Sobotní program ESET V4 Cupu na mosteckém autodromu odstartoval závod ESET SPRINT -2.000, na jehož startovní rošt se postavilo 31 jezdců ze šesti evro
Sobotní program ESET V4 Cupu na mosteckém autodromu odstartoval závod ESET SPRINT -2.000, na jehož startovní rošt se postavilo 31 jezdců ze šesti evropských zemí.
Pole position si ve včerejší kvalifikaci vyjel jezdec týmu KT Motorsport Petr Mandelík s Lotusem Exige GT-R. Ve voze Petra Mandelíka však krátce po startu vzplály uniklé provozní kapaliny a jeden z favoritů na vítězství odstoupil ještě dříve, než závod pořádně začal.
Po Mandelíkově odstoupení se do čela dostal rakouský závodník Peter Schober s BMW 320si z týmu Procar Motorsport, který se po dvě třetiny závodu přetahoval o vedení s Vladimírem Ostaševskim (Pneuservis Ostaševski/Renault Clio) a svým krajanem René Martinkem (MSC Rottenegg/Honda Civic). Na toto trio se postupem času dotáhnul zkušený František Došek s Peugeotem 208.
Došek si ve včerejší kvalifikaci s časem 1:47.034 zajistil start z druhého místa, nicméně hned v prvním kole se propadnul až na sedmnáctou pozici. Pro Františka Doška a jeho modrobílý Peugeot tak začala velká stíhací jízda, která trvala celých devět kol. V průběhu těchto devíti kol dokázal Došek postupně předjet šestnáct soupeřů, díky čemž se dostal až na první příčku, kterou si už s přehledem pohlídal až do samotného závěru.
Jako druhý byl v cíli odmávnut Peter Schober a body za třetí místo vybojoval Vladimír Ostaševski. Vítěz posledních dvou závodů na Salzburgringu, René Martinek, byl v cíli klasifikován jako čtvrtý.
Pátou pozici vybojoval slovinec Zoran Poglajen (AK Lamko) s Renaultem Clio čtvrté, tedy aktuální, generace. Poglajen se tak stal letos již popáté vítězem kategorie ESET TWC, kde jej ve výsledcích následovali Stephen Peyer (Carpek Service) a leader průběžného pořadí Maciej Szkudlarek.
Knoll si připsal druhý sezónní hattrick
V závodě velkého sprintu se zraky přítomných diváků upírali především směrem ke stříbrnému Mercedesu SLS v barvách týmu Charoz Racing Systém. Za volant tohoto monstra kategorie GT 3 letos usedá Jakub Knoll, jenž do dnešního dne dokázal vyhrát 5 z 8 závodů. Pozornost si však zasloužilo také trio Marcel Kusín (Ferrari F430/K&K Racing), Miroslav Konopka (Porsche 997/ARC Bratislava) a Andrzej Lewandowski (Porsche GT3 Cup/Forch Racing).
Zatímco osamocený Jakub Knoll v závodě zvítězil způsobem start-cíl, výše uvedené trio jezdců svádělo v šestnácti ostrých kolech boj o druhé místo. K tomu měl na začátku nejblíže Marcel Kusín, který se však ve druhém kole přetočil a okamžitě se propadnul až na jedenácté místo.
Na druhou příčku se tak dostal Miroslav Konopka a na třetí místo poskočil Polák Lewandowski. Kusín se k této dvojici opět připojil až po krátké stíhací jízdě v šestém kole. Cílem nakonec projeli po 26 minutách v pořadí Konopka, Lewandowski a pomyslná bramborová medaile zbyla tentokráte na Marcela Kusína. Za povšimnutí stojí fakt, že na cílové pásce se tito tři jezdci poskládali do rozdílu 3,5 vteřiny.
Třídu SPRINT -3.500, ve které tentokráte startovali pouze jezdci s vozy BMW M3, vyhrál slovenský závodník Samuel Sládečka (Šenkýř Motorsport), před Danielem Skalickým (Duck Racing) a Petrem Kratinou (Šenkýř Motorsport).
Výsledky sobotních závodů:
ESET Sprint -2000
1. František Došek (CZE) Peugeot 208 T16
2. Peter Schober (AUT) BMW 320i
3. Vladimír Ostaševski (CZE) Renault Clio
ESET TWC
1. Zoran Poglajen (SLO) Renault Clio Cup IV
2. Stephen Peyer (CHE) Renault Clio Cup III
3. Maciej Szkudlarek (POL) Renault Clio Cup III
ESET Sprint +3500
1. Jakub Knoll (CZE) Mercedes SLS GT3
2. Miroslav Konopka (SVK) Porsche 997 GT3
3. Andrej Lewandowski (POL) Porsche GT3 Cup
ESET Sprint -3.500
1. Samuel Sládečka (SVK) BMW M3 GTR
2. Daniel Skalický (CZE) BMW M3 GTR
3. Petr Kratina (SVK) BMW M3 GTR
text: CZO – Josef Hora
foto: CZO – Ondřej Laušman
COMMENTS