Scuderia Praha v Silverstone v první desítce

Scuderia Praha v Silverstone v první desítce

Posádka Scuderia Praha Jiří Písařík a Matteo Malucelli obsadila s vozem Ferrari 488GT3 desáté místo třídy Pro-Am ve druhém závodě Blancpain GT Series

Ve Spa vede po pěti hodinách BMW
Víkendový program Blancpain GT Series a Veľkej ceny SR
Zolder nahradí Navarru v kalendáři Blancpain GT Series

Posádka Scuderia Praha Jiří Písařík a Matteo Malucelli obsadila s vozem Ferrari 488GT3 desáté místo třídy Pro-Am ve druhém závodě Blancpain GT Series Endurance cupu v anglickém Silverstone. Český tým měl nejlepší časy kvalifikace i závodu mezi týmy Ferrari.

Druhý letošní závod Blancpain GT Series Endurance Cup zavedl více než padesátičlenné startovní pole vozů GT3 na nádherný a zároveň náročný okruh Silverstone v Anglii. Ve startovním poli nechyběl ve třídě Pro-Am ani vůz týmu Scuderia Praha, ve kterém se stejně jako v Monze střídali Jiří Písařík a Matteo Malucelli. Pro Písaříka to byl vůbec první start na této trati, ale učil se ji velmi rychle. Tým zároveň začal pracovat na nastavení vozu a mezi volným tréninkem a předkvalifikací proběhly velké změny s cílem potlačit velkou nedotáčivost. Zlepšení se dostavilo, přestože vyvážení nebylo tak dobré jako v Monze, a Malucelli zajel v kvalifikaci devátý čas, druhý ve třídě Pro-Am, posádka vozu s číslem 34 zároveň byla nejrychlejším Ferrari ve startovním poli.

Závod rozjížděl Malucelli, který se udržel na hranici první desítky a s postupem času se začal prodírat dopředu. Krátce před předáním vozu byl po hodině závodu na druhém místě ve třídě a v první pětce absolutně. Písařík následně držel druhé místo ve třídě a v průběhu stintu zrychloval. Při druhé zastávce se jen doplnilo palivo a vyměnily pneumatiky. Český jezdec se dále bojoval o medailové pozice, ještě půl hodiny před koncem byl s nevelkou ztrátou čtvrtý ve třídě. Pak však na trať vyjel safety car kvůli odstavenému vozu na kraji dráhy a nadějný náskok se rozplynul. Necelou čtvrt hodinu před koncem závodu se znovu začalo jet naplno, Písařík za sebou držel smečku pronásledovatelů, jen pár minut před koncem došlo k defektu levé přední pneumatiky a neplánovaná zastávka odsunula české Ferrari na 10. místo ve třídě.

Jiří Písařík: „Závod jsem si moc a užil a jsem nadšený, že jsem vcelku v pohodě zvládl dva stinty za sebou. Jelo se mi moc dobře a průběžně jsem si zvykal na provoz a nejrychlejší jsem byl v závěru závodu. Škoda defektu, mohli jsme skončit o čtvrtí, jsem si jistý, že i po safety caru udržel soupeře za mnou. Silverstone je nádherná trať s rychlými zatáčkami, jízda je zážitkem.“

Matteo Malucelli: „Na startu jsem byl opatrnější a jiné vozy mají díky BoP lepší akceleraci, takže jsem ztratil pár míst. Postupně jsem ale soupeře předjížděl a postupoval až na absolutně páté místo a druhé v naší třídě Pro-Am. Vůz byl docela rychlý, ačkoliv jeho vyvážení nebylo ideální, s tím se ale potýkaly všechny týmy Ferrari a my jsme z nich byli jasně nejrychlejší.“

Ivo Horn, šéf týmu: „V prvé řadě jsme rádi, že jsme druhou tříhodinovku dokončili. Nebyl to jednoduchý víkend, v Silverstone jsme neměli šanci testovat a po celé dva dny jsme ladili nastavení vozu. S tím se potýkaly všechny týmy Ferrari s 488 a nakonec jsme se s tím vypořádali nejlépe, měli jsme mezi nimi nejrychlejší kolo v kvalifikaci i závodě. Škoda safety caru v poslední hodině, přišli jsme tím o slušný náskok na pronásledovatele a pak ještě přišel problém s levou přední pneu a neplánovaná zastávka nás odsunula ze čtvrtého na 10. místo v kategorii Pro-Am. Stále se učíme nový vůz i sérii, bude dál pracovat na tom, abychom byli v Le Castellet ještě lepší.“

PR – Jiří Rozkošný, foto: BES

timthumb

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0