Harry Tincknell šplhal po postupovém žebříčku formulových závodů, nakonec se ale zaměřil na vytrvalostní závody. Teprve třiadvacetiletý Brit absolvova
Harry Tincknell šplhal po postupovém žebříčku formulových závodů, nakonec se ale zaměřil na vytrvalostní závody. Teprve třiadvacetiletý Brit absolvoval v loňském roce svou premiérovou sezonu ve sportovních prototypech s týmem Jota Sport v European Le Mans Series. Po boku Simona Dolana a Felipe Albuquerqueho se mu podařilo vyhrát už druhý závod sezony a o měsíc později triumfoval v Le Mans.
Po fantastické první sezoně a konečném druhém místě byl jmenován Nováčkem roku a vysloužil si sedačku v novém prototypu LMP1 Nissan GT-R LM Nismo, s kterým japonská automobilka vstupuje do Mistrovství světa vytrvalostních závodů.
Harry Tincknell, tovární pilot Nissan. Když to slyšíte, jaké pocity to ve vás vyvolává?
Zní to perfektně, a ještě lepé, když koukáte na to auto, je fantastické. Je skvělé, že FIA WEC umožňuje vozům takovou technickou rozmanitost. Jsem rád za to, že jsem se stal součástí týmu Nissan po jediném roce v LMP2.
Ještě před premiérou jste věděl, jak bude Nissan GT-R LM Nismo vypadat. Překvapil vás ten ohromný ohlas, který vznikl odlišným technickým řešením?
Věděl jsem, že auto bude trochu jiné, protože Nissan rád posouvá hranice. Když to auto spatříte poprvé, řeknete si, páni, je fakt velmi odlišné. Nicméně vím, že Nissan neposouvá hranice jen tak bezdůvodně, za celým projektem stojí spousta práce a technologie. Samozřejmě budeme potřebovat nějaký čas, každému vítěznému autu chvíli trvá, než se dostane na vítěznou úroveň. Každopádně náznaky rychlosti jsou velmi slibné a v tvrdé práce budeme nadále pokračovat.
V roce 2014 jste absolvoval premiéru s LMP2 v ELMS a byl jste jedním z nejrychlejších. Týmový kolega Olivier Pla byl nejrychlejším mužem LMP2 ve FIA WEC. Myslíte si, že LMP2 je správnou cestou pro jezdce, kteří hledají uplatnění v LMP1?
Pro mě byl přechod z monopostu Formule 3 do LMP2 evolucí – více výkonu, ale trochu více váhy. Při mém prvním testu jsem se cítil v pohodě už po šesti kolech, jako kdybych LMP2 řídil už několik let. Je úžasné, že mi Nissan dal příležitost prostřednictvím žebříčku vytrvalostních závodů, vybral si mě jako největší talent v LMP2. Pokud vyhrajete v GP2, neznamená to automatickou cestu do F1. V tom je u vytrvalostních závodů rozdíl, máte víc příležitostí k posunu vpřed. LMP2 je perfektní půdou pro ukázku talentů, což se podařilo mně, Olivierovi a loni i Brendonu Hartleymu. Pokud v LMP2 jezdíte na špici, tovární týmy vás bedlivě sledují.
Zdroj: FIA WEC
Foto: Nissan
COMMENTS