Zámořská série IndyCar ukázala světu aerokit pro nadcházející sezonu, který budou monoposty využívat na okruzích. Připravovaná specifikace spatřila sv
Zámořská série IndyCar ukázala světu aerokit pro nadcházející sezonu, který budou monoposty využívat na okruzích. Připravovaná specifikace spatřila světlo světa během testování na trati Mid-Ohio.
Představitelé amerického formulového seriálu přišli s druhou verzi aerokitu jen krátce poté, co prezentovali konfiguraci pro rychlé ovály. Testovali ji Juan Pablo Montoya a Oriol Servia. Psali jsme ZDE
Zmiňovaní dva jezdci se posadili za volant i tentokrát, aby v dějišti uplynulého víkendového závodu Honda Indy 200 vyzkoušeli konfiguraci pro okruhy, městské tratě a také krátké ovály.
Juan Pablo Montoya řídil vůz týmu Penske (Chevrolet) a Servia formuli stáje Schmidt Peterson Motorsports (Honda). Další testy této aerodynamické specifikace, která bude stejně jako oválová varianta univerzální pro všechny týmy, jsou naplánovány na 10. srpna v Iowa Speedway a na 26. září v Sebringu.
Foto: IndyCar
COMMENTS
Kéž by okruhové aerokity pro příští sezonu mohlo předvést několik různých výrobců, ne pouze jeden. Ještě v roce 1999 měla tehdejší CART ve startovním poli šasi od 5 různých výrobců a motory od čtyř různých značek…
Josefusi, tyhle časy už se nikdy nevrátí. Smiřme se s tím. Od roku 1999 se hodně změnila společnost a ještě víc automobilový průmysl. Řekl bych, že za úspěch lze považovat motory od 2 výrobců. Nedivil bych se, kdyby v dohledný době bylo jednotné šasi a jednotný motor. To je prostě trend, který se nám nemusí líbit, ale z pohledu nákladů je nejefektivnější – viz formule 2 a s velkou pravděpodobností budoucí formule 3…