Rolex 24H Daytona: O vítězství se poperou americké týmy s evropskou konkurencí

Rolex 24H Daytona: O vítězství se poperou americké týmy s evropskou konkurencí

IMSA Sports Car Championship startuje o víkendu hned svých nejdelším a nejslavnějším závodem. Po roce je tu znovu Rolex 24H Daytona. Chrám amer

Extreme Speed vynechá vytrvalostní pohár v USA, soustředit se bude na WEC
FIA WEC: Corvette a Extreme Speed Motorsport zkusí štěstí v americké šestihodinovce
Američané se přesouvají do FIA WEC, jmenovitě Patrick Dempsey a tým ESM

IMSA Sports Car Championship startuje o víkendu hned svých nejdelším a nejslavnějším závodem. Po roce je tu znovu Rolex 24H Daytona.

Chrám amerického oválového závodění v sobě ukrývá také vnitřní okruh, na němž se v sobotu a neděli rozhodne o vítězi atraktivní čtyřiadvacetihodinovky. Ale tipovat vítěze nebude vůbec snadné, byť o favoritech hovořit můžeme. Vždyť Action Express je šampionem posledních třech sezon IMSA a také letos tým nasazuje dva prototypy. Jedná se však o zcela nové vozy Cadillac DPi. V prvním voze se setkají dvojnásobný mistr IMSA Joao Barbosa, Christian Fittipaldi a Filipe Albuquerque, zatímco do druhého usednou obhájce titulu Dane Cameron s Ericen Curranem, jež doplní britské duo Mike Conway a Seb Morris.

Třetí Cadillac DPi na startu připravil Wayne Taylor Racing pro bratry Rickyho a Jordana Taylorovy,  Maxe Angelelliho a Jeffa Gordona. Angelelli už oznámil, že po závodě ukončí kariéru, zatímco dnes už bývalý pilot  NASCAR Gordon pojede svoji druhou vytrvalostní Daytonu.

Cadillacy to ale nebudou mít snadné, objevil se nový ambiciózní soupeř, Nissan Dpi v barvách Extreme Speed. Tým obhajující loňské vítězství v Rolex 24H Daytona (to bylo v Ligieru JS P2 – Honda) nasadí posádky Scott Sharp, Ryan Dalziel, Luis Felipe Derani a Ed Brown, Johannes van Overbeek, Bruno Senna. Extreme Speed se po dvou letech soustředění na WEC vrací naplno do kolotoče IMSA a kromě jiného poprvé v historii s sebou přiváží na startovku Daytony jméno Senna.

Nové vozy DPi nasazuje také konkurenční japonská značka Mazda. V testech se prototypy se ukázaly v dobrém světle, takže je nutné počítat i s nimi. Proti sedmi novým strojům specifikace Dpi se postaví početné stádo vozů Oreca a Ligier P2. Za zmínku stojí hlavně Oreca Rebellion Racing, v níž pojedou Neel Jani, Nick Heidfeld, Sebastien Buemi a Stephane Sarrazin.

Startovní pole Rolex 24H Daytona doplňuje pět vozů Oreca FLM09 třídy Prototype Challenge, 11 aut GT Le Mans a 27 speciálů GT Daytona. Všechny vozy GT LM nasazují týmy s tovární podporou v čele s úřadujícími šampiony IMSA této třídy, Corvette Racing. Žluté Corvetty  loni třídu ovládly a dojely si pro double.

Jenže proti jejich dalšímu úspěchu je silná squadra Chipa Ganassiho, jehož vozy vyhrály Daytonu už sedmkrát. Navíc Fordy GT se loni při své premiéře ukázaly v dobrém světle. Tradičně silná je účast Porsche, jež připravilo nové 911 RSR, BMW ve spolupráci s Bobby Rahalem má dvě M6 a je tu i samotné Ferrari 488GTE od Risi Competizione.

Mezi zmiňovanými 27 vozy přihlášenými ke startu ve třídě GT Daytona je devět různých značek včetně zcela nových aut od Acury, Lexuse a Mercedesu-Benz.

Závodění v Daytoně začíná v pátek čtyřhodinovkou Continental Tire Challenge, na niž je přihlášeno čtyřicet vozů. Start Rolex 24H Daytona je naplánován na sobotu 20:30 hodin našeho času.

Aktuální startovní listinu Rolex 24H Daytona najdete ZDE

Foto: Wolfgang Karl Koepp via Facebook

COMMENTS

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Kuba Krafek 8 years ago

    Jak může bejt Cadillac šampionem v posledních třech letech, když to auto do loňskýho podzimu neexistovalo? 😀