Stáj RTR Projects se letos zúčastní celé sezony ADAC GT4 Germany. Český tým vsadí na dvojici Jan Krabec a Lennart Marioneck.
Stáj RTR Projects jsme mohli v ADAC GT4 Germany vidět již loni. Tým nastoupil v podniku na Nürburgringu a také ve finálovém klání na Sachsenringu. A v případě české ekipy se rozhodně nejednalo o nevýrazné účinkování. Vědět o sobě dala zejména ve druhém víkendovém závodě posledního závodního víkendu, který se dvojici Jan Krabec a Lennart Marioneck podařilo dokonce vyhrát. A na tento úspěch se tým letos pokusí navázat. Tentokrát již zasáhne do všech závodů ročníku 2020.
„V roce 2019 jsme si ADAC GT4 Germany vyzkoušeli jakožto hosté a poté jsme tuto účast detailně analyzovali. Šampionát představuje pro náš tým perfektní prostředí a proto jsme se rozhodli k absolvování celé letošní sezony. ADAC GT4 Germany je zkrátka vrcholná série,“ uvedla manažerka stáje Kateřina Blahoutová.
Co se jezdeckého složení týče, znovu padla volba na osvědčený tandem Krabec-Marioneck. První jmenovaný, který se ve světě motorsportu pohybuje od roku 2016, se kromě závodní činnosti věnuje také právničině, když působí jako advokát v jedné renomované pražské firmě. A jelikož se jedná o pilota, který podle klasifikace FIA patří mezi bronzové závodníky a kteří již přesáhli hranici 35 let, bude moci kromě celkového pořadí bodovat také do hodnocení Trophy.
Marioneck má na kontě závodnických zkušeností o něco více. V minulosti jsme jej mohli vidět mimo jiné při 46 startech v ADAC GT Masters.
„Lenny bude během sezony 2020 jistě jedním z nejlepších jezdců v ADAC GT4 Germany. Doporučil nám ho bývalý pilot formule 1 Tomáš Enge. Na pozici Janova spolujezdce jsme chtěli někoho rychlého a zkušeného. A přesně někoho takového jsme v Lennartovi našli. V týmu se okamžitě velmi dobře adaptoval. Jedná se o skvělého člověka, který mezi nás zapadá,“ pochvaluje si Blahoutová spolupráci s německým jezdcem.
V ambicích týmu pro nadcházející ročník již je ale opatrnější: „Úspěch, kterého jsme dosáhli na Sachsenringu, byl samozřejmě neuvěřitelně krásný. Jako tým se ale chceme zlepšovat krok za krokem. Naším dlouhodobým cílem pak je proměnit se ze soukromého týmu na tovární. Pracujeme na tom.“
O víkendu stáj absolvovala dvoudenní testy ve Španělsku. V přípravách na novou sezonu bude ale tento měsíc pokračovat ještě také v Mostě a na Slovakia Ringu. Oficiální předsezonní testy šampionátu pak jsou na programu 6. a 7. dubna na Oscherslebenu. O něco později, konkrétně v termínu 24.-26. dubna, se na této trati uskuteční rovněž úvodní klání sezony.
titulní fotografie: Harold van der Ploeg
COMMENTS
Seriál ADAC GT4 Germany má sice budoucnost, avšak dlouho jste nereferovali o panu Konopkovi a o posádce ARC Bratislava. Dodávám proto, že v konečném pořadí ASIAN LE MANS SERIES 2019/2020, skončil tým ARC Bratislava v kategorii LMP2-Am na 4. místě ze 4 účastníků.
Kdyby neexistovala kategorie LMP2-Am, skončil by tým ARC Bratislava na 13. místě ze 13 účastníků.
Pan Konopka obsadil v konečném pořadí jezdců v kategorii LMP2-Am 7. místo. Pro Letošní závod v Le Mans tedy nefiguruje ani mezi 10 oficiálními náhradníky.