Rozšíření kalendáře není nezbytné, říkají šéfové týmů v DTM

Rozšíření kalendáře není nezbytné, říkají šéfové týmů v DTM

Šéfové továrních týmů Audi, BMW a Mercedesu v DTM jsou otevření pro rozšíření kalendáře na 10 podniků, ale jak sami říkají, nepovažují to za nezbytnos

BMW potřebuje dostat více z pneumatik
DTM: BMW splnilo cíl, Marco Wittmann na Hungaroringu zvítězil
Zaměstnanci Mercedesu z F1 budou pomáhat německé automobilce v DTM

Šéfové továrních týmů Audi, BMW a Mercedesu v DTM jsou otevření pro rozšíření kalendáře na 10 podniků, ale jak sami říkají, nepovažují to za nezbytnost.

DTM před letošní sezonou opustilo osvědčený kalendář s deseti podniky a nově zařadilo devět podniků, během kterých budou odjety dva závody. Celkem je tedy v letošní sezoně 18 závodních jízd.

Předseda představenstva DTM Hans Werner Aufrecht potvrdil, že by se moc rád vrátil na deset podniků v jedné sezoně. Populární německá série vede diskuze ohledně zařazení nových evropských tratích, jako např. Porto, které známe z WTCC nebo španělskou Jaramu.

“Za prvé je to otázka vynaložených nákladů a za druhé je to také otázka toho, kde by se mělo závodit. Musím říct, že devět podniků s 18 závody je pro nás dobré číslo, myslím, že s tím dokážeme žít,” řekl šéf Mercedesu Ulrich Fritz.

V podobném duchu se vyjádřil i Jens Marquardt z BMW.

“Pro mě to není pouze o přidání desátého závodního víkendu. Jde především o hodnotu samotného šampionátu. Konec konců, jde především o to, aby vše bylo dobře vyváženo a v neposlední řadě jde samozřejmě také o náklady. Mimo Německo máme tři velmi silné podniky, a to Red Bull Ring, Moskvu a Zandvoort a myslím, že tohle funguje velmi dobře. Celkově jde tedy o, jak by byl nový kalendář vyvážený.”

“Je to něco, na co se musíme podívat velmi opatrně. Myslím, že všem by se nám líbilo 15 závodních víkendů, ale tak nějak kvůli tomu potřebujete nějaký rozpočet, to je jedna věc. Druhá věc je to, že je zmrazený vývoj motorů a stejně tak jsme limitováni určitým počtem pohonných jednotek. Myslím, že desátý podnik by nám přidal problémy ohledně počtu motorů. Pokud budeme chtít zvyšovat počet závodů, budeme to muset udělat velice opatrně,” prozradila hlava Audi Dieter Gass.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0