S Tomášem Pekařem o Dunlop Clio Cup Finals a sezóně 2014

S Tomášem Pekařem o Dunlop Clio Cup Finals a sezóně 2014

V průběhu výstavy Rychlá kola, která se konala o uplynulém víkendu v Lysé nad Labem, se nám podařilo vyzpovídat letošního vicemistra Renault Clio Cupu

Kvalifikaci na Oscherslebenu vyhrál Stefano Comini, Pekař druhý!
Pekařovi spadlo vítězství do klína i v neděli
Víkendový přehled: Staněk ve F3, ale i další

V průběhu výstavy Rychlá kola, která se konala o uplynulém víkendu v Lysé nad Labem, se nám podařilo vyzpovídat letošního vicemistra Renault Clio Cupu Bohemia Tomáše Pekaře. Tématem rozhovoru nemohlo být nic jiného než závodní víkend Dunlop Clio Cup Finals ve španělském Aragonu, kde Tomáš Pekař startoval také v závěrečných závodech Eurocupu.

Co pro Tebe znamenala možnost startovat při Dunlop Clio Cup Finals?

Tento závěrečný závod se jel ve Španělsku, což je z Mělníka přes 2000 km. To bylo ale jediné negativum, které mě od startu v Aragonu odrazovalo. V Clio Cup Finals startovali ti nejlepší jezdci evropských Clií, a tak jsem si závod nemohl nechat ujít. Navíc to byla krásná tečka za letošní sezónou.

V Aragonu jsi však nestartoval pouze ve zmíněném finále Clio Cupu, ale také ve dvou závěrečných závodech Clio Eurocup. Jaké to bylo absolvovat ve dvou dnech čtyři závody ve dvou různých vozech?

Ve finálovém závodě jsem startoval se závodním vozem Clio RSIII ve svém teamu Carpek Service. V Eurocupu jsem hájil barvy slovinského teamu LEMA Racing s novým vozem Clio RSIV, který se na začátku roku 2014 začne prodávat i do národních sérií Clio Cup. Doposud toto auto mohlo startovat jen v Eurocupu, kde se každé závody vylepšovalo a vyvíjelo.
Přesedání z auta do auta bylo pro mě velmi náročné. Každé z nich má zcela jinou charakteristiku brzd a naladění podvozku. V RSIV brzdím levou nohou, zatímco v RSIII levou ovládám spojkou a brzdím pravou. Často jsem měl mezi jízdami a kvalifikacemi jen 10 minut na to, abych přesedl, vyměnil si propocenou kuklu a napil se.

Můžeš prosím shrnout základní rozdíly mezi „dosluhujícím“ a novým Cliem?

Rozdíl je úplně ve všem. U nového auta nezůstal kámen na kameni. Řazení je pádly pod volantem, spojka se používá jen při rozjezdu. Nový turbo motor, vyvinutý ve spolupráci s automobilkou Nissan, má daleko větší kroutící moment, a tak je ho potřeba z výjezdu zatáček více krotit. Brzdy přišly o posilovač a představovaly pro mě změnu, na kterou jsem si nejdéle zvykal. Při brždění je třeba vyvinout tlak až 80 bar, což se rovná síle cca 50 kg na brzdový pedál. Podvozek je oproti minulé generaci daleko měkčí a společně s větší výškou vozu vyžaduje jeho ovládání citlivější zacházení. Rozdíl v časech byl na trati dlouhé 5300 metrů téměř 4 sekundy na kolo ve prospěch nového auta.

A co trať v Aragonu? Pokud vím, jel jsi tam poprvé, jak se Ti tam líbilo?

Na španělských okruzích jsem byl letos poprvé a společně s Barcelonou patříl Aragon k mým největším zážitkům sezóny. Tamní atmosféra dýchá motorsportem a moc rád bych se tam příští rok vrátil.
Trať v Aragonu má vše, co by měl vyspělý okruh mít. Velké vertikální převýšení, rychlé i pomalé zatáčky, rovinku dlouho 900 metrů, ze které se brzdí až na první převodový stupeň. Opravdu univerzální a těžký okruh. Není divu, že je to hlavní testovací dráha Valentina Rossiho.

Prozradíš něco ze svých plánů pro sezónu 2014?

Příští rok bychom se rádi ukázali ve více sériích. Slibně vypadá ESET V4 Cup, kde bychom chtěli jet jak sprintové, tak vytrvalostní závody. Na začátku roku 2014 budeme vědět, jestli náš team koupí jedno či více nových Clií, se kterými budeme startovat v Clio Cup Central Europe. Pokud podmínky dovolí, chtěl bych zkusit i jednodenní rally. Ale to je zatím jen v rovině úvah.

foto: Ing: Karel Hrnčíř, PR

\"rs3\" \"FcLGgFfzHCyC-K5vzSyVpoz64KK5ux3Uds9x3oauoM7YuSuyg6OIH10wZ_rpPPMGREh_EjI\" \"993466_382895428507075_396032084_n\" \"11\" \"1383974_10201035906439849_1677962389_n\" \"1452407_10201036817462624_218612951_n\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0