Předposlední tratí v kalendáři ESET V4 Cupu je v letošní sezoně dobře známý Slovakia Ring. Pro jezdce Chevrolet Cruze Eurocupu a Renault Twingo Cupu b
Předposlední tratí v kalendáři ESET V4 Cupu je v letošní sezoně dobře známý Slovakia Ring. Pro jezdce Chevrolet Cruze Eurocupu a Renault Twingo Cupu budou však závody na 5922 metrů dlouhé trati, ty které rozhodnou o konečném pořadí.
V Chevrolet Cruze Eurocupu má vše pevně ve svých rukou německý jezdec Max Kottmayr (140 bodů). Vítěze šesti letošních závodů už může ohrozit pouze Ital Antonio Citera, který však před závody na Slovensku ztrácí na Kottmayra 25 bodů. Německého jezdce by tak musely potkat nečekané problémy, aby se před něj jeho týmový kolega ještě dostal. Nicméně motorsport je nevyzpytatelný a stát se může opravdu cokoliv. Na třetím místě je pak Wolfgang Kriegl s 82 body. Ten tak ztrácí na druhého Citeru 33 bodů a útoku na celkové druhé místo se můžeme bavit pouze v teoretické rovině. Na druhou stranu čtvrtý Reinhard Schmiedel ztrácí na Kriegla 22 bodů a ten tak na pódiové umístění ještě pomýšlet může. To by ale musel ze sebe dostat naprosto vše.
V Renault Twingo Cupu jako kdyby letos existoval pouze jeden jezdec, a to Slovinec Boštan Avbejl. Ten zvítězil v 7 závodech a pouze ve druhém závodě na Salzburgringu se musel sklonit před Matthiasem Lodim. Avbejl má tak před posledním závodním víkendem naprosto luxusní náskok bezmála 100 bodů. Druhý Gašper Drnovšek má oproti 155 bodovému Avbejlovi pouhých 60 bodů. A Drnovšek se bude muset ještě pěkně ohánět, aby na druhém místě setrval. Třetí Matthias Lodi na něj ztrácí pouhý jeden bod, nicméně na Slovakia Ring nedorazí. Aleš Bužga na čtvrtém místě disponuje 55 body. Ostatně na druhé, či třetí místo může pomýšlet i pátý Gruenfeld, šestý Lengyel a teoreticky i osmý Glazer. Před Glazerem se ještě nachází Schreiber, jenže ten, podobně jako Lodi, na Slovensko nedorazí.
Slovakia Ring však nebude samozřejmě pouze o Cruze Eurocupu, či Twingo Cupu. Rekordní startovní pole nabídne Renault Clio Cup. Celkem devět vozů třetí generace a stejný počet čtvrté generace se sejde na Slovensku. Velmi zajímavým zpestřením bude start maďarského rychlíka Gábora Tima, jenž se letos v ESET V4 Cupu zatím neukázal. I tak ale očekáváme velmi zajímavé souboje s Tomášem Pekařem, či Christjohannesem Schreiberem.
Na Slovakia Ringu se také dost možná rozhodne o tom, kdo zůstane ve hře o absolutní vítězství v ESET V4 Cupu. Štefan Rosina sice průběžně vede se 141 body, nicméně fantom Renault Twingo Cupu Boštan Avbelj je mu v patách se 135 body a stejně jako Rosina bude startovat také ve vytrvalostním závodě. V Renaultu Clio třetí generace utvoří posádku Tomaszem Trckem.
Slovakia Ring tak opět přinese nejednu napínavou bitvu.
COMMENTS