RTR projects a jeho úspěšné představení v Mostě na prvních letošních závodech Carbonia Cupu

RTR projects a jeho úspěšné představení v Mostě na prvních letošních závodech Carbonia Cupu

Vítězství a další pódiová umístění pro piloty RTR, úspěšné testování nových jezdců v čele s Lukášem Peškem, a taky gala představení BMW GTR. V sobotu

Sezonu v Octavia Cupu komentují Petr Fulín jun. a Bohuš Šesták
Action Racing Team si z mosteckého Octavia Cupu odváží bronz
K&K racing 2013 – Most

Vítězství a další pódiová umístění pro piloty RTR, úspěšné testování nových jezdců v čele s Lukášem Peškem, a taky gala představení BMW GTR. V sobotu i v neděli bylo v boxech RTR rušno.

První letošní představení RTR-projects na českém asfaltu dopadlo nad očekávání dobře. Přestože jsme pojali Carbonia Cup spíš jako testování, tak nás vysoká konkurence donutila brát to vážně.

Prioritou byla paradoxně neděle, kdy se v rámci 6hodinové vytrvalostního závodu svezli s vítěznou BMW E46 GTR noví jezdci. Dopoledne patřilo tréninkům, kdy se pilotům věnoval Honza Červenka, odpoledne pak samotnému závodu. Do něj sice nastoupilo jen sedm aut, ale díky tomu byla trať prázdná a jezdci si mohli Big Gun v klidu vyzkoušet. No v klidu… Kromě Tomáše Kwolka a Jakuba Haly se za volantem objevil i motocylový závodník Lukáš Pešek, který během několika málo kol všem dokázal, že to umí nejen s řídítky, ale i s volantem. Přivezl si s sebou Jana Charouze jako poradce a výsledkem bylo, že v závodě jezdil stejně rychlé časy, jako s Big Gunem dávají stabilní jezdci RTR.

„Pravda je, že jsem nevěděl co mám čekat, a že jsem měl z řízení závodní M3 i trochu strach,“ přiznal Lukáš Pešek po závodě. „Ale Big Gun je na řízení moc příjemné auto a velmi čitelné. Myslím, že byla ještě rezerva v časech na kolo, ale bylo to první svezení a já to hlavně nechtěl rozbít. Tak uvidíme, jak vedení týmu vyhodnotí naši případnou budoucí spolupráci.“ A Honza Charouz, jezdec co má zkušeností na rozdávání, ho doplňuje: „Lukáš má závodění v krvi. Nědělal hloupé chyby, rychle implementoval mé rady do své jízdy a s autem se v pohodě sžil. Při vytrvalostních závodech je důležitá vyrovnanost a on jezdil kolo co kolo v jedné vteřině. Myslím, že to je velmi dobrý začátek jeho automobilové kariéry.“

Jestli všechno dopadne tak jak má, pak Lukáš doplní posádku v dalším závodě seriálu 24h series, což bude 12hodinovka v Zandvoortu. A rozhodně nebude jen do počtu, naopak.

Šestihodinový závod Carbonia Cupu pak tým RTR projects bez větších problémů vyhrál. „Nešlo ani tak o výsledek, šlo o testování a trénink, a to maximálně splnilo naše očekávání,“ řekl pak po závodě Tomáš Miniberger. „Lukáš i ostatní piloti si to užili, auto fungovalo na výbornou. Čekali jsme, že Lukáš bude jezdit rychle a stabilně, ale to během jaké chvilky se dokonale adaptoval a co ve svém 1,5 hodinovém stintu předvedl, to nás překvapilo. Jezdil stejně rychlé časy jako piloti co s autem už závodili a i fyzicky na tom byl naprosto v pohodě. Budu opravdu rád, pokud s námi bude závodit.“

Sobota pak patřila sprintovému závodu Carbonia Cup, kterého se piloti RTR zúčastnili ve svých tréninkových autech.tréninku pilotů. A ani tady si piloti RTR projects neuřízli ostudu. Naopak.

Měli zastoupení téměř ve všech kategoriích a se svými tréninkovými auty si užívali souboje s bohatě obsazeným startovním polem Carbonia Cupu.

Ve třídě A5 5100 cm3 bral zlato Milan Kodídek se svým Porsche 911. Tomáš Rais startoval se svým nově připraveným BMW M3 GTR s třílitrovým motorem v A3 3000 cm3 a i když si auto poprvé vyzkoušel vlastně až v závodě, tak skončil v konkurenci osmi aut druhý. Potvrdil v závodě rychlost z kvalifikace a s vítězem závodu Patrikem Semlbauerem sváděl souboje až do posledního kola. Hodně překvapil Sergej Paulavets, který si ve skupině C6 non serie odbyl závodní premiéru s KTM X-Bow a dojel ve velmi těžké konkurenci třetí. Jeho časy 1:42, které zajížděl v závodě, vzbudily respekt soupeřů a jsou příslibem pro zajímavé souboje o nejvyšší pódiové pozice v dalších závodech.

Přesvědčivé vítězství ve třídě C4 +1600 cm3 patří Michalu Axmanovi a hned za ním skončil Tomáš Frank, oba s velmi rychlými Caterhamy. No a v nejvíce obsazené třídě C3 1600 cm3, kde startovalo hned dvanáct Caterhamů 1,6 l, dojeli Michal Vítek na druhém, Michal Rejman na třetím a Honza Červenka na čtvrtém místě. V tomto případě je ale pořadí v závodě druhořadé, protože jezdci si ho vyměňovali několikrát během každého kola a zasloužili se tak o divácky asi nejatraktivnější závod sobotního programu.

PR
Foto: Petr Frýba

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0