Přípravy vrcholí, jezdci, mechanici a týmoví manažeři začínají být nervózní a fanoušci už se nemohou dočkat. Pouhé tři dny nás dělí od startu historic
Přípravy vrcholí, jezdci, mechanici a týmoví manažeři začínají být nervózní a fanoušci už se nemohou dočkat. Pouhé tři dny nás dělí od startu historicky první čtyřiadvacetihodinovky na českém území. Přihlásilo se do ní celkem 29 posádek.
Jak už to bývá zvykem, tempo budou udávat stroje třídy GT3, jejichž počet se z původních 11 smrkl na pět. Nicméně na druhou stranu co auto, to jiná automobilka. Čeští fanoušci budou jistě řadit k největším favoritům na vítězství, obhájce loňského prvenství, český tým Scuderia Praha, který doveze do Brna Ferrari 488 GT3. Týmové stálice Jiřího Písaříka, Petera Koxe a nyní již i Josefa Krále doplní Brit Tom Onslow-Cole.
Česko-nizozemsko-britská parta by však měla být na pozoru, jelikož do Brna přijede německý tým Herberth Motorsport, který je již od května na vítězné vlně. Nejmodernější Porsche 991 GT3 R zvítězilo již v Zandvoortu, Le Castellet a Barceloně a kvarteto Alfreda a Roberta Renauerů, Ralfa Bohna a Daniela Allemanna bude chtít tuto vlnu ještě natáhnout.
Silnou posádkou však disponuje i rakouský Grasser Racing Team, jenž do zeleného Huracánu GT3 posadí Adriana Amstuze, Rolfa Ineichena, který letos již pravidelně vystrkoval růžky v ADAC GT Masters, a Andreu Caldarelliho. Italský jezdec bude mimochodem za měsíc bojovat v Motegi o titul v japonském šampionátu Super GT.
Německý tým Car Collection stáhl původně ohlášené Audi v barvách firmy Felbermayr a nastoupí tak pouze s jedním vozem se čtyřmi kruhy ve znaku. V něm se budou střídat Gustav a Max Edelhoffové, Johannes Kirchhoff, Ingo Vogler a Elmar Grimm. Jediným zástupcem starší generace vozů GT3 bude švýcarský Hofor Racing s Mercedesem SLS GT3.
Dá se očekávat, že velmi vysoko ve výsledkových listinách budou i vozy tříd 991, tedy pohárové vozy Porsche, a SP2. V této třídě mají čeští i slovenští fanoušci hned dvě želízka v ohni. Tím prvním je Tomáš Enge, jenž nastoupí v KTM týmu True Racing, zatímco tím druhým budou obhájci vítězství ve třídě SP2, tým RPD Racing. Ten se bude spoléhat kromě Italů Cressoniho a Scarpaccia také na služby Slováků Lubomíra Jakubíka a Gregora Zsiga a českého jezdce Dušana Palcra. Nesmíme zapomínat ani na jediného českého zástupce ve třídě 991, a to na Milana Kodídka, jenž nastoupí v Porsche rakouského týmu MSG Motorsport.
Další českou nadějí je domácí tým RTR Projects, který se právě před rokem poprvé předvedl s KTM X-BOW GT4. Sergej Pavlovec, Daniel Skalický, Tomáš Miniberger, Tomáš Kwolek a Erik Janiš budou ve třídě SP3 bojovat proti silné konkurenci dalších čtyř vozů. V celkovém hodnocení své třídy mají navíc ještě šanci vybojovat třetí místo.
Posledním, kdo bude hájit české barvy, je tým Válek Autosport, který se se svým BMW M3 GTR přihlásil do třídy A3. Petra Válka, Dana Želinského a Marka Frieda budou mezi soupeři čekat i dva vozy BMW M235i Racing Cup, které původně spadají do třídy CUP1.
Seznam přihlášených
Časový harmonogram
Live stream a live timing
Vstupenky
Radio
Počasí
COMMENTS