Debut Sébastiena Loeba ve světovém šampionátu cestovních vozů se každým dnem blíží. Po devíti titulech ve WRC čeká \"Krále Sébastiena\" nová výzva.
Debut Sébastiena Loeba ve světovém šampionátu cestovních vozů se každým dnem blíží. Po devíti titulech ve WRC čeká \”Krále Sébastiena\” nová výzva.
\”Moc dobře vím, že to bude velmi náročné a proto tvrdě pracuju, abych byl na tuto výzvu připraven. V tuto chvíli stále moc dobře nevím, jak na tom doopravdy jsem,\” svěřil se Loeb na stránkách fiawtcc.com.
Bylo náročné opustit svět rally po tolika úspěšných sezonách?
Samozřejmě pro mě nebylo jednoduché odejít z kategorie, ke které mám srdcový vztah, kterou jsem si naprosto užíval a ve které jsem byl velmi úspěšný. S automobilovými soutěžemi jsem ale chtěl skončit. Hledal jsem novou výzvu a okruhové závody mi přišly zajímavé. WTCC je světový šampionát, který navíc můžu absolvovat s Citroënem, takže to byla nejlepší volba.
Vloni jste závodil s vozy GT. Jak moc jsou odlišné od těch cestovních?
Občas si říkám, že řízení \”cesťáku\” je docela zvláštní, jelikož se musíte naučit, jak si udržet rychlost při průjezdu zatáčkou nebo také musíte brzdit dříve. Když jsem poprvé testoval vůz této kategorie, tak mi to přišlo velmi náročné, dokonce až nepříjemné. Nyní rozumím vozu mnohem lépe. Zlepšuji svůj jízdní styl každým dnem a sžívám se s náhonem na přední kola. Teď už si to docela užívám, jelikož musíte být opravdu precizní, abyste mohli pořádně zatlačit a brzdit do zatáček pozdě.
Jste šťastný z toho, jak jste si zvykl na cestovní vůz?
Jsem spokojený s pocitem, jaký mám v autě. Pocit, jaký jsem získal při testování bude ale určitě odlišný od závodního víkendu. Např. v kvalifikaci bude velmi málo času na zajetí rychlého kola, musíte si sednout s vozem, s pneumatikami a navíc budou kolem další vozy. Na to si budu muset od Marakeše prostě zvyknout.
Jedním z rozhodujících faktorů ve WTCC je šetření předních pneumatik. Neobáváte se tohoto?
WRC se nemůže porovnávat s WTCC prakticky v ničem, kromě šetření pneumatik. Na některých rychlostních zkouškách musíte na pneumatiky opravdu dávat pozor a já jsem v tomhle nebyl špatný. V tomhle jsem opravdu sebejistý. Dokážu se o pneumatiky postarat, navíc když je náš vůz méně nedotáčivý, než jsem očekával. Jsou to opravdu zajímavé vozy a nějaký čas zabere, než s nimi budete moci jezdit na limitu.
Tvým týmovým kolegou je Yvan Muller, bezpochyby nejúspěšnější jezdec ve WTCC. Docela velké měřítko, nemyslíte?
Jsem velice šťastný, že mohu spolupracovat zrovna s Yvanem, jelikož zná velmi dobře tuto kategorii a vozy. Samozřejmě, někdy je obtížné porovnávat se s těmi nejlepšími, ale pomáhá vám to pochopit, v čem děláte chybu a jak ji napravit. Bezpochyby je to pro mě náročná situace, ale myslím si, že mi to pomůže, aby ze mě čase vyrostl opravdový jezdec cestovních vozů.
Proslýchá se, že byste se mohl vrátit na Pikes Peak nebo byste si chtěl dokonce vyzkoušet Dakar. Je na tom něco pravdivého?
V tuto chvíli nemám o nic jiného zájem. Pracuju tvrdě, abych mohl jezdit na špici ve WTCC. Je to pro mě nová a velmi těžká výzva. Chci se na to opravdu koncentrovat. Jedinou výjimkou bude Le Mans, kde budu na boxové zdi jako šéf týmu.
Foto: Citroën
COMMENTS
Loeb se naučí okruhy a bude vyhávat