Sobotní bitvy trucků a Lackovo podium

Sobotní bitvy trucků a Lackovo podium

První závodní den vrcholného víkendu trucků na Autodromu Most přinesl divákům mnoho napínavých okamžiků, značnou porci adrenalinu a domácím i obrovsko

Víkendový přehled: Staněk ve F3, ale i další
Záruba vybojoval ve svém prvním startu v NECu premiérový bod
Setkání zástupců mosteckého autodromu s primátorem města

První závodní den vrcholného víkendu trucků na Autodromu Most přinesl divákům mnoho napínavých okamžiků, značnou porci adrenalinu a domácím i obrovskou radost po druhém závodě tahačů, když na stupeň vítězů vystoupil stříbrný Adam Lacko.

V samém úvodu víkendu se ještě rozšířila startovní listina trucků a ke třem českým mušketýrům ve startovním poli přibyl i čtvrtý, Michal Matějovský. „O mé účasti tady se rozhodlo skutečně na poslední chvíli a jedu s Freightlinerem od Buggyry v barvách ruské stáje Red Ice Racing. To místo se prostě uvolnilo kvůli zranění Jurije Lvova,\” vysvětlil Michal, který se specializuje hlavně na cestovní vozy. Kvalifikaci vyhrál Antonio Albacete před Jochenem Hahnem a třetí nejrychlejší čas zajel David Vršecký. Lacko byl pátý, Vojtíšek desátý a Matějovský třináctý. V krátkém superpole se pak ještě Hahn posunul před Albaceteho, Lacko skončil šestý a Vojtíšek poskočil na osmou pozici.

Pak už přišel první závod, který proběhl i přes očekávání tvrdých soubojů poměrně v klidu. Hned po startu své auto odstavil Rene Rinert s technickými problémy. David Vršecký v postartovním mnohočetném souboji neudržel třetí pozici a přenechal ji Markusi Oestreichovi. Na čele jel Hahn následovaný Albacetem a po celý závod nedošlo k žádným zásadním změnám. Lacko se ale propracoval na pátou, Vojtíšek na sedmou a Matějovsský na čtrnáctou pozici. V tomto pořadí se také závod dojel.

Ve druhé odpolední jízdě trucků už bylo na trati o poznání živěji. Jednak se otočilo pořadí prvních osmi jezdců a to pro Vojtíška znamenalo start z první řady. První startoval sedmnáctiletý maďarský jezdec Benedek Major a svou pozici obrovsky zúročil, když kolo za kolem zvyšoval odstup od zbytku startovního pole. Po startu došlo ke kontaktu Vršeckého s Bösigerem a na trati bylo hned o dva tahače méně. Frankie Vojtíšek jel dlouho na druhém místě, ale zezadu na něj začal dotírat Adam Lacko a po několika kolech hodně těsných soubojů se propracoval na stříbrnou příčku. Na čele si tedy udržoval bezpečný náskok Major, za ním jeli Lacko s Vojtíškem a na ně zase tlačila trojice Albacete, Hahn a Körber. Po jedenácti kolech to nejdříve vypadalo na dvojí českou účast na podiu, ale bleskový verdikt jury vše změnil. Za opakované přejíždění obrubníků nadělil Vojtíškovi třicetisekundovou penalizaci a to jej v celkové klasifikaci odsunulo až na desáté místo. Na stupních vítězů tak stáli mladičký studentík Major, druhý Lacko a třetí Albacete. Podle slov závodníků se dvě dnešní jízdy staly jednoznačnou motivací pro nedělní hlavní závodní den, kdy je očekávána také  hodně veliká návštěva českých fanoušků.

Velice pohledné byly kvalifikace a první závod dvoulitrových formulí Renault. Přes třicet monopostů na startu zajistilo skutečně napínavou podívanou. Hned v prvním kole skončily v klinči v nájezdu do technické pasáže dvě formule a na tom samém, snad prokletém místě, během závodu zůstalo stát ještě několik dalších monopostů. V cíli byl nakonec jako vítěz Brit Oliver Rowland před Kolumbijcem jménem Oscar Tunjo a bronz vybojoval švédský pilot Gustav Malja. Závod byl zajímavý krásnými a vyrovnanými souboji jezdců vlastně z celého světa a ne nadarmo se o této sérii říká, že jde o přípravku do Formule jedna.

Renault Clio Cup Bohemia byl v sobotu jasnou záležitostí německého jezdce Pascala Eberleho, který vyhrál kvalifikaci a pak i odpolední závod. Zajímavé bylo sledovat ovšem i nejlepšího českého jezdce v seriálu, kterým je Tomáš Pekař, v průběžném bodování držitel druhého místa celkově. Po šestém místě z měřeného tréninku si v závodě o dvě místa polepšil a skončil čtvrtý. Druhé místo ukořistil Švýcar Stefano Comini a třetí pak německý závodník Dino Calcum.

Sobota byla také kvalifikačním dnem pro KIA Lotos Race, v němž jede čtyřiadvacet vozítek KIA Picanto. Dlužno dodat, že dva nedělní závody, které se pojedou po vzoru WTCC těsně za sebou, budou rozhodně zajímavé.

\”Šlo o hezkou předehru k zítřejšímu hlavnímu dějství Renault Trucks Czech Truck Prix 2013,\” řekl sportovní ředitel okruhu Michal Marek. \”Dnešek proběhl bez zásadních incidentů, řešilo se několik protestů, což k motorsportu také patří. Fascinovaly mě závody formulí, kterých je hodně a jedou s nimi špičkoví mladí kluci. Udivilo mě, jak ukázněně a bez problémů se po startu naskládali do šikany. Trucky jsou klasika a těšíme se, že zítřek bude ještě lepší, než dnešek,\” uzavřel Marek.

AD Most / Dušan Matouš

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0