Série DTM v současnosti neprožívá zrovna nejlepší období své existence. Na konci letošní sezony se po dlouhém a úspěšném působení rozloučí s šampionátem Mercedes. Stuttgartská automobilka opustí sérii z důvodu vstupu do Formule E. Odchod Mercedesu tak znamená, že v šampionátu nadále zůstanou pouze dvě automobilky- Audi a BMW. Příchodu třetí značky brání zejména nejasnosti ohledně budoucích regulí, jejichž objasnění žádají také Audi a BMW. Řešením by mohla být spolupráce s japonským šampionátem Super GT, o níž se hovoří již dlouho, a přechod na jednotná, tzv. pravidla Class One. Dohoda mezi těmito dvěma sériemi má údajně být velmi blízko.
“Nacházíme se ve finálních diskuzích ohledně regulí. Jsem si ale jistý, že můžeme najít řešení. Potřebujeme mezinárodní pravidla, což znamená společná pravidla ohledně vývojových nákladů pro automobilky například se Super GT,” řekl ředitel DTM Gerhard Berger k budoucímu směřování série.
Super GT reagovalo na tyto dohady stručně: “Prozatím neexistuje žádné rozhodnutí. Pokud jde o Class One, my, GTA a ITR vedeme úzké diskuze.”
ZavedenÍ Class One pravidel by tak mohlo do šampionátu nalákat třetí automobilku. Jako o kandidátech na vstup do DTM se hovoří o Volkswagenu, se kterým již Gerhard Berger vedl jednání, nebo o některé z japonských značek. Součástí spolupráce DTM a Super GT by měly být rovněž společné nemistrovské závody.
COMMENTS