Brněnský tým RTR Projects nezávodil o uplynulém víkendu pouze na nizozemském okruhu v Zandvoortu, kde se jel třetí letošní podnik vytrvalostního šampi
Brněnský tým RTR Projects nezávodil o uplynulém víkendu pouze na nizozemském okruhu v Zandvoortu, kde se jel třetí letošní podnik vytrvalostního šampionátu 24H Series, ale vyrazil také bojovat o první body do seriálu KTM X-BOW Battle na domácí Masarykův okruh.
Velkou natěšenost na první podnik X-BOW Battle poněkud zkazila nepříjemnost hned z kraje brněnského závodního víkendu. Jeden z nováčků v seriálu totiž doslova sestřelil Tomáše Minibergera mimo trať. Šéf týmu a jezdec v jedné osobě sice odkráčel z místa nehody po svých, jeho KTM na tom však bylo mnohem hůře.
“Většina zadní části auta je pryč. Byla to neskutečná rána. Možná kdybychom tu byli všichni, tak by se to dalo do zítřka opravit a mohl bych nastoupit alespoň v sobotu. Takto pro mne ale víkend končí,” řekl Tomáš Miniberger po nehodě.
První sprint sezony se tak musel obejít bez Tomáše Minibergera, nicméně jeho týmový kolega Sergej Paulvets ukázal, že letos bude mířit na nejvyšší příčky. V konkurenci 34 jezdců se Sergejovi podařilo vybojovat skvělé 3. místo a velký úspěch byl na světě. Pro tým RTR Projects se jednalo o historicky první stupně vítězů v X-BOW Battle.
„Rychlostně jsme tam, kde jsme chtěli být. Je to mix přípravy techniky a jezdeckého posunu, na kterém jsme pracovali celý loňský rok. Sergej je vnímán i soupeři jako jezdec, který bude bojovat o titul, a RTR Projects udělá vše proto, aby se mu to podařilo,“ prozradil Tomáš Miniberger.
V průběhu sobotního dne se podařilo dojednat zapůjčení náhradního vozu pro Tomáše Minibergra a druhého sprintu se tak zúčastnili oba jezdci. A oběma se dařilo. Sergej Paulavets opět bojoval celý závod na čele a cílovou fotobuňku protnul na skvělém druhém místě. Tomáš startoval s půjčeným autem z pit lane a během 30 minut se probojoval o 20 míst dopředu a celý závod zajížděl časy jako 5 nejrychlejších jezdců. Nakonec mu v kategorii Masters uniklo podium o pouhých 5 sekund, což je dobrý signál i do dalších závodů.
„Půjčené auto bylo od Pavla Heiníka a musím říct, že bylo podvozkově perfektně připraveno. Takže se mi jelo naprosto perfektně. Máme rychlost a to je hlavní. Tento víkend ukázal, že se můžeme měřit s kýmkoliv. Hlavně Sergej byl velmi rychlý a je jasné, že letos může bojovat o titul. Auta fungují perfektně, ale samozřejmě je vždy prostor pro zlepšování se. Věřím tomu, že můžeme zrychlit ještě tak o jednu až dvě sekundy na kolo,“ prozradil po vydařeném víkendu Tomáš Miniberger.
Oba se pak zúčastnili také vytrvalostního závodu. Tým RTR Projects měl však pro tento závod zásadní handicap. Zatímco ostatní během zastávek v boxech střídali rovnou celé vozy, brněnský tým musel dotankovávat, čímž ztratil více jak tři minuty. I přesto, že byl vytrvalostní závod brán především jako test, oběma jezdcům se dařilo zajíždět skvělé časy, což potvrdil Sergej nejrychlejším časem.
„XBB je skvělá série, kde se hodně závodí. Sportovně, emočně i marketingově nás to naplňuje. Jsou tu soupeři, se kterými si rozumíme, jsme jedna velká oranžová rodina a asi trochu ve prospěch XBB přehodnotíme i náš letošní kalendář. V neposlední řadě jednáme o pořízení dalšího XBB auta pro dva nové jezdce, kterým toto závodění chceme rovněž zpřístupnit,“ dodal Tomáš Miniberger.
Sergej Paulavets pak skvělý vstup do letošního KTM X-BOW Battle okomentoval: „Ze začátku jsme měli lehké problémy s nastavením, ale ty byly velmi rychle vyřešeny a naopak se nám v nastavení vozu podařilo dosáhnout velkého pokroku, z čehož mám radost. Startovní pole v X-BOW Battle je opět velmi vyrovnané, ale po výkonech z Brna jsem si jistý, že v letošní sezoně můžu bojovat o titul. První patnáctka jezdců jede v jedné vteřině a já jsem i v takto nabité konkurenci v obou závodech patřil do TOP 3.“
X-BOW Battle bude pokračovat již na konci května na rakouském Red Bull Ringu, kde se bude závodit ve dnech 27. a 28. května. Skvělou zprávou je, že se promotéři XBB dohodli s automobilkou KTM a týmem Reiter Engineering na otevření této série i pro vozy GT4. To znamená, že v Rakousku bude závodit 50 vozů KTM!
COMMENTS