Šmarda s Urbanem vybojovali ve Spa další cenné body

Šmarda s Urbanem vybojovali ve Spa další cenné body

Jezdci brněnského týmu Mičánek Motorsport Josef Šmarda a Tomáš Urban o uplynulém víkendu úspěšně absolvovali letošní předposlední podnik Porsche Sport

Tomáš Mičánek v prvním závodě rakouské Driftchallenge vybojoval vítězství mezi nováčky
Čas příprav je u konce, sezóna Super Trofea začíná na Silverstone
Před jezdci týmu Mičánek Motorsport je další výzva v podobě víkendu na Red Bull Ringu

Jezdci brněnského týmu Mičánek Motorsport Josef Šmarda a Tomáš Urban o uplynulém víkendu úspěšně absolvovali letošní předposlední podnik Porsche Sports Cupu.

Šmarda s Urbanem nastupují ve třídě PZ-Trophy, kde nerozhoduje ani tak rychlost, ale spíš konzistentnost.

„Oba naši jezdci se ve Spa vešli do TOP TEN. Josef Šmarda si za své výkony odvezl mimo bodů také malé poháry za osmé a desáté místo a v případě Tomáše Urbana to pak bylo dvanácté místo v sobotu a skvělé páté místo v neděli,“ shrnuje výsledky jezdců šéf týmu pan Jiří Mičánek.

„Pohled do tabulky průběžného hodnocení prozrazuje, že Josef Šmarda to čistě v teoretické rovině může při určité shodě okolností dotáhnou i na celkové pódium. Na to ale aktuálně na pátém místě ztrácí 41 bodů a tak je třeba se na to podívat reálnýma očima a je třeba si asi přiznat, že naším maximem na konci sezóny bude čtvrté místo,“ dodává Jiří Mičánek.

Tato slova obratem potvrzuje i Josef Šmarda: „Ze Spa jsem si dovezl 24 bodů a to je méně, než jsem si původně přál. Víkend poznamenala nehoda mladého Holanďana v průběhu třetího tréninku. Při nájezdu do jedné ze zatáček mu auto uklouzlo, pravděpodobně na olejové skvrně a on skončil i snovou GT-trojkou někde v lese. Pořadatelé následně trénink zastavili červenou vlajkou a do kvalifikace se tak šlo jak se říká rovnýma nohama.“

Porsche Sports Cup Deutschland - 3. Lauf NŸrburgring 2016 Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland – 3. Lauf NŸrburgring 2016
Foto: Gruppe C GmbH

„Celou sezónu pozoruji, jak mé auto více a více zaostává za soudobou technikou, nicméně snažím se jet tak, aby to vždy stačilo na křišťálové poháry To se nyní žel nepodařilo a to navzdory skvělé přípravě. Celý tým odvedl skvělou práci a auto bylo skvěle připraveno. Co se týče mne osobně, tak bych rád řekl, že stále trénuji pětifázově. Je mi sice 61-let, ale cítím, že mohu závodit do osmdesáti. Denně chodím do posilovny a neustále na sobě pracuji. V motorsportu je fyzička velice důležitá a já se i v tomto směru snažím jít s dobou. Mimo cvičení denně běhám a běhám moc rád. V roce 2010 jsem dokonce zaběhnul nejlepší „veteránský“ čas na 200 metrů. Stopky mi tehdy naměřili hodnotu okolo 33s, což je dle archivních tabulek 22. nejlepší čas století v České republice,“ říká Josef Šmarda, který vyznává teorii, že motorsport se dá dělat v jakémkoliv věku bez omezení, protože vše je především o přípravě.

Tomáš Urban pak k belgickému víkendu řekl: „Okruh ve Spa Francorchamps patří mezi mé nejoblíbenější a každý rok se sem rád vracím. Umístěn í okruhu a sled jednotlivých zatáček jsou prostě jedinečné. Letos jsem měl také navazovat na mé nejlepší výsledky z loňského roku, kdy jsem zde skončil na 3 a 6 místě. Věděl jsem ale, že konkurence se opět od minulého roku zlepšila a také, že letos pojedeme na zcela suché trati za krásného počasí. Přiznám se, že mě více vyhovuje, když jedeme na mokru. Je to snad i tím, že specifikace a výkon mého vozu jsou nižší než u soupeřů a za deště se tyto rozdíly více stírají. Do sobotního prvního závodu jsem přesto nastupoval s mírným optimismem. Bohužel před začátkem našeho závodu jsme museli déle čekat na start a to se patrně projevilo i na mém výkonu. Dojel jsem do cíle celkově na 12 místě a to jsem po minulých výsledcích nemohl považovat za úspěch. Pro nedělní závod jsem měl připravenu podobnou strategii a věřil jsem, že tentokráte budu v cíli na lepším místě. Auto jsem měl od týmu připraveno na jedničku a tak to bylo pouze na mě. Od začátku závodu se mě podařilo probojovat na pozici, kdy jsem nemusel hlídat soupeře za sebou, což se projevilo i na dosahovaných časech. Do cíle jsem dojel nakonec na 5. místě a to je po 3 nepovedených závodech pro mě určitě úspěch. Chci na tomto místě poděkovat celému týmu za přípravu mého vozu a podporu po celý závodní víkend. Bez kvalitního servisu a celkové podpory by se mě tento výsledek určitě nepovedl.“

Finálový podnik letošní sezóny se uskuteční o víkendu 22. – 23. 10. a jeho dějištěm bude slavný Hockenheimring.

PR GP Group s.r.o.

Porsche Sports Cup Deutschland - 2. Lauf Red Bull Ring 2016 Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland – 2. Lauf Red Bull Ring 2016
Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland - 2. Lauf Red Bull Ring 2016 Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland – 2. Lauf Red Bull Ring 2016
Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland - 2. Lauf Red Bull Ring 2016 Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland – 2. Lauf Red Bull Ring 2016
Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland - 2. Lauf Red Bull Ring 2016 Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland – 2. Lauf Red Bull Ring 2016
Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland - 2. Lauf Red Bull Ring 2016 Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland – 2. Lauf Red Bull Ring 2016
Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland - 3. Lauf Red Bull Ring 2015 Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland – 3. Lauf Red Bull Ring 2015
Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland - 3. Lauf NŸrburgring 2016 Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland – 3. Lauf NŸrburgring 2016
Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland - 3. Lauf NŸrburgring 2016 Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland – 3. Lauf NŸrburgring 2016
Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland - 3. Lauf NŸrburgring 2016 Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland – 3. Lauf NŸrburgring 2016
Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland - 3. Lauf NŸrburgring 2016 Foto: Gruppe C GmbH

Porsche Sports Cup Deutschland – 3. Lauf NŸrburgring 2016
Foto: Gruppe C GmbH

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0