Text a foto: Roman Klemm Koncem července pořádal bývalý intimus Jochena Rindta a Nikiho Laudy, Helmut Zwickl již po čtyřiadvacáté svou "Ennstal Class
Text a foto: Roman Klemm
Koncem července pořádal bývalý intimus Jochena Rindta a Nikiho Laudy, Helmut Zwickl již po čtyřiadvacáté svou “Ennstal Classic”, největší historický automobilový podnik Rakouska.
Koho to táhlo jak na Formuli 1 do Hockenheimu, tak i na výlet do historie, ten se (jako autor) mohl rozhodnout šalamounsky: ve čtvrtek pro první etapu Ennstal Classic a od pátku pak pro soudobou Formulí 1.
Dobrá, na startu etapy v malebném Groebmingu a při rychlostní zkoušce na Red Bull Ringu ve čtvrtek ještě chyběli Sir Stirling Moss a ingegnere Mauro Forghieri, Zwicklovi se ale i mimo těchto dvou legend podařilo (především díky úzké spolupráci s Porsche) ke svému podniku přilákat opravdu senzační paletu vozů a osobností.
Tým “Museum Porsche” oprášil několik svých krásných exponátů a při historické rallye do nich posadil letošního vítěze 24h Le Mans Neela Janiho, bývalého pilota F1 Marka Webbera a ikónu sedmdesátých let Hanse Joachima Stucka. Bentley kontroval s angažmá další legendy: pětinásobného vítěze Le Mans Dereka Bella, Audi připravilo své legendární Quattro pro Haralda Demutha.
Ennstal Classic si ale oblíbili i prominenti. Vedle Wolfganga Porscheho pravidelně startují bývalý manažer McLarenu-F1 Jo Ramirez, evergreen volantu Dieter Quester, kouzelník motorů Mario Illien, rallyeový idol Rauno Aaltonen, herci Christian Clerici a Rudi Roubinek, rakouský “Elvis” Peter Krauss, vládní ministři a manažeři velkých koncernů.
Absolutní hvězdou podniku ale byl zpěvák legendární skupiny AC/DC, Brian Johnson, který se spoléhal na Alfu Romeo GTA 1600 britského sběratele Richarda Frankela. Při zpěvákově vjezdu do depa Red Bull Ringu se děly scény, které připomínaly Beatle-mánii šedesátých let. Jistě, Johnson ke Zwicklově rallye přilákal zcela jiný kruh fanoušků. Najednou se v boxech nepodepisovaly autogramové karty a modýlky, ale obaly LPíček a kytary!
Suma sumárum: Ennstal Classic stála zase jednou za to!
Poklidný start etapy v Groebminhu ráno: Cadillac Series 60 Sport Coupe z roku 1936…
…a o 16 let mladší Alfa Romeo Sprint.
Tovární účast Porsche nebyla k přehlédnutí.
Neel Jani ve vlásence v Groebmingu.
Startovní rampu opouští Jaguar XK 140.
Právě tady jel před 42 lety za Surtees svou jedinou Grand Prix Formule 1: Dieter Quester v paddocku Red Bull Ringu (dřive Oesterreichringu).
Závod absolvoval na Fordu Escort i organizátor bavorského Rossfeldrennen (jeho čtvrté vydání nás čeká nad Berchtesgadenem koncem září) Achim Althammer.
Derek Bell za volantem jeho Bentleye “Birkin Bloweru”.
Zajímavá boxová ulička Red Bull Ringu.
Harald Demuth nastoupil na Blomqvistově Audi quattro A1.
Rozmanitost vozů třídy Racecar Trophy na rovince Red Bull Ringu.
Aktuálně nejcennější automobil světa: hodnota tohoto Ferrari 250GTO z roku 1962 je odhadována na 60 milionů dolarů. Do Rakouska s ním přijel skotský Lord Irvine Laidlaw.
Mario Illien.
Sympatický Brian Johnson, kterému byla míra jeho popularity až trapná…
…jel na této rudé Alfě Romeo.
COMMENTS