Slovenské ozvěny

Slovenské ozvěny

Slovenský víkend FIA WTCC je sice již dávno minulostí, přesto bych se však rád poohlédnul a upozornil na některé „malé velké věci“, které se v průběhu

Petr Fulín vyhrál kvalifikaci v belgickém Spa
ETCC: Petr Fulín se těší na legendární Severní smyčku
Jezdci týmu Křenek Motorsport vezou ze Salzburgringu další pódiové umístění

Slovenský víkend FIA WTCC je sice již dávno minulostí, přesto bych se však rád poohlédnul a upozornil na některé „malé velké věci“, které se v průběhu tohoto víkendu udály.

Fabian Lauda

Fabian Lauda je trojnásobným šampiónem virtuálního závodění série X1. V loňském roce dokonce vyhrál oficiální titul mistra světa, no a v tom letošním si na Slovakia Ringu střihnul ostrou premiéru za volantem Lotusu Evora GT4 závodech rakouského GT Cupu. Zatímco první závod Lauda pro technické problémy nedokončil, tak v tom druhém se již radoval z prvních bodů za páté místo. Jen pro zajímavost, jméno Lauda je v případě „přímé linie“ pouhá shoda jmen.

\"Lauda_Slovakiaring-2013_FRYB7361\"

 

Čtyři Clia, jedna vteřina

Někteří lidé pohárové závody zatracují se slovy, že se jedná o nezajímavé a sterilní závodění. Pokud i vy patříte k zastáncům této teorie, udělejte si čas o víkendu 4.-6. Října a přijeďte se podívat na poslední závodní víkend sezóny Renault Clio Cupu Bohemia. Závody tohoto poháru patří již třetím rokem k těm nejdramatičtějším závodům, které lze na evropském kontinentě vidět. Jistě, nejsou zde tak zvučná jména, ani zde nelétají miliony Eur, za to zde lítá třicítka Clií, kde prvních patnáct jezdců zajede kvalifikační čas srovnaný do jedné jediné vteřiny. Sobotní představení Clio Cupu Bohemia na Slovakia Ringu představovalo jednoznačně nejlepší závod, jaký jsem za poslední 2-3 roky viděl. První čtyři jezdci, Stefano Comin, Tomáš Pekař, Pascal Eberle a Dino Calcum, jeli od prvního kola až do odmávnutí šachovnicovým praporem kolo na kolo, nárazník na nárazník. Byla to jedinečná show, která se musela líbit všem přítomným. Čtyři jmenovaní jezdci si navzájem nedarovali ani metr … ukažte mi kde jinde v Evropě, něco takového uvidíte …

\"FRYB7883\"

 

Fulínův handicap

O tom, že Petr Fulín patří jednoznačně k hlavním favoritům letošního ročníku šampionátu FIA ETCC již asi není vůbec žádných pochyb. Pojďme se však na výkony tohoto jezdce podívat z trochu jiného úhlu. Fulín zajel v závodě nejrychlejší kolo za 2:16.496, porovnejme tento čas s jezdci BMW v šampionátu FIA WTCC – Franz Engstler  – 2:15.807, Charles Ng – 2:15.724, Darryl O´Young – 2:14.953. Nyní pojďme vzít do úvahy dvě skutečnosti. Hmotnostní rozdíl BMW Petra Fulína a BMW jezdců z WTCC představoval neuvěřitelných 100 kg v neprospěch českého jezdce. Tou druhou pak je klasický motor specifikace S 2000 z ETCC a globální motor 1,6 s turbem ve WTCC … Jaký by asi mohl být čas a také výsledek Petra Fulína se srovnatelnou technikou v případě startu ve WTCC? …

\"Fulin_ETCC-Slovakiaring-2013_FRYB0151\"

 

Monstrum zvané Camaro

Velkým zpestřením celého víkendu byl start domácího jezdce Štefana Rosiny, který se publiku představil ve dvou závodech rakouského seriálu GT Cup Austria. Rosina startoval s vozem Chevrolet Camaro GT3 v barvách týmu Reiter Engineering. I když ono to zase až tak v týmových barvách nebylo, protože Camaro bylo „oděno“ do černého, karbonového hávu, což byla asi jediná vada na kráse tohoto nového vozu, který má namířeno do šampionátů GT 3 vozů. Pod kapotou tohoto černého monstra se ukrýval osmiválec Katech s objemem 7,9 litru a s výkonem 650-ti koňských sil se jednalo jednoznačně o nejsilnější vůz na celém okruhu (pomineme-li na parkovišti odpočívající skvost Bugatti Veyron). Tomu také odpovídalo očekávané dvojité Rosinovo vítězství. Už se moc těším, až bude tento krasavec oficiálně uveden do šampionátu Blancpain Endurance Series, či FIA GT Series … to bude ale konkurence pro Mc Laren MP 12 a všechna ta Porsche …..

