SMP Racing překvapivě opouští šampionát WEC

SMP Racing překvapivě opouští šampionát WEC

Ruský závodní tým SMP Racing překvapivě oznámil ukončení svého programu v šampionátu FIA WEC. Startovní pole kategorie LMP1 se tak pro sezónu 2019/20

MR Racing bude v GTE Am pokračovat i v příští sezóně
První řadu ve Spa obsadí opět vozy Toyoty
Startovní listina pro sezónu FIA WEC 2019/20 čítá 33 vozů

Ruský závodní tým SMP Racing překvapivě oznámil ukončení svého programu v šampionátu FIA WEC. Startovní pole kategorie LMP1 se tak pro sezónu 2019/20 zmenšilo na pouhých 6 vozů. Za rozhodnutím údajně stál současný stav pravidel, kdy privátní tým neměl šanci dohnat Toyotu s hybridním prototypem.

„Naším jediným cílem bylo zvítězit a věříme, že přesně toho jsme dosáhli vzhledem k dané situaci. Po posledním finálním závodě v Le Mans jsme se rozhodli, že SMP Racing opustí šampionát FIA WEC. Náš tým se tak nezúčastní sezóny 2019/20,“ řekl zakladatel SMP Boris Rotenberg.

„Pro nás to byla náročná sezóna. Hodně jsme pracovali na našem prototypu BR1 a všem dokázali, že ruský tým s ruskými jezdci a ruským vozem může dosáhnout těch nejlepších výsledků, a to i v nejnáročnějším mistrovství světa a v tak prestižním závodě jakým je 24h Le Mans,“ dodal Rotenberg.

Stáj SMP Racing patřila k těm nejlepším privátním týmům a v Le Mans dokončila na třetím místě, hned za oběma Toyotami. Právě nemožnost dohnat japonskou automobilku a nedostatečné úpravy EoT, které slouží k vyrovnání rozdílů mezi jednotlivými typy pohonů, nedaly týmu příliš důvodů pokračovat.

Vrcholná kategorie LMP1 tak přišla o dva prototypy BR Engineering BR1 AER. V tuto chvíli jsou do sezóny FIA WEC 2019/20 v nejvyšší třídě přihlášeny jen tři týmy, každý po dvou prototypech – Toyota Gazoo Racing, Rebellion Racing a Team LNT. Celkem by se tak na startovním roštu mělo objevit šest vozů.

Nadále ovšem panují otazníky kolem Rebellion Racing, který zvažuje nasazení jen jednoho prototypu místo dvou. Navíc stále také není jasno ohledně týmu LNT, který spolupracuje s Ginettou na jejím návratu do WEC. Výrobce závodních vozů se chce do šampionátu vrátit po loňském rozpadu spolupráce s CEFC a Manorem.

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 6 years ago

    To je skoro katastrofa, tento vývoj.. V tuto chvíli mohou WEC zachránit snad jenom profesionální gétéčka.
    Motorsport směřuje k unifikacím typu NASCAR, DTM, INDY-Car, F2, ,F3.