V Austrálii se již od závěru minulého roku buduje závodní komplex The Bend Motorsport Park s tratí, která má měřit 7.8km a stát se tak druhým nejdelší
V Austrálii se již od závěru minulého roku buduje závodní komplex The Bend Motorsport Park s tratí, která má měřit 7.8km a stát se tak druhým nejdelším okruhem na světě s licencí FIA druhého stupně.
Trať Tailem Bend vznikající ve státě Jižní Austrálie přibližně 100km jihovýchodně od Adelaide se svojí délkou zařadí hned za legendární německou Severní smyčku Nordschleife a měla by také skýtat podobné výzvy v jejím bezchybném absolvování.
„Na simulátoru přesahují časy na jedno kolo tři minuty, což je něco šíleného. Zajet tedy tuto trať perfektně a poskládat dohromady všechny ideální sektory zabere věčnost,“ rozplýval se pro server motorsport.com manažer vývoje Paul Trengove.
Nicméně hodí se poznamenat, že Nordschleife měří přes 20km a na druhou stranu belgické Spa-Francorchamps je se sedmi kilometry kratší jen o necelých 800m.
Stavební práce na australské trati probíhají zhruba půl roku, ještě následující tři měsíce budou probíhat zemní práce a několik dalších měsíců zabere vyasfaltování, konstrukce bariér a instalace obrubníků. Tailem Bend by měl být hotový před koncem tohoto roku, slavnostní otevření je na programu krátce po Novém roce a premiérový závod mají autoři v plánu na únor.
Plná délka trati poslouží k vytrvalostním závodům a soukromým testům, přičemž nejvyužívanější konfigurací se stane varianta okruhu o délce 4.9km pro podniky vozů GT. V první polovině sezony 2018 by organizátoři rádi přivítali také zámořský šampionát Supercars.
Další kapitolu mají hrát na okruhu Tailem Bend závody silničních motocyklů. Mistrovství světa superbiků by se mohlo na zbrusu novou trať podívat hned začátkem roku 2018, ale velká chuť je u vedení The Bend Motorsport Park rovnou po tom nejprestižnějším, MotoGP. K pořádání světového šampionátu by však musel okruh získat „A“ homologaci od FIM. Další překážkou je rovněž fakt, že velmi populární dějiště Velké ceny Austrálie na Phillip Islandu podepsalo před letošní sezonou kontrakt až do roku 2026.
Podívejte se, jak zatím probíhají práce a jak by měla nová trať vypadat.
Foto: Facebookový profil The Bend Motorsport Park
COMMENTS
Zatímco Spa-Francorchamps a Nordschleife jsou citlivě zasazeny do zvlněné krajiny a působí naprosto přirozeně, tato “kreace,” nacházející se v nezajímavé rovině, spíše připomíná dva vedle sebe stojící mostecké okruhy uměle propojené v jeden.
Tradice se nedá jen tak snadno vycucat z prstu…