Posledními jezdci, kteří budou hodnotit uplynulou sezónu 2016, jsou Petr Fulín a Christjohannes Schreiber. Zatím co pro Petra Fulína to již byla pátá
Posledními jezdci, kteří budou hodnotit uplynulou sezónu 2016, jsou Petr Fulín a Christjohannes Schreiber. Zatím co pro Petra Fulína to již byla pátá sezóna v seriálu FIA ETCC, tak pro mladého švýcarského závodníka se jednalo o premiérový ročník v tomto prestižním evropském klání.
- Sezóna 2016 je již minulostí, jak jsi spokojen se svými výsledky?
CHS: S letošní sezonou a celkovým umístěním nemůžu být spokojený. Měl jsem mnoho smůly a technických problémů. Doufám a jsem si jistý, že příští sezonu to může být mnohem lepší“PF: Předně je potřeba poděkovat všem lidem, se kterými jsem letos spolupracoval, a kteří mě letos podporovali a co se mě týče, tak nejpovedenější byl první podnik ve Francii, kde jsme fungovali s novou technikou perfektně a vlastně to byl jediný víkend, kdy jsem dokázal vyhrát v obou závodech. Slovensko bylo kauzou difuzorů, ke které bych se nerad dále vyjadřoval. Následovalo Nordschleife, což byl vyloženě svátek motorsportu, protože tam je to prostě velká srdcařina. Nám se navíc dařilo, když jsem vyhrál kvalifikaci a první závod. O Portugalsku bych chtěl říct, že není zrovna nejlepší řešení dávat tak daleké závody, navíc za dvojnásobné body, což hodně zamíchá kartami a navíc ne úplně spravedlivě. Navíc tam byla ta sporná penalizace. Magny Cours vnímám tak, že to byl jediný víkend, kdy byl Kris Richard hodně silný a byl to on, kdo tam hrál prim. Poslední byla Imola, kterou mám velice rád, nicméně to dopadlo, jak to dopadlo. Nemůžu se zbavit dojmu, že letošní sezona byla hodně o politice, ale není to o tom stát někde v rohu a stěžovat si, ale říct, že v příští sezoně jim to prostě nandáme.
- Který ze závodů byl pro Tebe nejnáročnější?
CHS:Určitě Nordschleife! Pro mě to byl nejnáročnější, ale zároveň nejkrásnější závod. Samotný okruh je pro každého jezdce obrovskou výzvou a závodění na této trati si prostě musíte užít.PF: Nemůžu zapomenout na ty situace na Slovensku a v Portugalsku, nicméně obojí asi přebijí moje nakumulované pocity po finále v Imole. Tam byl pocit zoufalství prostě největší a nešlo s tím bohužel nic dělat.
- Kdo byl v letošním roce Tvým největším soupeřem?
CHS: Já sám.PF: Myslím si, že mým největším soupeřem nebyl nikdo ze startovního pole, ale že to byla mezinárodní automobilová federace FIA.
- Na který z momentů budeš nejraději vzpomínat?
CHS: Moje pole position na Slovakia Rngu. Neměl jsem potuchy, co se stalo až do té doby, než jsem vystoupil z vozu a kluci mi to řekli. To byl pro mě velice pozitivní moment. Ten víkend jsem ale zažil i jeden z nejčernějších momentů sezony. Vedl jsem v závodě a následně jsem dostal černou vlajku kvůli ztrátě difuzoru.PF: Ani ne vzpomínat, ale letošní sezona mi dala spíše takový signál. Celou dobu se fyzicky připravujete, plavete, běháte, máte v týmu nejrůznější lidi od fotek po specialisty na motor, ale letos jsem zjistil, že v týmu chybí právník, ať to zní sebebláznivěji. Sezona na takové úrovni stojí velké peníze a není možné, aby ji zkazil jedinec, co nepřemýšlí. Na druhou stranu jsem také prakticky každý víkend seděl v závodním voze a myslím si, že jsem získal mnoho zkušeností.
- Co Tě čeká v průběhu zimní přestávky?
CHS: Doufám, že budu co nejdříve zpátky v závodním voze. Přípravy na další sezonu již začaly. Připravuju se jak fyzicky, tak i psychicky a jsem mnohem více soustředěný a motivovaný, než před rokem.PF: Samozřejmě to budou nějaké partnerské akce a různé křty kalendářů, v listopadu budu ještě závodit v Macau a poté mě čekají další marketingové akce. Kromě toho rozjíždíme s Lukášem Langmajerem Full In Race Academy. Také se budu fyzicky připravovat na další sezonu, ostatně tak, jak to dělám celý rok.
foto: Petr Frýba
COMMENTS