RTR Projects absolvoval úspěšný trénink ve Španělsku

RTR Projects absolvoval úspěšný trénink ve Španělsku

Tým RTR Project věnoval první polovinu března intenzivní přípravě na nadcházející sezonu 2018. Na třech známých okruzích ve Španělsku proběhl trénink

Na Masarykův okruh se vrací sidecary
Lacko si upevnil druhou pozici. Premiérové body pro Janese
Maťo Homola jako Taxi driver

Tým RTR Project věnoval první polovinu března intenzivní přípravě na nadcházející sezonu 2018. Na třech známých okruzích ve Španělsku proběhl trénink zaměřený na rozvoj jezdců. Brněnská stáj stihla se čtyřmi piloty a dvěma vozy KTM X-Bow kategorie ELITE objet okruhy Ascari, Ricardo Tormo ve Valencii a Parcmotor Castellolí u Barcelony i s přesuny během 9 dní.

„Původně jsem měl v plánu se jet pouze nízkonákladově sklouznout s Karlem Bednářem, nakonec se z toho vyvinul velmi seriózní trénink, při kterém se ale zároveň podařilo udržet nízké náklady,“ popisuje šéf týmu Tomáš Miniberger a pokračuje, „X-BOW obecně platí za ideální nízkonákladový tréninkový nástroj. Dojížděli jsme jeté pneumatiky z loňské sezony a vůbec jsme nemuseli řešit opotřebení aut a mohli se věnovat jen sami sobě a jezdit. Tomu odpovídá i vysoký počet najetých kilometrů.“

Šéfa a závodníka v jedné osobě Tomáše Minibergera s Karlem Bednářem doplnili ve Valencii a v Barceloně Tomáš Kwolek s Janem Marečkem. V šesti testovacích dnech španělského „warm upu“ ujelo kvarteto pilotů 739 kol o celkové délce 3160 kilometrů. To vše pod profesionálním dohledem jezdeckého kouče Erika Janiše.

„Španělské testování hodnotím velice pozitivně, soustředění týmu vyšlo perfektně. Okruhy byly pro závodníky de facto nové, ale já sám velmi dobře znám Valencii a právě tam jsme se zaměřili na detailní jezdecký koučink a rozbor dat. Na úvod v Ascari se závodníci probouzeli ze zimního spánku a potřebovali se hlavně rozjezdit, na závěr v Castellolí už bylo znát, že na ně trénink měl vliv a adaptovali se velice rychle. Přecházeli jsme z kvantity do kvality. Kluci si navíc mohli vyzkoušet různé počasí a hodně se naučili, je za nimi vidět kus odvedené práce. Jezdecký progres Tomka a Honzy je velmi působivý a myslím, že právě Tomek bude jezdit hodně vepředu. Určitě ale máme co zlepšovat, nechceme usnout na vavřínech. Testovat ještě budeme, zaměříme se zase na další aspekty přípravy, ale jako rozehřátí před sezonou to považuji za velice přínosnou akci,“ pochvaluje si Erik Janiš.

„Počasí nám ve Valencii přálo a dohromady s pomocí Erika jsem se rychle seznámil s tratí. Druhý den už jsem do toho mohl začít šlapat naplno a pilovat detaily. Za mě to byly dva dny na relax, navíc s porcí adrenalinu do žil a návrat zpátky do akce po zimních měsících. Šlo tedy o to, přesvědčit se, že mi v těle pořád koluje benzín a nikoliv limonáda. Tým fungoval náramně a koučink hodnotím za jedna,“ konstatuje Jan Mareček.

„Zažili jsme také větrné a celkem chladné počasí, které dle mého názoru snad vyhovovalo více přeplňovaným motorům, než pilotům. Do sezony my toto soustředění moc pomůže. Erik se nám věnoval nonstop, na což během závodů není prostor. Rozebírali jsme data, závodní stopu, zkrátka vše. A to po každém stintu velmi podrobně. Zrychlil jsem a věřím, že se v letošní sezoně posunu do lepší poloviny startovního pole,“ hodnotí španělský warm up Tomáš Kwolek.

„Oba naše závodní speciály KTM X-Bow GT4 se ještě připravují na sezonu a tak jsem se po dvou letech posadil do otevřených aut. Musím říct, že jsem si užíval každý kilometr na trati. Za deště i za sucha. Bral jsem to jako trénink na rozježdění a to se naplnilo na sto procent. Mezi okruhy jsem se přepravoval na motorce a tak jsem v Barceloně již byl docela unaven, ale naprosto spokojen. Z týmu mám takovou radost, že na zimu 2018-2019 chceme připravit zimní tréninkový kemp postavený na autech KTM X-BOW, které budou celou zimu zaparkované v Ascari,“ uzavírá Tomáš Miniberger.

Tým RTR Projects bude v přípravě na nadcházející sezonu 2018 pokračovat ještě testem ostrých závodních vozů třídy ELITE a následovat bude také trénink s vozy KTM X-Bow kategorie GT4.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0