Závodníky Mezinárodního mistrovství České republiky a šampionátu ESET V4 Cup čeká vůbec poprvé závodní víkend na trati Salzburgring. Již vloni se
Závodníky Mezinárodního mistrovství České republiky a šampionátu ESET V4 Cup čeká vůbec poprvé závodní víkend na trati Salzburgring.
Již vloni se MMČR a ESET V4 Cup podíval na nově zrekonstruovaný Red Bull Ring, který si všichni jezdci jen a jen pochvalovali. Co ale nabídne okruh, ležící nedaleko Salzburgu? Okruh je v poslední době známý především díky světovému šampionátu cestovních vozů FIA WTCC, které se poprvé představilo rakouskému publiku v roce 2012. Na okruhu v podhůří Alp se jelo také loni a Salzburgring nechybí v kalendáři mistrovství světa ani letos.
Salzburgring má za sebou také několik podniků evropského šampionátu. Kromě toho, že se zde jelo v roce 2012 i v roce 2013, jako součást WTCC víkendu, má za sebou tři podniky ETCC, které se jely samostatně. V letech 2008 a 2011 se jel evropský pohár pouze s jedním závodem a ETCC zavítalo do Rakouska i v roce 2010.
Pro fanoušky motocyklů je pak tato trať známá díky 7 podnikům mistrovství světa silničních motocyklů. Závody se jely nepravidelně v letech 1971-1994 a z vítězství se zde radovali takové legendy jako např. Giacomo Agostini, Wayne Gardner, Kevin Schwantz nebo Mick Doohan.
Okruh tvoří celkem 15 zatáček a dvě dlouhé rovinky, i když opravdová rovinka je spíše ta cílová. Ta druhá je více zvlněná, se zatáčkami, které se však jezdí naplno. Především pak na mokru je tato část velmi nebezpečná a k havárii není nikdy daleko. Takový Petr Fulín nebo Rustem Teregulov by o tom mohli vyprávět. Okruh je také typický velmi úzkou šikanou po startu.
\”Rakouské tratě jsou pro nás jednoznačně vítaným zpestřením. Jak Red Bull Ring, který z mého pohledu představuje jednu z nejhezčích evropských tratí, tak i Salzburgring hodnotím jako skvělé tratě. Podobně to myslím vidí i můj syn a už vůbec nesdílím názor, že tento okruh představují pouze dvě rovinky tam a zpět. Náš tým tam startoval již dříve při závodech FIA CEZ a při Memoriálu Zdenka Vojtěcha. Po technické stránce je to hodně náročný okruh, jehož zatáčky umí naplno a bez problémů projet jen málo kdo. Auto máme na sezónu již celkem připravené. Čekáme jen na jaro, abychom doladili poslední detaily a pak to již může všechno naplno začít,\” říká před druhou sezónou ESET V4 Cupu zkušený matador Vladimír Ostaševski.
CZO – Ondřej Laušman
Foto:
COMMENTS