Původně jsme měli závodit s Big Gunem v 12hodinovce na Hungaroringu, v posledním závodě 24h series letošního roku, ale nakonec bylo všechno jinak… A t
Původně jsme měli závodit s Big Gunem v 12hodinovce na Hungaroringu, v posledním závodě 24h series letošního roku, ale nakonec bylo všechno jinak… A tak jsme v tom samém termínu nastoupili i s ohledem české reklamní partnery v posledním závodě Mistrovství České republiky, který se tradičně jede na brněnském automotodromu. Dřív nesl název Epilog a jel se na šest hodin, nyní je to Endurance 2h a (jak jste asi uhodli) je to dvouhodinovka.
Už i kvůli tomu jsme se rozhodli závodit s KTM X-Bow v jezdeckém složení Tomáš Miniberger a Marek Rybníček. Do závodu jsme šli s cílem prověřit konkurenceschopnost KTM X-Bow v podnicích pořádaných FAS a umístit se v Top 10 v absolutním pořadí.
Vzhledem k tomu, že auto je připravené na mezinárodní cupové závody X-Bow Battle, které se jezdí pod rakouským autoklubem, tak nebyl problém ho přihlásit do závodů pořádané FAS do divize 5, byť auto výkonnostně vidíme spíše v kategorii D4-3500.
Jenže vstup do závodu nezačal úplně ideálně… „V pátek, v den tréninků a kvalifikace, nám nepřálo štěstí a převodovka po repasi, která měla vydržet věky, se po pětadvaceti minutách poroučela do věčných lovišť,“ říká Tomáš Miniberger. „Vypadalo to na konec ještě než se pořádně začne, ale za pár hodin jsme měli převodovkou jinou, vyměnili jsme ji, a ráno bylo auto Ready To Race.“
Vynechaná kvalifikace sice znamenala, že do nedělního závodu startoval Tomáš Miniberger z posledního místa na startovním roštu, ale při závodech delších jak půl hodiny se to dá zvládnout. „Zima, mrholení a obavy z špatně se zahřívajících předních kol, a taky z některých střelců v plechových autech, u mě vzbuzovaly velký respekt, a tak jsem se rozhodl jet minimálně první kola s maximální opatrností. Nakonec se ukázalo, že X-Bow v těchto podmínkách docela jede a v prvním kole se podařilo předjet hned dvě BMW a jednu kolidující Pragovku. Pak už jsem si užíval stíhání Tomáše Erdélyho v BMW Roberta Šenkýře a když jsem ho předjel, tak moje závodění v podstatě skončilo a dokončil jsem svůj stint absolutně osamocen.”
Po hodině se tedy Tomáš Miniberger objevil v boxech na střídání. A protože KTM X-Bow není vybaveno systémem rychlého tankování, tak jsme při zastávce přišli o páté místo absolutně. Nicméně netrvalo to dlouho a Marek Rybníček ho při stíhací jízdě dobyl zpět! „I přes určitou nedotáčivost auta, která neumožňovala se do auta na výjezdech plně opřít jsem si jízdu užíval a jsem spokojen. Koncept lehkého auta s aerodynamickými prvky umožňuje krásné závodění při rozumných nákladech. Škoda, že jsme neměli více času na nastavení, protože věřím, že jsme mohli konkurovat i autům třídy GT3,” říká Marek Rybníček, čerstvý mistr republiky v závodech automobilu do vrchu. „Ale jak říkám, závod jsem si maximálně užili. Taky celý tým fungoval perfektně, takže jsem spokojený.“
Cílem se tedy KTM X-Bow týmu RTR projects prohnalo na pěkném pátém absolutním místě, vítězství ve třídě pak bylo příjemným bonusem.
COMMENTS