Jediný český tým v ADAC GT Masters Šenkýř Motorsport má za sebou premiérové představení v ADAC GT Masters. To sice neproběhlo přesně podle představ šé
Jediný český tým v ADAC GT Masters Šenkýř Motorsport má za sebou premiérové představení v ADAC GT Masters. To sice neproběhlo přesně podle představ šéfa týmu Roberta Šenkýře, ale opět se potvrdilo rčení zlatých českých ručiček.
Hned v úvodním volném tréninku přišla místo sbírání dat, nastavování vozu, či zajíždění rychlých časů, studená sprcha.
“V ADAC GT Masters se můžou ve volných trénincích použít dvě sady pneumatik z minulého závodu, jelikož na zbytek závodního víkendu už máme k dispozici pouze tři nové sady. Organizátoři, ale tohle pravidlo pro první závodní víkend lehce upravili a povolili čtyři sady. Z toho důvodu vyjeli všichni do prvního tréninku na nových gumách. Je to docela tvrdá směs, se kterou se všichni perou. Kombinace nových gum, tvrdé směsi a nízké teploty není hned pro první trénink to nejideálnější. Lennart přidal na rovince plyn, gumy mu uklouzly on doplachtil až do svodidel. Levá část vozu byla velmi výrazně poničena a bylo potřeba mnoho věcí opravit. Takhle nám začal náš premiérový víkend v ADAC GT Masters,” řekl Robert Šenkýř.
“Tréninky byly časově moc blízko u sebe, takže to se stihnout nedalo. My jsme makali, co to šlo a auto se nám podařilo opravit těsně před kvalifikací. Tak jsme do auta posadili Kubu a řekli mu ať jede, ať alespoň něco v kvalifikaci odjedeme. Jenže hned se ukázalo, že není všechno zcela v pořádku a Kuba tak přijel hned zpátky. Opravovali jsme dalších pět hodin, takže vlastně náš víkend začal 16 hodinovou opravou vozu.”
Oba jezdci tak vlastně poprvé nastoupili až do prvního závodu. Bez tréninků a kvalifikace se takto zostra nedá jet prakticky v žádném šampionátu, natož v ADAC GT Masters. Jakub Knoll s Lennartem Marioneckem i přes veškeré útrapy ukázali, že se tým Šenkýř Motorsport nevzdává a dojeli si pro 14 místo. Sladkou odměnou bylo třetí místo pro Jakuba Knolla v kategorii Gentlemen (bronzoví jezdci).
“Musíme uznat, že jsme spíše vydělávali na chybách soupeřů. Sice jsme pár vozů předjeli, ale především nás posouvali dopředu problémy protivníků. Tak to ale v motorsportu chodí. 14. místo je tedy skvělé,” potvrdil Šenkýř.
Druhý závod startoval Lennart Marioneck, pro kterého to měl být na suchu křest ohněm. Marioneck totiž absolvoval druhou část prvního závodu, kdy už trať byla vlhká, nicméně německý jezdec se dokázal vyrovnat i s takovou změnou podmínek. Bílé BMW týmu Šenkýř Motorsport však narazilo na tvrdého soupeře v podobě Camara týmu Reiter Engineering. Setkání s černou bestií se však později ukázalo jako osudné.
Více vysvětluje již Robert Šenkýř: “Lennart se s tím skvěle vyrovnal. Dokázal zajíždět identické časy s jezdci okolo desátého místa, jenže se nemohl dostat před Olivera Gavina, který se bránil zuby nehty. Byl výrazně pomalejší, ale prostě nás nechtěl pustit. Lehce nám ujížděl vláček vozů před námi, ke kterému se chtěl Lennart dostat a když už si našel místo na předjíždění, na které měl právo, tak udělal Gavin to, co udělal. I přesto mám z druhého závodu velmi dobrý pocit, protože jsme opravdu závodili a nyní víme, že na to opravdu máme.”
Nyní však české fanoušky trápí jedna zásadní otázka. Jak to bude s týmem Šenkýř Motorsport do budoucna?
I na to má Robert Šenkýř odpověď: “Původně jsme měli v plánu zúčastnit se ESET V4 Cupu na Red Bull Ringu, který se jede 14 dní před tamními závody ADAC GT. Nyní ale musíme kompletně odstrojit BMW, zjistit rozsah škod a také jaká je opravitelnost vozu. Pokud bude poškozené šasi, nemůžeme pokračovat, alespoň ne hned, ale pokud nebude, stihneme minimálně závody ADAC GT v Rakousku. Uděláme však vše pro to, abychom byli na závodech ESETu nejen s Tomášem Erdélyim, nejen s novou M3 E92 GTR, ale také se Z4 GT3.”
Své ke smolnému víkendu na Oscherslebenu řekl i Jakub Knoll: “Bohužel jsem se moc nesvezl, asi půl hodiny. Navíc bylo dost náročné nastoupit do závodu takto bez přípravy v trénincích, či kvalifikaci. Upřímně také nejsem moc spokojený se svým výkonem, nejsem na takové úrovni ani jako loni s Mercedesem. Jinak se mi ale ADAC GT Masters moc líbí, je tu velká konkurence a organizace je na výborné úrovni.”
COMMENTS