Letošní sezona TCR Eastern Europe vyvrcholila minulý týden na Hungaroringu. Bez jediné porážky si dojel pro titul Dušan Borković. Titul vicemistra nakonec ukořistil Milovan Vesnić a bronz si připsal Jáchym Galáš.
Šampionát TCR Eastern Europe absolvoval v roce 2020 svůj historicky druhý ročník. A že jde o rozvíjející se sérii, bylo během sezony patrné na první pohled. Startovní pole se totiž výrazně rozrostlo. Zatímco do debutové sezony 2019 zasáhlo celkem patnáct jezdců, přičemž jednoho podniku se zúčastnilo nejvíce jedenáct závodníků, V ročníku 2020 jsme již mohli vidět celkem dvacet dva pilotů a největší počet startujících v jednom podniku představovalo číslo osmnáct.
Jedním z významných jezdeckých přírůstků do startovního pole byl Dušan Borković. Srb, který si v minulosti připsal mimo jiné titul šampiona FIA ETCC nebo starty ve FIA WTCC, závodil s vozem Hyundai i30 N TCR u stáje M1RA Motorsport. Při pohledu na jeho kariérní úspěchy bylo jasné, že bude patřit mezi největší favority na titul. A tato předpověď se vyplnila.
Nejenže Borković byl schopen bojovat o celkové prvenství, ale dokonce ho i získal. A to způsobem, se kterým se ve světě motorsportu nesetkáváme často. Na své cestě za titulem šampiona totiž zvítězil jednak ve všech čtyřech kvalifikacích, ale také ve všech osmi závodech a na konto si připsal maximální počet 200 bodů.
Na čele jsme sice sledovali dominanci jednoho pilota, bitva o celkové stříbro ale byla mnohem napínavější. Nakonec to byl loňský mistr Milovan Vesnić, kdo se stal vicemistrem. Borkovičův krajan získal celkem 84 bodů, mimo jiné po třech druhých místech a absenci v podniku na Slovakiaringu.
Vesnić se ale o své celkové druhé místo musel obávat až do posledního závodu. Málem mu ho totiž uzmul Jáchym Galáš. Pilot GT2 Motorsportu, který během sezony získal dvě pódiová umístění, když v obou maďarských závodech skončil na stříbrné pozici, nasbíral stejně jako Vesnić 84 bodů. V Srbův prospěch ale rozhodl větší počet druhých míst a loňský vicemistr Galáš si tak letos musel vystačit s bronzem.

Jáchymu Galášovi muselo stačit celkové třetí místo.
Na předních příčkách jsme ale během sezony viděli i další závodníky. Vědět o sobě dali například také nováčci Michal Makeš (celkově čtvrtý), Szymon Jablonski (celkově pátý), Sandro Soubek (celkově šestý), Bence Boldizs (celkově sedmý), Maťo Konopka (celkově osmý) a Tomáš Korený (celkově třináctý). Ti všichni si rovněž připsali na konto pódiová umístění.
Makeš získal trofej za třetí místo v cíli závěrečného závodu sezony na Hungaroringu. Jablonski pak dojel třetí v obou brněnských závodech. Soubek ukořistil dvě třetí pozice na Slovakiaringu a jednu druhou příčku v Brně. Boldizs skončil druhý v nedělním slovenském klání, Konopka bral dva bronzy během svých jediných dvou letošních závodů v chorvatském Grobniku a Korený zazářil jako náhrada za Dušana Kouřila mladšího třetí příčkou v úvodní jízdě na Hungaroringu.

Bence Boldizs v letošní sezoně TCR Eastern Europe rovněž vystoupil na stupně vítězů.
Dušan Kouřil mladší sice sezonu nedokončil, i on ale během ní vystoupil na stupně vítězů. Stalo se tak v prvním závodě víkendu na Slovakiaringu. Tam dorazil do cíle jako druhý.
Za zmínku stojí rovněž skutečnost, že výše jmenovaný Bence Boldizs zvolil TCR Eastern Europe jako přípravu pro svou letošní účast v šampionátu FIA WTCR. V úvodních čtyřech podnicích nasbíral 25 bodů a momentálně se nachází na osmnácté příčce.
Boldizs ale není jediným letošním účastníkem TCR Eastern Europe, který účinkuje v aktuálním ročníku FIA WTCR. Totéž platí o Gáboru Kismartym-Lechnerovi. Ten byl letos v TCR Eastern Europe týmovým kolegou Boldizse u týmu Zengő Motorsport a stejně je tomu nyní ve FIA WTCR. V letošním ročníku TCR Eastern Europe nasbíral Kismarty-Lechner devět bodů a celkově skončil osmnáctý. Ve FIA WTCR je dvacátý s deseti body.
COMMENTS