Specifikace motorů IndyCar dozná v roce 2021 změn

Specifikace motorů IndyCar dozná v roce 2021 změn

V IndyCar dojde od sezony 2021 ke změně v oblasti pohonných jednotek. U nové specifikace motorů dojde ke zvětšení obsahu a nabídnou pilotům větší výko

Víkendový přehled: Zandvoort středem pozornosti českých fanoušků
Felipe Massa pokukuje po Formuli E
Formule E v Marrakeši: Pole position vybojoval i s poškozeným vozem Bird

V IndyCar dojde od sezony 2021 ke změně v oblasti pohonných jednotek. U nové specifikace motorů dojde ke zvětšení obsahu a nabídnou pilotům větší výkon.

Sezona 2020 bude pro stávající specifikaci pohonných jednotek IndyCar poslední. Roku 2021 totiž dojde v této oblasti ke změnám. I nadále se bude závodit s přeplňovanými šestiválcovými motory s twin-turbem, přičemž zůstane zachován také limit 12 000 otáček. Dojde však ke zvětšení zdvihového objemu, který namísto stávajících 2,2 litrů bude činit 2,4 litrů. Nové pohonné jednotky budou schopny nabídnout výkon větší než 900 koňských sil. Testování má být zahájeno v létě 2020.

“Jezdci požadovali vyšší výkon a díky tvrdé práci Chevroletu, Hondy a naší motorářské skupiny jej dostanou,” řekl prezident IndyCar Jay Frye, který zároveň dodal, že tyto změny konzultoval také s dalšími výrobci, kteří by potenciálně mohli do šampionátu vstoupit. “Mluvili jsme s řadou klíčových pracovníků a zeptali jsme se na jejich názory. Všicni říkali, že se jedná o relevantní platformu pro to, co dělají. Zatím neexistují žádná oznámení o příchodu nových výrobců, ale jsme na dobrí cestě,” dále uvedl Frye.

Změnu vnímají pozitivně také zástupci současných výrobců motorů, Hondy a Chevroletu. “Budeme i nadále prezentovat technologie, které zařazujeme také do našich sériových motorů. Příležitost přenést poznatky o výkonu, spolehlivosti a efektivitě je pro Chevrolet velmi důležitá,” řekl viceprezident divize General Motors Jim Campbell.

Prezident společnosti Honda Performance Development Art St. Cyr reagoval takto: “Nová podoba motorů IndyCar by měla být vzrušující pro fanoušky a také zajímavou technickou výzvou. Ačkoli celková architektura zůstává podobná současným motorům, zvětšení objemu přinese mnoho změn, včetně výrazného zvýšení výkonu, které by se mělo líbit všem fanouškům motorsportu. Kromě tohoto to nabízí našim designerům a inženýrům příležitost k rozvoji, což je výzva, kterou u Hondy vítáme.”

Se současnou specifikací pohonných jednotek se v IndyCar závodilo od sezony 2012. Nová specifikace by měla vozy IndycCar pohánět minimálně do roku 2026.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0