Text a foto: Roman Klemm Nápad, uspořádat na horské silnici nad Berchtesgadenem směrem na "Rossfeld" závod veteránů, se výborně "chytil" a minulý vík
Text a foto: Roman Klemm
Nápad, uspořádat na horské silnici nad Berchtesgadenem směrem na “Rossfeld” závod veteránů, se výborně “chytil” a minulý víkend slavili v jižním Bavorsku již čtvrté vydání jejich Internationaler Edelweiss Bergpreis. Ohledně trati se samozřejmě nejedná o “nějakou” horskou klikatici, ale přesně o úsek, na kterém se až do sedmdesátých let pořádaly velké mezinárodní závody do vrchu. Podívat se přišlo rekordních 11.000 fandů.
Ročník 2016 stál zcela ve znamení ohlédnutí po kariéře velkého Waltera Röhrla a pořadateli se díky spolupráci s automobilkou Opel a s několika sběrateli podařilo sestavit v paddocku opravdu krásnou paletu bývalých závoďáků geniálního pilota z Regensburgu. Početní fandové mohli zažít ostrou jízdu jeho Opelů Ascona (1975), nebo 400 Gp4 (1982), Fiatu Abarth 131 (1976), Lancie 037 (1982), Porsche 911 (1977), Audi 200 TransAm (1988) a hlavně monstra Audi Sport quattro S1 (1985). Výstaviště obsahovalo další jeho vozy jako Audi quattro skupiny B, Porsche 924 a Schnitzer-BMW 2002.
Nebyl to ale pouze bývalý mistr světa rallye, kdo svou přítomností opepřil tento výborný podnik. Za volantem Porsche 356B se snažil bývalý pilot F1 a vítěz Le Mans Hans-Joachim Stuck, Röhrlův dlouholetý spolujezdec Christian Geistdorfer vyrazil na Fordu Capri RS, nestárnoucí Eberhard Mahle na Porsche 911 a bývalý tovární jezdec Porsche Rudi Lins na Porsche 718RS. Závodu, který se z bezpečnostních důvodů přestal jezdit na čas, se zúčastnilo celkem 150 startujících, po Rossfeldstrasse se projely ale i historické motocykly. Miláčkem fandů se během let staly v neposlední řadě historické autobusy, které diváky vyvážejí na výše položená místa. Letos se s úzkými serpentinami pralo hned 25 takových dinosaurů!
Všechy tyto motoristické superlativy se společně s překrásným počasím postaraly o rekordní návštěvu. Diváků přišlo tolik, že pořadatelům kolem iniciátora Achima Althammera vyvstal nový problém: kam fandy v budoucnu podál trati umístit, aby nedošlo ke střetu s “provozem”?
Tohle jsou dojmy Romana Klemma.
Hvězdy na Rossfeldu ročníku 2016: Hans Joachim Stuck, Walter Roehrl, Eberhard Mahle, Rudi Lins a Herbert Linge.
Walter Roehrl za volantem Porsche 911, se ketrým se zúčastnil Rallye San Remo.
Na Rossfeldu ale byli i další velikáni dějin motorsportu: Eberhard Mahle právě slaví své padesátileté výročí dosažení titulu mistra Evropy vrchů. Dobyl ho mimo jiné zde a právě na tomto Porsche 911!
Legendární spolujezdec Waltera Roehrla, Christian Geistdoerfer startoval na voze Ford Capri.
Podniku se poprvé zúčastnilo historické oddělení automobilky Opel – a Ruesselheimští měli co ukazovat.
Roehrlův Opel Ascona A z roku 1975…
…a jeho pro rallye spíše nezpůsobilý Opel Commodore z roku 1972.
S tímto Opelem Ascona 400 se Roehrl roku 1982 zúčastnil nenáviděné Safari Rallye. Téhož roku se stal mistrem světa.
Allrounder Roehrl byl ale i špičkovým okruhářem. Na tomto Audi 200 TransAm staroval úspěšně v Americe.
Další klasik na čtyřech kolech: Fiat Abarth 131 z roku 1976.
Senzací podniku byl tento Audi Sport Quattro S1 z roku 1985, jeden z protagonistů éry rallye-monster, která dokázali krotit již jen géniusové, jako Roehrl, Vatanen, Blomqvist nebo Alen…
Speciální ONS-Porsche 914 před historickým původním startovním domkem Rossfeldu. Vývojář a tovární jezdec Porsche, Herbert Linge se s tímto vozem stal průkopníkem nápadu záchranných vozů, následujících v prvním kole závodu poli.
Tak jako u tohoto Rilleye z roku 1932 patřila “dvojčata vzadu” ke standardnímu vybavení speciálů závodů do vrchu třicátých let.
Tohoto pána již moc fandů nepoznalo: na Lotusu Eleven startoval Kees van de Grint, za dob monopolu Bridgestone ve Formuli 1 byl zodpovědným ředitelem japonského projektu.
S tímto Austro-Vau Formule V začínal pozdější jezdec F1 Harald Ertl.
Roehrlův Audi Sport quattro skupiny B zůstal na vleku.
Na tomto Audi 80 nastoupil Johann Abt roku 1975 mimo jiné i do závodu ME v Brně.
Hans Joachim Stuck předvedl Porsche 956 B 2000 GS z roku 1963.
I příznivci historických motocyklů si přišli na své.
V pohodě: Hans-Joachim Stuck a Eberhard Mahle byli pro fandy kdykoliv k mání.
Elegance na Rossfeldu…
COMMENTS