Firma Benet Automotive, promotér okruhového seriálu Škoda Octavia Cup, oznamuje, že dodavatelem nového hardware a software pro řízení motoru a převodo
Firma Benet Automotive, promotér okruhového seriálu Škoda Octavia Cup, oznamuje, že dodavatelem nového hardware a software pro řízení motoru a převodovky se stala německá firma LMS Engineering.
„Firma pana Andrease Lautnera již více než dva týdny usilovně pracuje na vývoji prototypu vozu s novou řídicí jednotkou. Cílem je prototyp co nejdříve důkladně otestovat a posléze přestavět všechny vozy před prvním závodním víkendem v Oschersleben 7. – 9. července,“ uvedl Josef Křenek, zástupce promotéra.
K testování prototypu by mělo dojít v první polovině června. Firma LMS Engineering prototyp vyvíjí tak, aby se nový systém mohl co nejjednodušeji a nejrychleji aplikovat i do ostatních vozů. Dílčí úpravy na vozech probíhají v dílnách Benet a samotná instalace nové řídicí jednotky a softwaru auta pak nezabere víc než několik hodin.
„Problém s dosavadními řídicími jednotkami spočíval v tom, že neměly funkci DSG control a neuměly ovládat přímé vstřikování paliva do motoru. K ovládání mechatroniky převodovek byla z toho důvodu nutná dodatečná gateway. Vozy tak sice mohly jezdit, ale ovládání převodovek nebylo nikdy dokonalé a řazení trvalo velmi dlouho, dokonce déle než u sériově vyráběných vozů. Řazení také vykazovalo mnoho chyb,“ konstatuje Křenek.
Pro převodovky je již k nachystaný nový software. Pro jeho využití je však nezbytné, aby byla mechatronika spojená s řídicí jednotkou motoru pomocí plně funkčního CAN spoje. Celou koncepci úpravy vozu a jeho nastavení má nově na starost firma LMS Engineering. Renomovaný výrobce Bosch pak dle jejích specifikací dodává nové řídicí jednotky.
„Firma Bosch je schopná řídicí jednotky nakonfigurovat přesně podle našich představ. Díky tomu nebude potřeba žádná další gateway a řídicí jednotka bude řídit motor i mechatroniku převodovky zároveň. Přesně tak, jak to má být a jako to funguje u všech koncernových závodních vozů,“ uvedl Křenek.
Výhled je takový, že díky tomuto systému bude možné přejít během zimní přestávky zpět na přímé vstřikování paliva, pro které byl motor původně koncipován.
Zdroj: Škoda Octavia Cup
COMMENTS