Jezdci týmu RTR Projects mají za sebou velmi zajímavý víkend plný vytrvalostních závodů. Zatímco Sergej Paulavets bojoval s týmem Hofor-Küpper Racing
Jezdci týmu RTR Projects mají za sebou velmi zajímavý víkend plný vytrvalostních závodů. Zatímco Sergej Paulavets bojoval s týmem Hofor-Küpper Racing v Barceloně, Tomáš Miniberger s Milanem Kodídkem závodili v zeleném pekle.
Sergej Paulavets naskočil letos již podruhé do zeleno-modrého vozu BMW švýcarsko-německého týmu Hofor-Küpper Racing. I tentokrát se v závodním voze střídal s Chantal Kroll, Martinem Krollem, Berndem Küpperem a Ronnym Toblerem, se kterými slavil vítězství při čtyřiadvacetihodinovém závodě na okruhu Paula Ricarda. Cíl byl proto jasný-zopakovat úspěch z Francie.
Paní štěstěna však tentokrát této pětici nepřála. Na okruhu v Montmeló, známém z mistrovství světa Formule 1, provázely BMW s číslem 75 problémy takřka neustále. Drobné střety se soupeři jsou ve více než 70 členném poli na denním pořádku a když do toho přijdou navíc i problémy technického rázu jste mimo boj o čelní příčky. Sergejovi a spol. se nakonec podařilo dokončit náročný maraton na čtvrté příčce ve třídě A5.
„Ne že by to byl špatný závod, ale moc rád na něj vzpomínat nebudu. V průběhu mých stintů jsem si vybral snad všechny možné technické problémy a k tomu i nějakou tu ránu od soupeře. Čtvrté místo není špatné, ale po úspěchu na Paul Ricard jsem čekal asi trochu více. Těší mě ale další body, díky kterým bych se mohl posunout do první desítky absolutního hodnocení šampionátu,“ řekl po závodě devětatřicetiletý závodník z Ústí nad Orlicí.
O zhruba 1300 km severně pak probíhal zcela jiný boj. Milan Kodídek společně s Tomášem Minibergerem a německým kolegou Wernerem Bauerem úspěšně absolvovali šestihodinový závod na slavné Severní smyčce Nürburgringu. Opel 6h ADAC Ruhr-Pokal-Rennen, tak zněl oficiální název sedmého podniku vyhlášeného vytrvalostního šampionátu VLN.
Pro Milana Kodídka znamenal šestihodinový závod, již čtvrté ostré měření sil na Nordschleife, z toho třetí s BMW týmu AVP Motorsport, Tomáš zažil křest ohněm. A to doslova. Na Nürburgringu totiž panovaly podmínky tolik typické pro pohoří Eifel. Déšť a zima, to je poznávací znamení legendárního Zeleného pekla.
I přes déšť, stojící vodu na trati a více jak 170 soupeřů, se BMW s číslem 251 na kapotě zdárně dostalo do cíle šestihodinového závodu, a co víc, Kodídek, Miniberger a Bauer slavili vítězství ve třídě SP4. Celkově z toho pak bylo velmi pěkné 83. místo.
Tomáš Miniberger: „Jsem na Nordschleife nováček a tak jsem k závodu přistupoval s patřičným respektem. Obzvláště v proměnlivých podmínkách, které panovaly celý víkend. Měl jsem obavy z provozu na trati, ale nakonec mě rychlé auta nijak zvlášť nestresovala. Neměl jsem žádný kontakt ani výlet mimo trať a každé kolo se mi dařilo zrychlovat. Auto fungovalo bez problémů a podvozek byl výborně nastaven. Takže celkově jsem velice spokojen a těším se, až se sem znovu vrátím.“
Milan Kodídek: „Pojmul jsem tento závodní víkend na Severní smyčce jako trénink pro mě již v pomalém autě a hlavně jako „pomoc“ Tomášovi s jeho premiérou. Předešlý závod jsem jel v BMW M3 v týmu Hofor-Küpper Racing s Berndem Küpprem. Tehdy se nám zvítězit ve třídě SP6 (z 9 aut) a celkově ze 160 aut na 33 místě…což je zatím moje maximum na Smyčce. Nový rekord jsem si vytvořil i tento víkend, kdy jsem jel svůj dosavadní nejdelší stint v délce 130-ti minut. Strávit za volantem více než dvě hodiny bylo super, škoda jen, že jsem jel celou dobu na suchu, protože další mokré zkušenosti bych jenom uvítal.“
Sotva se ale jezdci stihnou otočit doma, už zase budou vyrážet na závody. To platí zejména pro Sergeje Paulavetse a Tomáše Minibergera. Ty čeká již tento víkend poslední podnik KTM X-Bow Battle. Ten se pojede, pro našince, na celkem exotické půdě. Chorvatsko sice není národ, který by miloval motorsport, i tak zde ale najdeme závodní trať. Autodrom Grobnik, ležící nedaleko proslulé Rijeky, bude hostit finále oblíbené pohárové bitvy vozů KTM. A RTR Projects bude u toho!
COMMENTS