\"920617_555394167844093_1373268784_o\"

 

Darrylova slabší chvilka

Darryl O´Young, je velký sympaťák a jezdec s letitými zkušenostmi z nejrůznějších sérií cestovních a GT vozů. O tom, že i „Mistr tesař“ má nárok na svou slabší chvilku, se Darryl a jeho příznivci přesvědčili v sobotní kvalifikaci, kdy Darryl poslal před třetím horizontem své BMW do svodidel. Byl to náraz na pravou stranu, nicméně v ten moment, kdy byla kvalifikace přerušena červenou vlajkou a na místo nehody se začali sjíždět sanitky a hasiči, by ze mne kloudného slova nikdo nedostal. Rána to byla opravdu pořádná. Naštěstí po pár okamžicích vylezl Darryl z bavoráku nezraněn a podle jeho pozdějších slov „jen trochu“ otřesen. Myslím, že i na tomto případu je vidět, jak moc daleko došla bezpečnost jezdců a nakonec i diváků při okruhovém sportu. Chtěl bych však znát pocity mechaniků týmu Roal Motorsport, kteří pod dohledem Roberta Ravaglii, dávali auto dohromady do brzkých ranních hodin.

 

38.000 …

… tak přesně tolik platících diváků si našlo o uplynulém víkendu do areálu Slovakia Ringu. Je celkem až s podivem, jak si i v době všemi opěvované krize dokáže tento autodrom udržet vysoce nastavenou laťku z předchozích let. Jistě, je to do jisté míry dáno tím, že je to v místních zeměpisných šířkách stále nová „atrakce“, na druhé straně, lidé na Slovakia Ringu neustále pracují a neustále zlepšují i ty nejmenší detaily. A za to jim patří dík a uznání!

Na tento závodní víkend jsem odjížděl s pocitem, že mne čeká jeden z vrcholů sezóny. Nyní týden po skončení této akce, ve chvílích kdy motory WTCC hřmí na maďarském Hungaroringu, můžu říci, že tomu tak skutečně bylo. Na druhé straně, kdo ví, co nám letošní okruhová sezóna ještě přinese …

\"FRYB7534\"

CZO – Josef Hora
foto: Petr Frýba, Slovakia Ring, FIA WTCC

COMMENTS

WORDPRESS: 4
  • comment-avatar
    Kuba Krafek 12 years ago

    Dvě Camara jezdily loni v Německu…teda nevim, jestli byly od Reitera, ale myslim, že jo…

  • comment-avatar
    jiří šimčík 12 years ago

    co se týká Slovakiaringu bude to také tím že z jednoho místa vidíte celý okruh Brno otevře pouze céčko a tím to pro ně končí

  • comment-avatar
    admin 12 years ago

    ano ano, Camaro tam již bylo, nicméně to bylo pokaždé “jako host” tak jako tomu bylo v počátcích McLarenu MP-12 a navíc toto je nová evoluce

  • comment-avatar

    Ze závodů na Slovakia ringu jsem měl moc dobrý pocit jako v Brně před dvaceti lety . Pívo za éčko, steak za tři až z donáškou na tribunu B aC perfektní výhled na tři čvrtiny trati, fakt hodnotné závody kromě vložených rakouských cesťáků a GT, chyběla vložená slibovaná Euro Series dvoulitrových prototypů viděl jsem je dvakrát ve Spa perfektní podívaná zřejmě spůsobená kolidujícím závodem na blízkém Hungaroringu měli pořadatelé problém s vloženými závody. Myslím,že Brno už jde stranou s výběrem svých závodů a budem dávat přednost slovenskému okruhu neboť závody FIA GT, německý ADAC GT k tomu přímo vybízejí:

  • DISQUS: 0