O uplynulém víkendu se na brněnském automotodromu roztočila kola závodní sezóny 2015. O úvodní závod roku se již tradičně postarala vytrvalostní závod
O uplynulém víkendu se na brněnském automotodromu roztočila kola závodní sezóny 2015. O úvodní závod roku se již tradičně postarala vytrvalostní závodní série LE, který byl pro letošní rok vypsán na 9 hodin.
Vítězem závodu se stala posádka týmu Nutrend Racing, která zvítězila před týmy PJF Racing a BP Autosport Bruntál. Níže vám přinášíme slova a dojmy vybraných jezdců.
Martin Šípek, BP Autosport Bruntál: „Závod probíhal relativně v pohodě, Michal Vítek předvedl na starších gumách (interně pojmenované obruče) skvělý výkon a časem 2:24 na jedno kolo nastavil laťku hodně vysoko. Hned po startu se naši borci usadili na předních příčkách a to v pořadí BP Autosport 2 na prvním místě a BP Autosport 1 na druhém místě. Po sedmi hodinách závod zpestřil kolizí s Ginettou Tomáš Frank. Náš Caterham to odnesl jen rozbitým diskem, ale vyproštění konkurenčního vozidla z kačírku zabralo skoro hodinu. V této době byli obě naše posádky stále na prvním a druhém místě ve své divizi a do konce závodu zbývaly necelé dvě hodiny závodu během, kterých již nedošlo k žádnému neplánovanému překvapení a oba naše týmy obsadili první dvě místa před třetím KTM X-BOW jezdící pod názvem S4 Stavební Racing.“
Michal Vítek, BP Autosport Bruntál: „Do Brna jsme se jeli hlavně projet. Jeli jsme na šest let starých gumách a výsledek, kterého se nám podařilo dosáhnout je naprosto skvělý. V posádce jsem jel s Martinem Šípkem a Vladimírem Vitverem, který jel s Catem úplně poprvé. V průběhu závodu se mi podařilo zajet nejrychlejší kolo za 2:24.453. Pokud jsou mé informace správné, tak až doposud zde nejrychlejší kolo držel Tomek Kwolek, který zde jel někde kolem 2:26. Takže jsem opravdu spokojenej a z prvního letošního závodu doma, tak mám opravdu velkou radost.“
Marek Rybníček, Nutrend Racing: „Po dohodě s výrobcem Praga jsme se zúčastnili 9H Le Brno za účelem propagace vozu Praga a otestování spolehlivosti ve vytrvalostním závodě. Vůz byl osazen motorem Renault 2,0, který používají formule Renault. Výkon motoru byl 230 PS. V pátek jsme provedli krátký test na seznámení vozu. Již dosažené časy napovídaly, že vůz velmi dobře funguje a tým opravdu pracoval velmi profesionálně, což mě osobně potěšilo. Osobně jsem zajel na starých pneumatikách čas 2,05:917.
Do závodu jsme nastoupili v 7 jezdcích. Tomáš Vojtěch, David Komárek, Marek Rybníček, Jiří Špalek, Václav Janík, Aleš Jirásek a Jiří Svoboda.
Dařilo se nám zajíždět stabilně časy kolem 2:10.00 na kolo v průměru. Nejlepší dosažený čas byl 2:04.300. Během závodu jsme neměli žádný vážný technický problém a pouze jsme střídali po hodině jezdce a po 5 hodinách jsme vyměnili pneumatiky a přední brzdové desky. Závod jsme suverénně vyhráli s náskokem 22 kol. Takže jsme odjížděli maximálně spokojeni a letos bychom se ještě měli objevit na některém z vytrvalostních závodů. Tým pracuje usilovně na homologaci FIA, aby vůz mohl jezdit mezinárodní závody.
Jediná kaňka na závodě byla ze strany organizátora při nešťastném řešení poruch a karambolu. Z celého závodu kroužil Safety car po dráze 1,5 hodiny, což si myslím, že je hodně a řešit opravy porouchaných vozidel přímo na dráze je v dnešní době prakticky neúnosné.“
foto: archív jezdců + autoři
COMMENTS