Rozhovor s Milovanem Vesnicem

Rozhovor s Milovanem Vesnicem

Nováčkem v ESET V4 Cupu je tuto sezonu také srbský jezdec Milovan Vesnič. Promluvili jsme si s ním o jeho voze, ambicích a spoustě dalších věcech.

Richard Chlad si v Grobniku doplaval pro vítězství
Slavnostní vyhlášení ESET V4 Cupu sezóny 2014
Ryba doma zažil smolný víkend

Nováčkem v ESET V4 Cupu je tuto sezonu také srbský jezdec Milovan Vesnič. Promluvili jsme si s ním o jeho voze, ambicích a spoustě dalších věcech.

Milovane, prozraďte nám, proč jste se rozhodl připojit právě k ESET V4 Cupu?
Poprvé jsme se s tímto šampionátem setkali už v jeho první sezoně v roce 2013. Tehdy jsme také závodili ve středoevropském šampionátu, nicméně závodů ESET V4 Cupu jsme se nezúčastnili. Hlavním důvodem, proč jsme letos do ESET V4 Cupu nastoupili je zájem TV a médií o tento šampionát. Druhým důvodem je pan Křenek. Potkali jsme se loni v ETCC a musím říct, že je skvělý ve všem, co dělá, navíc je to výborný člověk. Jeho tým nám loni v ETCC moc pomohl a my jsme věděli, že pokud je organizátorem šampionátu, tak ten šampionát prostě nemůže být špatný.

Loni jste závodil s v ETCC s BMW, ale letos se vracíte k osvědčenému Vauxhallu. Jakto?
Loni to byl náš první rok s BMW. Pokoušeli jsme se o nemožné, když jsme bez velkého sponzora a dobrého inženýra vstoupili do ETCC. A to bohužel vedlo k velké spoustě problémů s vozem. Pořídili jsme auto, které mělo být připraveno vyrazit rovnou do závodu, jenže tomu tak nebylo. Po třech závodech nám prostě a jednoduše došly peníze. Tento rok jsme získali nového sponzora, olejářskou společnost EKO a doufáme, že se jednou vrátíme do ETCC nebo možná přejdeme do TCR.

Vauxhall byl v tomto případě nejlepším možným řešením pro seriál FIA CEZ. Není rychlejšího vozu do 2000 ccm bez turba, než vůz specifikace Super Touring. Je sice drahý, náklady na servis jsou vysoké, obtížně se řídí, ale STW je opravdové závodění ze zlaté éry cestovních vozů a jak vidíte, stále jsme velmi konkurenceschopní. Já a můj tým máme mnoho zkušeností s vozy STW a nyní vlastníme poslední opravdový vůz STW v Srbsku. BMW ale stále vlastníme a letos s ním závodí Rudi Pesovic. V minulosti závodil především s vozy Super Production a tak je vůz S2000 vlastně jeho prvním opravdovým závoďákem, takže se stále učí. BMW je ale na tom skvěle a v budoucnosti očekáváme skvělé výsledky i od něj.

Vyhrál jste úvodní dva závody této sezony. Měl jste někdy takto skvělý start do sezony?
V roce 2013 jsem zvítězil ve všech závodech FIA CEZ, do kterých jsem nastoupil, takže doufáme, že se nám podobný kousek povede i letos. Letošní první podnik na Hungaroringu byl pro mě jednoduchý. Být skoro o 2 sekundy na kolo rychlejší než všichni ostatní není moc velká výzva. Také proto jsem byl velmi zklamaný, když do závodního víkendu nenastoupili rychlé Lotusy s Česka s Markem Friedem a Petrem Mandelíkem. S nimi by to bylo mnohem obtížnější, ale to je na závodění to skvělé. Doufám, že si znovu zazávodíme v Rakousku. Také doufám, že letos ještě přibude více konkurenceschopných jezdců a závody budou o to zábavnější

Jaké jsou vaše cíle pro tuto sezonu?
Uvidíme. Já a můj tým se budeme snažit o co nejlepší výsledky, ale přec jen je to stále motorsport, může se stát cokoliv. Doufáme, že všechno klapne a zvítězíme všude, kde se jen objevíme. ESET V4 Cup je dobrý koncept jak přitáhnout více závodníků na tratě a já doufám, že se toho v budoucnu stane skvělý šampionát.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0