Šampionát WTCR bude levnější než WTCC, a to razantně

Šampionát WTCR bude levnější než WTCC, a to razantně

Nově vzniklý šampionát cestovních vozů FIA World Touring Car Cup již odhalil finanční podmínky pro zájemce o sezónu 2018 a také kalendář, který počítá

DTM na Red Bull Ringu: První závod ovládlo Audi, po bizarním závěru vítězí Rast
O jezdce Mercedesu nejeví zájem ani BMW
Třetí díl Hvězd na čtyřech kolech je na světě

Nově vzniklý šampionát cestovních vozů FIA World Touring Car Cup již odhalil finanční podmínky pro zájemce o sezónu 2018 a také kalendář, který počítá s deseti termíny.

Na zasedání Světové rady motorsportu FIA bylo rozhodnuto o minimu dvou vozů na jeden tým. Vstupní poplatek pak bude činit 75 000 Eur na vůz za sezónu, což v přepočtu vychází na necelé 2 miliony korun. Cena vozu specifikace TCR pak nemůže vyšplhat na více jak 129 000 Eur. To je razantní snížená nákladů, porovnáme-li tyto náklady s WTCC, kde Tom Coronel prozradil, že jej auto a poplatky za startovné v roce 2017 stály jeden milión Eur.

„Všem týmům a automobilkám z TCR International jsem řekl, že seriál WTCR bude určitě o něco dražší, než na co byli zvyklí. Budeme jezdit tři závody (za víkend – pozn. red.), vstupní poplatek FIA bude vyšší, stejně tak i personál a zajištění vyváženosti a férovosti sportovní i technické stránky bude rovněž dražší. Na druhou stranu to však přidá na profesionalitě a šampionát bude na zcela jiné úrovni, což uvidí i sponzoři,“ řekl Francois Ribeiro, promotér WTCR.

Kromě finanční stránky se rovněž řešila i velikost startovního pole. V německé TCR sérii je běžné, že se na startu objeví i více než 40 vozů a spekulovalo se, zda tomu bude tak i u nové WTCR série. Nakonec však byl zaveden limit 26 vozů na startu a dvě divoké karty na závodní víkend.

„Chceme kvalitu, nikoli kvantitu. V TCR jsme viděli některé závody s velkým startovním polem, které vyústily ve velké množství incidentů, červených vlajek a také byly znát velké rozdíly v jezdeckých standardech. Nemyslíme si, že to by měl být případ WTCR a sám jsem chtěl hlavně kvalitu, mít na startu silné týmy, kvalitní jezdce a pracovat s nimi na dvouleté bázi a neotevírat dveře každému,“ vysvětlil Ribeiro.

Zveřejněn byl také předběžný kalendář závodů, který je hodně podobný předchozím kalendářům FIA WTCC. V kalendáři jsou i dva nepotvrzené termíny, z čehož bude vybrán jen jeden. Francois Ribeiro prozradil, že společnost Europsort Events s těmito okruhy nikdy předtím nekomunikovala. Šampionát WTCR tak nezamíří do Brna ani na Slovakia Ring.

 

WTCR 2018

08.04 – Marrakech, Maroko
29.04 – Hungaroring, Maďarsko
13.05 – Nürburgring, Německo
21.05 – Zandvoort, Nizozemí
24.06 – Vila Real, Portugalsko
22.07 – TBC (Option 1)
05.08 – Termas de Río Hondo, Argentina
30.09 – Ningbo, Čína
07.10 – TBC (Option 2)
21.10 – Suzuka, Japonsko
18.11 – Macau, Čína

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0