Rusové chtějí vstoupit do evropského šampionátu F3 s vlastní formulí

Rusové chtějí vstoupit do evropského šampionátu F3 s vlastní formulí

V Rusku vzniká nový koncept Formule 3, který by jeho konstruktéři rádi dotlačili až do evropského šampionátu Formule 3. Plán má však jednu velkou trhl

F3 na Nürburgringu: Neporazitelný Mick Schumacher
Evropská F3 na Hockenheimringu: Poslední závod ovládl Robert Shvartzman
Evropská F3 na Hockenheimringu: Pole position pro úvodní závod získal Guanyu Zhou

V Rusku vzniká nový koncept Formule 3, který by jeho konstruktéři rádi dotlačili až do evropského šampionátu Formule 3. Plán má však jednu velkou trhlinu, který se týká výfukového potrubí. Je to vůbec legální a povolí jim to FIA?

Společnost ArtLine Engineering vyvíjí nový monopost na základech šasi Dallara, jenž ponese jméno ArtTech P135, jenže je tu jeden problém. Ohledně dodavatele motorů ruská společnost totiž jedná s firmami NBE a Oreca, které byly homologovány tak, že se výfuk nachází na straně monopostu Dallara, kdežto Rusové vyvíjejí vůz, který by měl mít výfuk uprostřed, jako např. vozy F1 nebo GP2.

Podle Autosportu je FIA schopna povolit menší změny, které se budou týkat konstrukce výfuku, nicméně v žádném případě nepovolí prodlouženou koncovku výfuku, která je pro ArtTech prakticky nutností. Společnost NBE sice tvrdí, že by takto upravený výfuk neměl žádnou výkonnostní výhodu, nicméně podle FIA by takováto úprava mohla být aerodynamickou výhodou pro ruský vůz.

Mezinárodní automobilová federace tak potvrdila, že pokud by chtěl nějaký konstruktér vstoupit na trh Formule 3, musel by prakticky postavit identický vůz současné Dallary.

Projektový manažer Egor Nazarov sdělil: “Na prvních testech se ukážeme s centrálním řešením výfuku a předneseme organizátorům naše argumenty.”

Ruský tým ArtLine Enginnering nyní jedná se čtyřmi jezdci, kteří by v letošní sezoně jezdili v evropském šampionátu F3.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0