Romain Grosjean o britské Grand Prix

Romain Grosjean o britské Grand Prix

Krátký rozhovor o britské Grand Prix s jezdcem týmu Lotus Romainem Grosjeanem. Co si myslíš o okruhu Silverstone? Je to skvělá trať se spoustou ry

Záruba s Formánkem míří k dalším závodům Radical Masters na Silverstone
Hamilton zvítězil i na Silverstone
FIA WEC: Do sezony nejlépe vstoupila Toyota, Audi propadlo

Krátký rozhovor o britské Grand Prix s jezdcem týmu Lotus Romainem Grosjeanem.

Co si myslíš o okruhu Silverstone?
Je to skvělá trať se spoustou rychlých zatáček. Beru tento závod jako svůj domácí a stejně tak to má i zbytek týmu, takže předpokládám, že tam budeme mít spoust fanoušků. Navíc v roce 2011 jsem zde vyhrál závod série GP2, takže bych měl říci, že je to opravdu má oblíbená trať. Navíc při svém debutu ve Formuli 1 jsem zde získal body a byl bych rád, kdyby tomu tak bylo i letos.

Proč je dle Tvého názoru Silverstone oblíbenou tratí pro většinu jezdců?
Silverstone je výzva. Je to jedna z nejrychlejších tratí v celém kalendáři a jsou zde legendární zatáčky jak Magotts, Becketts či koplex Chapel. Navíc v blízkosti okruhu má sídlo spoustu týmů, které jsou zde jako doma. To znamená, že na závody přijedou nejen členové týmu, ale také lidé z továren, což je skvělé, protože je to pro ně jedinečná příležitost jak se dostat přímo do centra dění. Je to něco jako poděkování za jejich tvrdou práci, kterou odvádějí v průběhu celého roku.

Co je na britském víkendu nejobtížnější?
Již loni nás zde trochu trápilo počasí, které však na druhé straně nemůže nikoho překvapit. bydlím nedaleko tratě a tak vím, že zdejší počasí umí překvapit rychlo změnou. Anglický letní den je skvělý, někdy však může být velice obtížné jej najít.

Když se podíváme zpětně na závod v Kanadě, dalo se tam udělat něco více?
K tomu nemám moc co říci. Druhá sada pneumatik skutečně moc nefungovala. Měli jsme dobru strategii, která v první části závodu fungovala dobře. V úvodu jsem měl \”medium\” pneumatiky, které měly správnou teploty. Díky tomu se mi podařilo pár dobrých předjížděcích manévrů. Po startu z konce roštu to vypadalo dobře a já začínal věřit v zisk nějakých bodů. Pak jsme ale přezuli na supersoft a to bylo velice špatné. Pneumatiky byly pryč po pár kolech, což bylo velké překvapení a především pak zklamání. Další sada na tom nebyla o nic lépe, byl to pro mne hodně špatný závod.

Příštích pět závodů se odjede v Evropě, je v tom nějaký rozdíl?
Ano, nehrozí u toho efekt jet-lagu, takže se mnohem lépe spí, což je vždy dobré. Tím, že se tolik necestuje jsou také závodní víkendy kratší. Evropské závody patří k těm nejatraktivnějším, je zde vždy plno fantastických fanoušků a já věřím, že jim předvedeme dobrou show.

CZO
foto: Lotus F1 Team

\"1039779_600728173278690_573950967_o\"

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0